2026-06-14, 13:20
Medlem
Helt onödigt att berätta. Men eftersom han är en riks kändis skulle det komma fram förr eller senare.
Varför kyssa en obekant person helt plötsligt? Var han onykter?
Klantigt men oskyldigt.
Citera
2026-06-14, 13:21
Medlem
SnutteFia03s avatar
Undrar om Amanda och hennes nya kille har sex 1-2 gånger i månaden vid lunchtid? Kanske lite enkelspårigt att tänka så, men det var ju den frågan som kom upp när man såg dem och hur han gav efter för hennes kattklipp i sängen och excell-ark.

Kändes lite för bra för att vara sant? Hon har ju ändå haft så stora problem med att träffa den här typen av kille tidigare att hon sökte till programmet, och nu bara löser det sig med perfekt timing så att det hela kan filmas och dokumenteras inför "vad hände sen?" avsnittet.
Citera
2026-06-14, 14:08
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
... Anna ... måste ta avstånd från Åkesson helt utan anledning...

Ja. Då förstår man inte vad folk säger. Nina i GP har samma åkomma:

Citat:
Anna och John inleder återträffen med en bärs på hotellrummet, men det tar inte mer än fem minuter innan John, som såklart besitter den otroligt killiga åsikten att Jimmie Åkesson är “Sveriges vassaste retoriker”, anklagat sin exfru för att prata som SD:s partiledare.
Citera
2026-06-14, 14:13
Medlem
Terrorstorms avatar
Har ingen deltagare, från i år eller tidigare, kommenterat sitt deltagande och/eller andras syn på deras deltagande här i tråden? Det finns många forumanvändare, och ännu fler som läser här emellanåt.
Citera
2026-06-14, 14:35
Medlem
FedupFlorences avatar
Och Henke drabbades av en annan vanlig åkomma, för stor dos av Jasmines kvinnliga fägring som för första gången i livet fullboostade hans manliga kåtkraft och nu såg plötsligt alla hunken som också är lovedoctor.
Citera
2026-06-14, 15:18
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donatella2
Amanda påminner en del om Lina som bl a sågade Alex humorböcker för att de inte var tillräckligt pk. Lina verkade också vilja visa upp i "vad hände sen" att "kolla på mig nu har jag hittat någon som är mycket mer lyckad och värdig mig och nu så ska vi faktiskt flytta till en sekelskiftesvilla, losers". En något skitnödig utstrålning av att vilja upplysa både GVFÖ-maken och omvärlden om att jag är lite finare, lite bättre och lite mer etiskt och moraliskt upphöjd och föra fram bevisning om det på olika sätt.

Men Amanda verkar ha ett mer osunt och trängande behov av att få frossa i detta under GVFÖ-strålkastarnas offentlighet för att få kora sig själv till någon form av vinnare med bäst i klassen-mentalitet. Är antagligen därför hon gnäller för att ha berövats två minuters tid i Updejt och ska nu ta revansch med att köra "sitt eget instagram-updejt" i stället.

Precis min tanke! Amanda är 100% som Lina. Lina som hade flyttat ihop med ”sin perfekta äldre man” lagom till vad-hände-sen-avsnittet. Idag har de såklart flyttat isär.

Amanda verkar dessutom dela besattheten att skaffa barn, med i princip vem som helst och i värsta fall på egen hand. Tragiskt att se hennes klipp där hon gick igenom alla dejter under året, som i första klippet beskrevs som helt perfekta, och i nästan sekund var hon helt söndergråten för att även de här killarna saknade känslor för henne. Eller kanske blev hon kränkt när de påpekade att det kan krävas regelbundet sex om man vill bli gravid, osexigt att hålla på med ägglossningstickor under dejtstadiet?

Men nu verkar hon då träffat den ”rätta”. Undra hur länge de dejtat? 3 veckor? De planerar iaf redan föräldraledighet och husköp 🙈.

