2026-06-14, 19:03
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0.1
Jockiboi har väl inga vänner ? Bara folk i hans närhet som slickar röven ren på honom....

Ja, bada avlönade människor i hans omgivning. Då kan han styra.
Citera
2026-06-14, 19:55
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna.Viktoria
Såg att Jocki la ut en story på IG om att en nära vän som har 3 barn i liknande ålder som hans har lämnat jordelivet och att det verkade vara dens egna val, alltså suicid. Nu är storyn korrigerad och utlagd på nytt med den målande infon borttagen.
Självklart är gamen där direkt och hovrar över liket för att få strålkastaren på sig själv.

Det finns en särskilt plats i helvetet för människor som utnyttjar döda.

Knappast nära vän för såna har han inte.
Citera
2026-06-14, 20:15
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Självklart är gamen där direkt och hovrar över liket för att få strålkastaren på sig själv.

Helt enig! Så jävla motbjudande, men det är han i ett nötskal. Kolla bara när jonna KÄMPADE FÖR SITT ÖIV Han skovade loss, om att hon kämpar för sitt liv, vi vet inte om hon överlever bla bla bla... Han spelade för fan in poddar medans hon krigade mot döden.

Han är motbjudande helt enkelt.
Citera
2026-06-14, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Fast samhället drivs ju som en sekt så det brukar inte bli så mycket upplysning runt varför jockiboi är en sektledare som folk är rädda för att inte tro blint på.

H.C. Andersens saga "Kejsarens nya kläder" är en tidlös sedelärande berättelse som främst handlar om grupptryck, fåfänga och feghet. Den illustrerar hur människor låtsas tro på något uppenbart felaktigt för att de inte vågar gå emot strömmen eller riskera att verka okunniga.

Det kommer. Var så säker. Alla kommer se Jockiboi för den han är. Bara fler vågar följa efter. Bosse-G var ett föredöme, före sin tid. Men han kommer att bli ihågkommen i historieböckerna. Peace🙏❤️
Citera
2026-06-14, 21:12
Medlem
Joels-bitars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Helt enig! Så jävla motbjudande, men det är han i ett nötskal. Kolla bara när jonna KÄMPADE FÖR SITT ÖIV Han skovade loss, om att hon kämpar för sitt liv, vi vet inte om hon överlever bla bla bla... Han spelade för fan in poddar medans hon krigade mot döden.

Han är motbjudande helt enkelt.

Han var på student fester med och plötsligt stod jonna där i bakgrunden och höll en av snorungar så tror inte ens hon var så jävla döende
Citera
2026-06-14, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joels-bitar
Han var på student fester med och plötsligt stod jonna där i bakgrunden och höll en av snorungar så tror inte ens hon var så jävla döende
Detta gjorde mig så arg! Jag hade på riktigt ont i magen på grund av hennes situation då jag inte önskar att någon ska dö. När det sedan handlar om en mor till tre barn, varav en nyfödd. Det fick iaf mitt hjärta att göra ont.

När jag fick veta att det varit överdrifter och att han spelade på detta långt efter att faran var över… då brast mitt förtroende och han kan aldrig vinna det tillbaka.

Vissa vaknar förr, andra senare. Men var så säker att syndaren ska betala! Antagligen redan i detta liv. Han har redan demoner runt sig.
Citera
2026-06-14, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Han gör alltid likadant. Profilerar på andras olycka. Han var tvungen att slänga in Roine i det hela också.
Må vara att hans "vän" tog beslutet att gå vidare. Tragiskt. Men frågan är... Varför måste han berätta det?

Men om det var hans vän så borde respekt och omtanke om dennes familj komma först?
Inget kan väl väga tyngre än stöd till de människor som drabbats allra hårdast?
Jag har svårt att se att de anhöriga, mitt i allt detta, kände att det viktigaste var att få ut informationen till Jockes följare. Det känns mer naturligt att fokus borde ligga på familjen, barnen och de närmaste, inte på att nå ut till hundratusentals främlingar på sociala medier.
Vanligtvis blir världen väldigt liten, väldigt påtaglig, väldigt personlig när något sånt här händer. Främlingar har ingen plats i den.
Beteendet är konstigt.
Citera
2026-06-14, 21:42
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsofthemushroom
Men om det var hans vän så borde respekt och omtanke om dennes familj komma först?
Jag har svårt att se att de anhöriga, mitt i allt detta, kände att det viktigaste var att få ut informationen till Jockes följare. Det känns mer naturligt att fokus borde ligga på familjen, barnen och de närmaste, inte på att nå ut till hundratusentals främlingar på sociala medier.
Vanligtvis blir världen väldigt liten, väldigt påtaglig, väldigt personlig när något sånt här händer. Främlingar har ingen plats i den.
Beteendet är konstigt.
Bara en teori ifrån mig.
Men du lever i verkligheten, om något jobbigt händer för dig så söker du stöd och tröst i i verkligheten.
Jocke lever online, hela hans liv kretsar kring vad som sker online, att någon okänd människa online säger att de inte gillar Jocke tar han personligt och skickar ett DM med hot. Så då är det kanske inte heller så konstigt om allt jobbigt måste postas online, eftersom det är hans verklighet, det är där han lever.
Mest troligen gör han det dock bara för uppmärksamheten eller fokus förflyttning.
Citera
2026-06-14, 21:43
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joels-bitar

Citat:
Ursprungligen postat av Tearsofthemushroom
Beteendet är konstigt.

Han profilerar på alla andras känslor. Han är vidrig!
Att ta en eventuell "vän" och få uppmärksamhet pga hans självmord.
Fy fan!!
Citera
2026-06-14, 21:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan

Ja precis. Han såg direkt ett tillfälle att få slänga på sig offerkoftan och läser man vad han skriver så är det ju honom det är synd om .. som alltid.
Citera
2026-06-14, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Bara en teori ifrån mig.
Men du lever i verkligheten, om något jobbigt händer för dig så söker du stöd och tröst i i verkligheten.
Jocke lever online, hela hans liv kretsar kring vad som sker online, att någon okänd människa online säger att de inte gillar Jocke tar han personligt och skickar ett DM med hot. Så då är det kanske inte heller så konstigt om allt jobbigt måste postas online, eftersom det är hans verklighet, det är där han lever.
Mest troligen gör han det dock bara för uppmärksamheten eller fokus förflyttning.
Då jävla sorgligt och så jävla sant!

Han är bara levande och aktiv på internet. I verkligheten är han en råtta med näsan i mobilen dygnet runt. Hur rikt liv har han egentligen?!

Skulle säga att han själsligt är helt död!
Citera
2026-06-14, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna.Viktoria
Såg att Jocki la ut en story på IG om att en nära vän som har 3 barn i liknande ålder som hans har lämnat jordelivet och att det verkade vara dens egna val, alltså suicid. Nu är storyn korrigerad och utlagd på nytt med den målande infon borttagen.

Är det möjligen Anjo eller Rask som valt att avsluta jordelivet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in