2026-06-14, 19:58
Medlem
Blandadajentes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damien-
Runkbögen sitter väl som vanligt och pausar var femte sekund. Sedan håller byfånen en monolog på minst 45 minuter.
Det börjar bra åtminstone
Citera
2026-06-14, 20:00
Medlem
Damien-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Vad ska den kära fun tycka om att hennes make undanhåller rätt stora summor pengar samtidigt som familjen får bo i ett råtthål och hon får slita på timme för att ha råd med mat och begagnade kläder åt barnen?

Jag köper inte det här, det måste ligga något ännu underligare, smutsigare, och korkat bakom. Annars vore det inte vår baron.

Jag trodde också först trodde att Baronen ägnat sig åt någon form av ekonomiskt fifflande när jag såg siffrorna. Men ju mer man tänker på saken, desto mindre sannolikt känns det. Inte för att Baronen är hederlig, utan för att hela operationen skulle kräva planering och grundläggande matematisk förmåga.

Och där börjar problemen för Trosas perversa byfåne. Baronen har inte direkt gett intryck av att vara någon ekonomisk tänkare. Tvärtom verkar den flintskalliga runkbögen vara totalt ekonomiskt hjärndöd, vid sidan av att idioten fortfarande räknar på fingrarna. Så det känns osannolikt att Baronen fifflat med ekonomin. Den typen av verksamhet kräver trots allt en viss kompetens.
Citera
2026-06-14, 20:11
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Jag trodde också först trodde att Baronen ägnat sig åt någon form av ekonomiskt fifflande när jag såg siffrorna. Men ju mer man tänker på saken, desto mindre sannolikt känns det. Inte för att Baronen är hederlig, utan för att hela operationen skulle kräva planering och grundläggande matematisk förmåga.

Och där börjar problemen för Trosas perversa byfåne. Baronen har inte direkt gett intryck av att vara någon ekonomisk tänkare. Tvärtom verkar den flintskalliga runkbögen vara totalt ekonomiskt hjärndöd, vid sidan av att idioten fortfarande räknar på fingrarna. Så det känns osannolikt att Baronen fifflat med ekonomin. Den typen av verksamhet kräver trots allt en viss kompetens.

Fiffla med pengar för han, betyder att skita I att betala skatt. Mer är han inte förmögen till.
Citera
2026-06-14, 20:53
Medlem
Damien-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Fiffla med pengar för han, betyder att skita I att betala skatt. Mer är han inte förmögen till.

Det är nästan tragikomiskt. För ibland verkar folk tro att runkbögen i Trosa är någon slug strateg, när sanningen verkar vara betydligt enklare. Baronen är inte en kriminell "mastermind". Han är bara Baronen.
Citera
2026-06-14, 20:58
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Det är nästan tragikomiskt. För ibland verkar folk tro att runkbögen i Trosa är någon slug strateg, när sanningen verkar vara betydligt enklare. Baronen är inte en kriminell "mastermind". Han är bara Baronen.

Som Joschim Possner, fast tvärtom.
Citera
2026-06-14, 21:12
Medlem
Damien-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Som Joschim Possner, fast tvärtom.

Eller som en pervers Robin Hood med breda höfter och skinande flint, fast tvärtom. Medan Robin Hood hjälpte människor, har Baronen lyckats bli en omvänd Robin Hood som lurar pengar av sina tröga följare som garanterat redan går på socialbidrag.
Citera
2026-06-14, 21:44
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Eller som en pervers Robin Hood med breda höfter och skinande flint, fast tvärtom. Medan Robin Hood hjälpte människor, har Baronen lyckats bli en omvänd Robin Hood som lurar pengar av sina tröga följare som garanterat redan går på socialbidrag.

Också en bra jämförelse!
Citera
2026-06-14, 21:47
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BestOfSekten
Rasken har nu släppt en video där han reagerar på "Den brottsdömde förtalsmannen del 2", vi får se om han klarar av att förstå vad den handlar om
Han förstår nog mycket väl, men kommer givetvis fortsätta ljuga för utan sina lögner så har han ju ingenting kvar.
Citera
2026-06-14, 22:14
Medlem
Citat:

Men hade han inte bättre visningar 2024 än 2025? Hur kommer det sig att han deklarerat för så mycket mer 2025 än 2024? Det borde väl vara tvärtom?
Citera
2026-06-14, 22:30
Medlem
Blandadajentes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Han förstår nog mycket väl, men kommer givetvis fortsätta ljuga för utan sina lögner så har han ju ingenting kvar.
Han svamlade på rätt bra, en timmes video och han kommer bara 10 minuter in då
Citera
2026-06-14, 22:39
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jotack
Men hade han inte bättre visningar 2024 än 2025? Hur kommer det sig att han deklarerat för så mycket mer 2025 än 2024? Det borde väl vara tvärtom?
Är det inte lönen för alla Chrippa videos som räknas in för 2025?
Citera
2026-06-14, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blandadajente
Han svamlade på rätt bra, en timmes video och han kommer bara 10 minuter in då

Det är fan olidiligt att lyssna på fanskapet. Jag gav det två minuter, sen insåg jag att baronen inte kommer bemöta någon kritik över huvud taget. Han svamla bara massa nonsens som vanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in