2026-06-14, 21:21
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucifer23
Henke är otrogen direkt , vilken loser till sk man 🙈

Otrogen vet jag inte. Kyssa någon på halsen...Gud, vad farligt! Så överdriven reaktion.
Citera
2026-06-14, 21:22
Medlem
Vad menar du med att hon är så mycket snyggare än Henrik? Det känns som du tänker känslomässigt nu.
Citat:
Ursprungligen postat av ratatorsk
Ok här kommer alla mina tankar lol. Det är så mycket som hänt? Blir galen. Skrev ner medan jag såg avsnittet för det va helt galet

Anna och John
Jag hoppades ändå att John och Anna skulle klara det??? Hade ändå en liten förhoppning. Men sorgligt att det inte gick, blev tydligt att även om Anna inte blev kär var det en stor sorg. Jag tror att hon, som psykolog, har en övertro till psykologi, och att hon trodde på riktigt att de kunde hitta hennes perfekta match. John är ju sexig och snygg, men han är ju inte perfekt och tror hon blev lite besviken över det. Höll på att spy när hon pratade om vad hon tyckte va oattraktivt med honom??? Så jävla fittigt gjort, fruktansvärt illojalt. Tycker klippningen var bra att de tog med Johns perspektiv (att hon va som mest gullig när de va med andra) och hennes reflektion kring att han var orolig för att hon aldrig bekräftat honom, men tycker ändå det var osympatiskt att säga så. Jag kan förstå att man måste lufta saker, men inte framför kamera??

Sebastian och Amanda
-Löjligt att man får se när den tondöva Sebastian också lagar världens töntigaste mat - rödvinssås, kött och sparris. Säg ”jag kan laga mat” på ett snubbigare sätt? Började iofs skratta när han sa att han inte va en romcom utan en sitcom. Töntigt att han är så ”blähä kärlek är inte för mig” och ”jag har inte hanterat mitt liv men jag lär mig” dock lite gulligt att han sa nåt om att han älskade sitt liv?

När de träffades med ”psykologen” kändes det sjukt att Sebastian pratade om uppsåt. Håller med om att Amanda målar upp sig som offer, men det gör ju han också? Jag tror att han medvetet använder juridiska ord för att tittaren ska känna ”oj vad vi dömer honom”. Alla fattar ju att han inte gjort henne illa med uppsåt, men det kanske handlar mer om att han inte varit så aktiv i att hon ska må bra? Han måste ju LYSSNA på vad hon säger ?

Tycker också han fortsätter att inte lyssna på vad Amanda säger - när hon säger ”jag upplever dig som obekräknelig” så svarar Sebastian med ”jag är beräknelig”?? Han säger ju bara emot henne? Då använde hon ändå ett öppet språk där hon inte anklagade honom och han sa bara emot, och det verkar inte som att situationen löste sig alls. Är i chock över det, och ytterligare att psykologen tycker ”möt våren som en enhet?” Och säger det ganska direkt efter att de bara helt rakt ut sa emot varann? Tror klippningen var lite slarvig men wtf de är ju noll synkade HUR ska de mötas som en enhet inför vad hände sen?

Sofie och Emilia

Älskar att Emilia klippt lebblugg eller krislugg. Vilket av det tror ni? Min egna erfarenhet är att det är både och, tror verkligen att det är fallet för Emilia.

Sofie har skaffat justinbieber hockeyfrilla? FETT. Verkar som att hon klippt sig efter det.

Har inget mer att säga om de. Tycker de flyter förbi ganska harmlöst i denhär serien faktiskt. Ja absolut att de är lite för olika men ändå respektfulla. SJUKT kul att Sofie hade en musjesus keps.

Henke och Jasse
Intressant att ”utsättas för otrohet”. Köper det typ? Men tänker också att det på nåt vis blir så definitivt. Det är så hon upplevde det och det är ok, men jag tror inte sån typ av otrohet är så stort för mig så jag har lite svårt att relatera. Har i och för sig aldrig varit i den situationen, men hade nog inte brytt mig om annat funkade bra. Det verkar som att annat funkade bra? Eventuellt att man kan läsa mellan raderna att det tog lång tid för Henke att komma igång för att flytta.

Tycker det är synd att hon sätter sitt värde i sin relation, och att hon tänkte att det va hennes fel på nåt vis. Det här med att hon kände sig ful osv. Hon är så mkt snyggare än Henrik ju. Intressant samtal om hur det va efteråt och att Henke försvann i hans egna skam istället för att fokusera på hur Jasmin mådde. Men också helt sjukt att Jasmin FORTSÄTTER trösta Henke som är ledsen över va han gjort, när hon fortfarande har ett ”öppet sår” som hon beskrev det. Hemskt också att de inte är över varann och vill va med varann och Jasmin har bestämt sig för att hon inte vill men ändå vill va vän med honom och att de flirtar med varann.

Också helt galet att han metareflekterar över ”varför” och vill förklara det med att han kanske egentligen inte vill flytta LOL. Han va väl full och begick ett misstag? Det mänskligaste som hände va att de hånglade lite efteråt när de sågs i Gbg.

Tror inte att Jasmin nånsin kommer vilja försöka igen och tror hon måste va tydligare mot Henrik om det? Tycker inte det är schysst, det är bäst att va supertydlig och jag tycker inte hon är det? Vet inte om hon kan ha kvar Henke i sitt liv när han är kär i henne och hon är lite sugen på/flirtar med honom. Visst såg det ut som att de kysstes när Jasmin gav medaljen till Henke??

