Mamman kan bära en viss skuld i det hela, beroende på hur hon agerat i separationen. Inte för att det förringar något i det hela gällandes mannens gärningar. Men hennes ageranden har såklart betydelse när man skall utvärdera eventuell skuld för utfallet.
Mamman har absolut ingen skuld i mannens val att handla.
Sinnessjukt att tro på sånt. Alla är absolut ensamt ansvariga för sina handlingar.
Jo såklart. Men med tanke på att deras skilsmässa tydligen gick igenom redan förra året och att de således troligen inte har haft en relation på ett tag, så borde ju något ha utlöst att han agerade just nu och inte för ett år sedan? En frisk människa ( gör visserligen inte ngt sånt här oavsett) vaknar ju inte bara en dag och känner sig kränkt och planerar att mörda sina barn och sen ta sitt eget liv. Sådana här vansinnes dåd brukar ändå ha ngn utlösande faktor. Tex en vårdnadstvist, att exet träffat ngn annan och därmed gått vidare. Även en narcissist blir ju kränkt av att inte ha makten och stå i centrum längre.