Citat:
Ursprungligen postat av
KungPungPat
När snackade du med nån galning som vill prata om att steka bajskorvar senast?
Har Redbar fel i hans tal om att folk med autism var isolerade hemma för att ingen vill eller kan umgås med nån som vill skryta om när han stekta bajskorv på en fest som han vandliserade och lekte rockstjärna tills ingen bjöd han på fest längre, och då satt galningarna hemma isolerade och nördade i statistik på Youtube för att maximera antalet följare och visningar, så dom blev tillslut kungarna på nätet, och dom sysslade då med brottslighet, med den lilla makten som internet gav dom?
Dom ska såklart tillbaks till deras isolerade liv som dom hade innan dom slog på rekord knappen på videokameran för att bli kändisar fast ingen egentligen vill eller kan ha dom som vänner.. precis som Redbar avslutade talet med.
Han har inte fel i sin berättelse nej, utan endast i att det måste vara ”autism” som orsakat deras antisociala beteende. Han, och andra outbildade, är inte behöriga att sätta den diagnosen, i synnerhet på personer de inte ens träffat.
Som jag skrev kan man ha autistiska beteenden utan att vara autist, och hade
jag fel i att det Rask visar upp är ett
antisocialt beteende?
Är alla nationalister som Breivik? Alla som ser på porr sexbrottslingar?
Nej, men om man har en sexuell störning är det bra att inte kolla mycket på porr eftersom det kan trigga störningen. Fortfarande kommer majoriteten som ser på det inte bli våldtäktsmän.
Rask och Jockiboi borde inte ha internet, eftersom det triggar dem att begå brott. Men de flesta klarar av att hantera internet.
Jag har en form av autism och har aldrig lekt med avföring eller liknande sjuka saker, liksom alla jag känner som har det.
Du har förresten en del autistiska drag själv (ifall du nu inte spelar en karaktär i dina inlägg), du kanske skulle starta en utredning?
Ps Lär dig skilja mellan ”hans/deras” och ”sin/sitt”.