Jag reagerade också på hennes, Sebastian och Emilias viktuppgång, otroligt att man kan gå upp så mycket i vikt på bara några månader.
Citera
2026-06-14, 15:31
Medlem
Durochmolls avatar
Intressant frågestund hos Sebastian på Instagram just nu där han skriver lite om Amanda. Han verkar dessutom också dejta någon ny, men kände ingen behov av att skryta om det i TV. Kanske blir det också som Alex och Lina. Lina kastade sig deseperat in i något nytt och beskrev det som världens bästa relation, men relationen dog ut snabbt. Alex däremot träffade däremot den rätta och lever idag lyckligt familjeliv.
Citera
2026-06-14, 15:39
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
... otroligt att man kan gå upp så mycket i vikt på bara några månader.

Friska vuxna pendlar inte mycket i vikt oavsett omständigheter och inte heller av mediciner. Sån där viktuppgång beror på ätstörning, psykisk ohälsa. Tror mer dom gick ner i vikt inför programmet men hur långt varsel fick dom innan inspelningen började? Och man söker väl året innan och då har man lång tid och motivation.

Det har nog blivit mer tröstätande under den här vintern men jag gissar att det som är nu är närmare deras vanliga normala.
Senast redigerad av FedupFlorence 2026-06-14 kl. 16:06.
Citera
2026-06-14, 15:49
Medlem
Vart har ni sett det sista avsnittet om vad som hände sen? Det enda jag ser när jag kollar SVT är att det släpps i natt kl 02.
Citera
2026-06-14, 15:53
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kahlashnikovkamrat
Vart har ni sett det sista avsnittet om vad som hände sen? Det enda jag ser när jag kollar SVT är att det släpps i natt kl 02.

Det ligger ute på SVT play, släpptes kl 02 det här dygnet.
Citera
2026-06-14, 16:51
Medlem
Vad som hände sen kom inte som nån överraskning tyckte jag.
Instämmer med er andra att Jasmine är jättesöt och BRA att hon inte tog nån skit. Så otroligt lågt av Henke att hångla med nån/kyssa på halsen när man är vuxen och ”nykär”(?)
Anna blev aldrig kär, nej.
Och inte heller Sofie.
Amanda och han som alltid såg ut som en ledsen hundvalp orkar jag inte med öht.
Ska bli kul att se den nya version av GVFÖ sen.
Citera
2026-06-14, 17:10
Medlem
ratatorsks avatar
Ok här kommer alla mina tankar lol. Det är så mycket som hänt? Blir galen. Skrev ner medan jag såg avsnittet för det va helt galet

Anna och John
Jag hoppades ändå att John och Anna skulle klara det??? Hade ändå en liten förhoppning. Men sorgligt att det inte gick, blev tydligt att även om Anna inte blev kär var det en stor sorg. Jag tror att hon, som psykolog, har en övertro till psykologi, och att hon trodde på riktigt att de kunde hitta hennes perfekta match. John är ju sexig och snygg, men han är ju inte perfekt och tror hon blev lite besviken över det. Höll på att spy när hon pratade om vad hon tyckte va oattraktivt med honom??? Så jävla fittigt gjort, fruktansvärt illojalt. Tycker klippningen var bra att de tog med Johns perspektiv (att hon va som mest gullig när de va med andra) och hennes reflektion kring att han var orolig för att hon aldrig bekräftat honom, men tycker ändå det var osympatiskt att säga så. Jag kan förstå att man måste lufta saker, men inte framför kamera??

Sebastian och Amanda
-Löjligt att man får se när den tondöva Sebastian också lagar världens töntigaste mat - rödvinssås, kött och sparris. Säg ”jag kan laga mat” på ett snubbigare sätt? Började iofs skratta när han sa att han inte va en romcom utan en sitcom. Töntigt att han är så ”blähä kärlek är inte för mig” och ”jag har inte hanterat mitt liv men jag lär mig” dock lite gulligt att han sa nåt om att han älskade sitt liv?

