2026-06-14, 19:23
Medlem
SegerHelg88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
I Kungsgården med för några år sedan. Svensk ensamstående mamma.

Sen har vi Bjärred där puckon försöker få det till barmärtighetsmord pga ME fast ena flickan skuttade omkring med pappan på lokala mataffären nån vecka tidigare.

Det i Bjärred bör granskas igen. Av det man tagit del av verkar det som om pappan mördade hela familjen och sen sig själv. Han ska ha varit sjukligt kontrollerande, näst intill incestuöst.

Svårt se hur psykisk sjukdom som depression, ångest eller liknande i kombination med snefylla och bitterhet utlöser en sådan här reaktion. Möjligtvis utbrott och dumt valda ord. Jag tror det ligger mer bakom händelsen. Han var förmodligen, precis som pappan i Bjärred, ett våldsamt och kontrollerande as.
Citera
2026-06-14, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddar
Är det inte dags att du ger dig snart?! DOM ÄR INTE STÖRRE ÄN EN AMBULANS!! Jag har till skillnad från dig arbetat som ssk både i ambulans och en period i helikopterbesättningen!

Du hänvisar till någon pressrelease utan att ha någon som helst erfarenhet av ämnet. Rätt tröttsamt!

Kan vi sluta diskutera helikoptrar och ambulanser nu & hålla oss till ämnet?? Tröttsamt att läsa så många inlägg där det diskuteras fel saker
Citera
2026-06-14, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddar
Även om Växjö har en liten IVA så är den långt ifrån den expertis som krävs i detta fall. Därför gissar jag att transport gick till US Linköping, Astrid Lindgren eller Lund.

Nuff said.
Poängen var att det inte behövs en helikopter för att ta sig 2,5 mil till Växjö. Region Kronoberg uppger att barnen togs till Växjö sjukhus, så sluta spekulera .
Citera
2026-06-14, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
På något sätt känns det ännu mer brutalt om ena systern överlever och inte den andra

Jag har också tänkt tanken. Visst önskar man att båda överlever och blir läkt så småningom. Men jag själv skulle inte vilja överleva min egen syster och även en pappa (?) som mördar och tar sitt liv sen. Sånt fruktansvärt öde.
Citera
2026-06-14, 19:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Ska barnen få ersättning från sitt egna arv eller vad tänkte du?

Livförsäkring plus lite andra försäkringar kanske
Citera
2026-06-14, 19:53
Medlem
Riddars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Poängen var att det inte behövs en helikopter för att ta sig 2,5 mil till Växjö. Region Kronoberg uppger att barnen togs till Växjö sjukhus, så sluta spekulera .

Minst ett barn är i Lund. Varken du eller jag vet hur kommunikationen gick initialt och varför Växjö valdes.
Högst troligt gjordes en medicinsk bedömning på plats som ändrade förutsättningarna för vidare transport.

Spännande att du med din historik ber andra sluta spekulera på Flashback...
Citera
2026-06-14, 19:54
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/alvesta-i-sorg-det-ar-oskyldiga-barn/

Skolavslutning i fredags men skolor håller öppet imorgon för att kunna ge stöd till eleverna.
Klasskompisar och vänner måste ju även dom vara helt förtvivlade i denna sorg. Vad fint att dom har en skola att gå till på måndag för att få stöd och få träffa varandra
Citera
2026-06-14, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sbcsweden
Jag tror att detta skett i natt då barnen sovit, annars hade dom lätt kunnat undkomma. Sedan har han gått och hängt sig i friggeboden.
Mvh
Vet någon vem som larmade??
Citera
2026-06-14, 20:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Aliat
Vet någon vem som larmade??
Har inte sett något om det, det låter som att någon gått in i huset och hittat flickorna och då ringt polisen.
Det kan säkert såklart också vara som i Nynäshamn att han ring till mamman och berättat vad han tänkt att göra, och så ringer hon in till polisen.
Mvh
Citera
2026-06-14, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sbcsweden
Man kan "blockera" spärren så att det går att "skjuta" men man måste ändå vara ipricip påsittade för att det skall kunna penetrerar skallbenet.
Jag gissar att han gjort det medan flickorna sov.
Mvh
Vet man vem som larmade polis o ambulans?
Citera
2026-06-14, 20:02
Medlem
Pendlade barnen 50/50 mellan föräldrarna i Alvesta och Solna, eller bodde mamman närmare och det är hennes jobbadress, hon arbetade hemifrån?
Citera
2026-06-14, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Pendlade barnen 50/50 mellan föräldrarna i Alvesta och Solna, eller bodde mamman närmare och det är hennes jobbadress, hon arbetade hemifrån?
Mamman bor typ fem minuter med bil från Lekaryd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in