2026-06-14, 12:19
Medlem
Joels-bitars avatar
Dvärgboi vågar bara hota tjejer på instagram
Mig blocka påsögat 😂
Citera
2026-06-14, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robix100
Vilken Boi är mest känd och vilken Boi har mest pengar?

Jocke Boi eller Bosse Boi?
Skulle tro att BosseBoi har mer pengar än JockiBoi. Jockeyn har mest skulder och eventuellt vissa tillgångar i företaget. Dock långt mkt mindre än vad Jockeyn försöker låta påskina.

Bosse är ju en ansvarsfull medarbetare på SVT med en OK lön. Han bor säkerligen enkelt på Södermalm eller Hammarbyhöjden-ish (söderort). Han sparar säkerligen ett gäng tusenlappar i månaden och har så gjort i 25 år. Detta kapital har med andra ord vuxit till sig!

Jockeyn, å andra sidan, har levt över sina tillgångar ända sedan han slog igenom. Nu har de vant sig vid att kunna plastikoperera sig stup i kvarten (med mediokra resultat), åka på semestrar och hyra lyxvillor på företaget, leasa bilar, etc etc.

Det kommer bli ett brutalt uppvaknande för Jocke och Jonna!

Men för att svara på frågan.. BosseBoi har säkerligen en större nettoförmögenhet än Joakim Lundell. Jockiboi är däremot mer berömd. Eller, snarare-ökänd!
Citera
2026-06-14, 17:28
Medlem
Hanna.Viktorias avatar
Såg att Jocki la ut en story på IG om att en nära vän som har 3 barn i liknande ålder som hans har lämnat jordelivet och att det verkade vara dens egna val, alltså suicid. Nu är storyn korrigerad och utlagd på nytt med den målande infon borttagen.
Citera
2026-06-14, 17:49
Medlem
Joels-bitars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna.Viktoria
Såg att Jocki la ut en story på IG om att en nära vän som har 3 barn i liknande ålder som hans har lämnat jordelivet och att det verkade vara dens egna val, alltså suicid. Nu är storyn korrigerad och utlagd på nytt med den målande infon borttagen.

Kan aftonbladet eller tv4 ha kontaktat jockiboi
Brukar ju vara hemska saker som händer då
För några vänner förutom anjo har han inte
Citera
2026-06-14, 18:01
Medlem
Citat:
Men fy!

Det är ju säkerligen sant och det är ju verkligen hemskt! Äckligt av Boi att gå ut med det till sina 300 k följare. Har säkert blivit kontaktad av närstående att korrigera. Rent vedervärdigt att försöka vinna sympatier på detta.

Stackars änka och barn! Säkerligen en ytligt bekant som drabbades som iom att han lämnade jordelivet blivit en ”nära vän”. Finner faktiskt inga ord😳💔
Citera
2026-06-14, 18:07
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macranna
Men fy!

Det är ju säkerligen sant och det är ju verkligen hemskt! Äckligt av Boi att gå ut med det till sina 300 k följare. Har säkert blivit kontaktad av närstående att korrigera. Rent vedervärdigt att försöka vinna sympatier på detta.

Stackars änka och barn! Säkerligen en ytligt bekant som drabbades som iom att han lämnade jordelivet blivit en ”nära vän”. Finner faktiskt inga ord😳💔

Han verkligen lögar sig i andras sorg och smärta och gör den till sin egen. JockiQuick är fan inte frisk någonstans.
Citera
2026-06-14, 18:21
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:

Deflektion... Inget annat. Såg att han tog upp stackars Roine också. Sa inte jockiboooi att han hade dött?

Tror inte ett skit på denna "vän".
Citera
2026-06-14, 18:41
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macranna
Mkt bra beskrivet! Tror att ngn journalist kommer sno din liknelse rakt av när det, sevare i höst, kommer vara fritt fram att kritisera Joakim Bordell!

Fast samhället drivs ju som en sekt så det brukar inte bli så mycket upplysning runt varför jockiboi är en sektledare som folk är rädda för att inte tro blint på.

H.C. Andersens saga "Kejsarens nya kläder" är en tidlös sedelärande berättelse som främst handlar om grupptryck, fåfänga och feghet. Den illustrerar hur människor låtsas tro på något uppenbart felaktigt för att de inte vågar gå emot strömmen eller riskera att verka okunniga.
Citera
2026-06-14, 18:42
Medlem
Citat:

Jag har inga problem med att någon berättar att en nära vän har gått bort och att man själv mår dåligt. Men när man börjar beskriva den avlidnes familj, barn och privata situation inför över en miljon följare känns det som att man går från att berätta om sin egen sorg till att berätta om någon annans tragedi. Det blir omöjligt att komma bort från frågan: Varför?
Och om detaljerna senare ansågs olämpliga att ha kvar, borde de kanske inte ha publicerats från början.
Citera
2026-06-14, 18:51
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsofthemushroom
Jag har inga problem med att någon berättar att en nära vän har gått bort och att man själv mår dåligt. Men när man börjar beskriva den avlidnes familj, barn och privata situation inför över en miljon följare känns det som att man går från att berätta om sin egen sorg till att berätta om någon annans tragedi. Det blir omöjligt att komma bort från frågan: Varför?
Och om detaljerna senare ansågs olämpliga att ha kvar, borde de kanske inte ha publicerats från början.

Han gör alltid likadant. Profilerar på andras olycka. Han var tvungen att slänga in Roine i det hela också.
Må vara att hans "vän" tog beslutet att gå vidare. Tragiskt. Men frågan är... Varför måste han berätta det?
Citera
2026-06-14, 18:58
Medlem
0.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Han gör alltid likadant. Profilerar på andras olycka. Han var tvungen att slänga in Roine i det hela också.
Må vara att hans "vän" tog beslutet att gå vidare. Tragiskt. Men frågan är... Varför måste han berätta det?
Jockiboi har väl inga vänner ? Bara folk i hans närhet som slickar röven ren på honom....
Citera
2026-06-14, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Jag har råkat ut för samma sak, därför jag ens köpte upp ett par tröjor. För jag kan inte hindra mig själv att reta upp den dumskallen då jag vet att han får analkramp av dessa tröjor.

Jag har kanske 1500 följare på SM och behöver inte ha fler, tvärtom. En helt vanlig mammis som stimmar runt med alla andra vanlisar i sociala medier och gnäller om höga matpriser och inställda tåg.
Men mig skulle Jocke stämma pga en lite kritisk/frågande kommentar i ett random kommentarsfält. Han dök upp som en kobra och bara matade på trots att jag inte orkade svara honom.
Har en lång rant från honom i PM som avslutas med att vi ses i rätten (hans ord).

Sorgligt beteende att han försummar sina ungar för att lägga tiden på att " jaga " kommenterande människor på internet.

Galet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in