När de träffades med ”psykologen” kändes det sjukt att Sebastian pratade om uppsåt. Håller med om att Amanda målar upp sig som offer, men det gör ju han också? Jag tror att han medvetet använder juridiska ord för att tittaren ska känna ”oj vad vi dömer honom”. Alla fattar ju att han inte gjort henne illa med uppsåt, men det kanske handlar mer om att han inte varit så aktiv i att hon ska må bra? Han måste ju LYSSNA på vad hon säger ?

Tycker också han fortsätter att inte lyssna på vad Amanda säger - när hon säger ”jag upplever dig som obekräknelig” så svarar Sebastian med ”jag är beräknelig”?? Han säger ju bara emot henne? Då använde hon ändå ett öppet språk där hon inte anklagade honom och han sa bara emot, och det verkar inte som att situationen löste sig alls. Är i chock över det, och ytterligare att psykologen tycker ”möt våren som en enhet?” Och säger det ganska direkt efter att de bara helt rakt ut sa emot varann? Tror klippningen var lite slarvig men wtf de är ju noll synkade HUR ska de mötas som en enhet inför vad hände sen?

Sofie och Emilia

Älskar att Emilia klippt lebblugg eller krislugg. Vilket av det tror ni? Min egna erfarenhet är att det är både och, tror verkligen att det är fallet för Emilia.

Sofie har skaffat justinbieber hockeyfrilla? FETT. Verkar som att hon klippt sig efter det.

Har inget mer att säga om de. Tycker de flyter förbi ganska harmlöst i denhär serien faktiskt. Ja absolut att de är lite för olika men ändå respektfulla. SJUKT kul att Sofie hade en musjesus keps.

Henke och Jasse
Intressant att ”utsättas för otrohet”. Köper det typ? Men tänker också att det på nåt vis blir så definitivt. Det är så hon upplevde det och det är ok, men jag tror inte sån typ av otrohet är så stort för mig så jag har lite svårt att relatera. Har i och för sig aldrig varit i den situationen, men hade nog inte brytt mig om annat funkade bra. Det verkar som att annat funkade bra? Eventuellt att man kan läsa mellan raderna att det tog lång tid för Henke att komma igång för att flytta.

Tycker det är synd att hon sätter sitt värde i sin relation, och att hon tänkte att det va hennes fel på nåt vis. Det här med att hon kände sig ful osv. Hon är så mkt snyggare än Henrik ju. Intressant samtal om hur det va efteråt och att Henke försvann i hans egna skam istället för att fokusera på hur Jasmin mådde. Men också helt sjukt att Jasmin FORTSÄTTER trösta Henke som är ledsen över va han gjort, när hon fortfarande har ett ”öppet sår” som hon beskrev det. Hemskt också att de inte är över varann och vill va med varann och Jasmin har bestämt sig för att hon inte vill men ändå vill va vän med honom och att de flirtar med varann.

Också helt galet att han metareflekterar över ”varför” och vill förklara det med att han kanske egentligen inte vill flytta LOL. Han va väl full och begick ett misstag? Det mänskligaste som hände va att de hånglade lite efteråt när de sågs i Gbg.

Tror inte att Jasmin nånsin kommer vilja försöka igen och tror hon måste va tydligare mot Henrik om det? Tycker inte det är schysst, det är bäst att va supertydlig och jag tycker inte hon är det? Vet inte om hon kan ha kvar Henke i sitt liv när han är kär i henne och hon är lite sugen på/flirtar med honom. Visst såg det ut som att de kysstes när Jasmin gav medaljen till Henke??

Hemskt att dessa nydumpade människor behöver se giftermålet och hela viben. Känns hemskt att se, det är liksom att se folk sörja? Märks att vissa (kanske jasmin) kommit över det mer än andra (Anna stackars !! Och Henke) och speciellt att de inte har en nära människa som finns där för de?

Tycker också att Sebastians kommentar om att han va mer sitcom än romcom speglade in i programmet. Det känns mer som en drama reality än romantiskt, och det är äckligt att sånahär program produceras. Nästan lika äckligt som att jag tycker det, och ändå ser på det.
Senast redigerad av ratatorsk 2026-06-14 kl. 17:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in