Hemskt att dessa nydumpade människor behöver se giftermålet och hela viben. Känns hemskt att se, det är liksom att se folk sörja? Märks att vissa (kanske jasmin) kommit över det mer än andra (Anna stackars !! Och Henke) och speciellt att de inte har en nära människa som finns där för de?

Tycker också att Sebastians kommentar om att han va mer sitcom än romcom speglade in i programmet. Det känns mer som en drama reality än romantiskt, och det är äckligt att sånahär program produceras. Nästan lika äckligt som att jag tycker det, och ändå ser på det.
Citera
2026-06-14, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Men Jasmine är i en annan stad och Henrik hånglar med en annan brud, när de förväntas vara nykära och han ska flytta till henne. Alltså tillitsmässigt är det ett sänke så tidigt i relationen. Om hon nu har överseende med snedsteget lär han sig att hon accepterar liknande även i framtiden. Visar att Jasmine har sund självrespekt.
Förstår Jasmine helt! Han kunde inte va trogen ens i början av förhållandet! Vilken kille va🤣loser
Citera
2026-06-14, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Otrogen vet jag inte. Kyssa någon på halsen...Gud, vad farligt! Så överdriven reaktion.
Det är inte överdrivet ett dugg , det säger allt om en mans karaktär 🤔
Citera
2026-06-14, 22:03
Medlem
ThereGoesRabbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelia
Amanda är obehaglig. Sebastian är dum i huvudet. Men tror nog att Amanda är en extremt jobbig människa att leva med så Sebastian får vara glad över att han slipper henne. Hade hon satt klorna i Sebastian hade han varit helt trasig idag.

Ja, det är onekligen något som skaver med Amanda - jag tycker också att hon känns obehaglig.

Antingen gör hon sig till i sitt sätt att prata och skratta, eller så är det verkligen sådan hon är och då är hon högst verklighetsfrånvänd. Varför (om inte för att skryta) vill man annars visa upp filmklipp i sängen med sin "nya kille" ett år efter att programmet spelades in?

Det hade väl räckt med att bara säga att man, per idag, är i en annan relation och mår bra?
Citera
2026-06-14, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Amanda har en otrolig offerkofta. Hemsk attityd.

Sebastian är tondöv och lyssnar inte.

Hopplöst par.

John. Man kan va lite feminin o måla naglar, men när man är ängslig som en jävla tjej då får nog kvinnor minst sagt panik.

För fan sluta tänk o bry dig så mycket om hur saker uppfattas.

Anna har väl inga direkta fel, deras åkesson snack var otroligt pinsamt att se 😂.

Han som var otrogen då, oerhört lat och slötänkt person, han hittar aldrig sån bra tjej igen.

Precis så. Speciellt om John. 😅 Tycker inte heller att det känns genuint när han springer runt och klackar med fötterna i luften, gör flygplan med armarna och spexar runt. Det känns forcerat och då blir han en poser i mina ögon.

Och avlägsna en ring eller två för helvete. Less is more.
Citera
2026-06-14, 22:49
Medlem
Och jag har varit emot Sebastian hela tiden men nu får den där kärringen ge sig. Ska han behöva lägga sig på rälsen innan hon taggar ner? Han ser helt paj ut. Käften nu och slå på en kattvideo.
Citera
2026-06-14, 22:52
Medlem
BlackQuartzs avatar
Fjantig reaktion av Jasmine. Vad försöker hon bevisa, och för vem? Hade fattat om hon var 22 men hon närmar sig 40 och hakar upp sig på en sån skitgrej. Men aja hennes val.

Henrik duckade i alla fall en kula som slipper flytta till bögholm av alla ställen. Hade inte Gotland varit ett bättre val?
Citera
2026-06-14, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzah
Jävligt orrigt gjort av Henke men han var ju faktiskt inte otrogen..? Typiskt dampkillar med bristande impulskontroll.🤷🏼‍♀️

Ja jag tror nog också att det var alkohol plus totalt bristande konsekvenstänk,, sen undrar man ju vilka fester han går på när sånt händer det känns mer som fjortisfest än att en som är 40 år går på såna fester.
Citera
2026-06-14, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasmus4805
Helt onödigt att berätta. Men eftersom han är en riks kändis skulle det komma fram förr eller senare.
Varför kyssa en obekant person helt plötsligt? Var han onykter?
Klantigt men oskyldigt.

För att tjejen sa åt honom att göra det och han hann inte tänka på fyllan med adhd impulsiviteten.
Citera
2026-06-14, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackQuartz
Fjantig reaktion av Jasmine. Vad försöker hon bevisa, och för vem? Hade fattat om hon var 22 men hon närmar sig 40 och hakar upp sig på en sån skitgrej. Men aja hennes val.

Henrik duckade i alla fall en kula som slipper flytta till bögholm av alla ställen. Hade inte Gotland varit ett bättre val?

Hon har ju varit med om otrogen partner i en tidigare relation. Och sa själv vilka känslor som kommer till henne vid otrohet. Jobbiga tankar och känslor. Det blev väl för mycket.

Är man nyförälskade, så är en kyss på någon annans hals lite väl mycket att smälta.
Citera
2026-06-14, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Friska vuxna pendlar inte mycket i vikt oavsett omständigheter och inte heller av mediciner. Sån där viktuppgång beror på ätstörning, psykisk ohälsa. Tror mer dom gick ner i vikt inför programmet men hur långt varsel fick dom innan inspelningen började? Och man söker väl året innan och då har man lång tid och motivation.

Det har nog blivit mer tröstätande under den här vintern men jag gissar att det som är nu är närmare deras vanliga normala.

Ja den röven måste ju vara obesitas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in