Det är fan olidiligt att lyssna på fanskapet. Jag gav det två minuter, sen insåg jag att baronen inte kommer bemöta någon kritik över huvud taget. Han svamla bara massa nonsens som vanligt.
Helt olidligt, han upprepade att han inte har något behov att vara anonym på nätet 5 gånger under några minuter, sitter han och kollat på det här eländet sen?
Inte konstigt att han inte tar sig någonstans här i livet när han lägger ner så många timmar per dag på hur folk I hans omgivning ser på honom.
Skärp dig, det är okej att förtala på internet så länge den som man förtalar är klandervärd. Det har slagits fast av Rask & jockiboi, och vidareutvecklats av Medvikt.
Medvikt gör rätt eftersom Rask är klandervärd och dååååå blir det rätt och accepterat att göra en förtalskarriär på Youtube.
Jag kollar på Redbar ranta om att alla som beter sig konstigt har autism.
Han har en poäng. Man beter sig inte som Rask och Medvikt om man är befriad från autism.
Jag tar då för givet att denna ”Redbar” har någon slags högre utbildning inom psykiatrin, såsom psykolog eller psykiatriker. För du sitter väl inte och tror blint och bokstavstroget på vad en obildad hobby-diagnostiserare hasplar ur sig, kan man hoppas.
Seriöst, jag brukar inte vara den som är pk och tjuta om ”FUNKOFOBI!!!” så fort någon tex drar ett skämt om utvecklingsstörda osv men det du skrev måste till och med jag erkänna är det, om det nu existerar något sådant begrepp.
”Befriade från…” du har aldrig tänkt på hur respektlöst det låter för alla fungerande, arbetande, skötsamma människor med autism i samhället? Såsom (bland många) Rasks bror Ludde som arbetar välbetalt som programmerare (där har hans autism säkert varit till hans fördel.)
För tydligen gör Rasks odiagnostiserade ”psykiska ohälsa” det helt omöjligt för honom att arbeta, medan hans bror (som faktiskt har en diagnos, en som Baronen för övrigt själv försökte få…) kan jobba hårt och försörja sin familj…
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Har fina familjen Rask dragit till Maldiverna på semester, det har inte kommit ut någon video på någon vecka? Eller blir det en sväng ner till korvmojjen med familjen i Trosa 👀. Det är alltid katastrof med den jävla lögnaren och ekonomiska problem jämt. Varför skaffar inte Baronen ett vanligt arbete och försöker styra upp familjens ekonomi? Varför gör han inte det!! Det gör en man/pappa för att familjen ska må bra. Jag fattar inte.
För att han inte vill, och för att han inte bryr sig om det drabbar hans barn negativt.
Här kan du läsa en längre bra förklaring: (FB) Carl Fredrik Alexander Rask
Det finns en lång radda med yrken som skulle passa Carl-Fredrik perfekt. Egentligen vilket som helst, eftersom det kan krävas av en person med försörjningsplikt för ett antal barn. Men det hänger inte på yrket. Det finns ett flertal osociala yrken som han är kvalificerad för.
… Det hänger inte på det, det hänger på att Rask ser ner på taxichaufförer, eller lagerarbetare, eller budbilsförare. Det enda han kan tänka sig, det är att vara programledare i TV, rockstjärna eller något annat uppmärksammat. Vanliga yrken han kan tänka sig handlar väl om sådant som psykolog, läkare eller mäklare. Men dessa yrken faller på att han är lat och odisciplinerad. Han skulle aldrig orka lägga ner år av plugg och praktik för att kunna arbeta med dessa yrken.
Man kan glömma det där med att Baronen är folkskygg, inte kan prata med folk, osv. Allt handlar om att han inte vill beblanda sig med pöbeln, och vara en vanlig svensson.
…
Han svamlade på rätt bra, en timmes video och han kommer bara 10 minuter in då
Det är klart han bara kommer 10 minuter på en timme .. det gäller ju att upprepa sina lögner på repeat repeat repeat så att de hamras in i idioterna som redan är övertygade.
De blåshål som håller till i hans kommentarsfält var dock inte de som var viktiga att nå med dokumentären..
Hur ser egentligen rättsväsendet på om baronen nu fortsätter upprepa gamla förtal av sina brottsoffer?
Vi håller på att ta reda på det, så vi får återkomma längre fram om vad rättsväsendet anser.
Med hänsyn till att de släppte åtalet gällande förtalet mot Linnea så verkar dock rättsväsendet skita helt i vad som händer på YouTube numer.
Helt olidligt, han upprepade att han inte har något behov att vara anonym på nätet 5 gånger under några minuter, sitter han och kollat på det här eländet sen?
Inte konstigt att han inte tar sig någonstans här i livet när han lägger ner så många timmar per dag på hur folk I hans omgivning ser på honom.
Den flintskalliga runkbögen är fullständigt skoningslös mot sina egna tittare i sin senaste "reaktionsvideon" . Efter över en timme har den tjatiga Baronen lyckats ta sig ungefär tio minuter in i dokumentetären han påstår sig reagera på.
Den perversa byfånen tycks vara oförmögen att fatta att folk klickar på en video för att se innehållet, inte för att höra idioten upprepa samma "poäng" femton gånger i rad. Det som hade kunnat sägas på två minuter dras ut till minst tjugo.
Och sedan sitter Baronen i runkbåset och undrar varför tittarsiffrorna fortsätter att sjunka.
Folk tröttnar till slut på att lyssna på samma svammel om och om igen. De tröttnar på sidospåren och oändliga upprepningar.
Även han måste väl inse hur dåligt det är att bara ta sig 10 minuter in i en video på en timme, så jag hoppas det blir lite bättre försök från Rasks sida, så det faktiskt kan uppstå något slags replikskifte kring sakfrågan mellan honom och dokumentärmakarna, t.ex.
Det är ju det han till varje pris vill undvika, därav flertimmars svammelorgie. "flood the zone with shit" Trosas Steve Bannon.