2026-06-14, 17:03
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmlandskorven
Dom som sitter i fängelse ska ju bli bättre människor och integreras med samhället igen så är det ju tänkt och då tror jag inte att slaktavfall till fängelsekunderna är rätt väg att gå.

Fängelsematen är mycket dyrare än skolmaten.

Kan vi inte bara servera fläskkött i fängelserna .....sitter väl inga Muslimer i fängelse VA?
Citera
2026-06-14, 17:05
Medlem
perry2s avatar
Inför 0 i pension om man ej jobbat minst 20 år i Sverige. Sen fixar pensionssystemet att de som har 35 40 yrkesår får mer än en med bara 20 år ändå.
Citera
2026-06-14, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmlandskorven
Dra in barnbidraget för dom allra rikaste istället
Varför?
Och varför ska rika och icke rika betala för andras ungar?
Citera
2026-06-14, 17:10
Medlem
Man vill skjuta av stor mängd vildsvin.
Maten fixad till anstalterna
Citera
2026-06-14, 17:21
Medlem
Public Enemys avatar
Varför återinför man inte "vatten & bröd" -dieten i finkan direkt?
Citera
2026-06-14, 17:31
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmoderatorer
Valfläsk från samtliga partier innan valen i vanlig ordning, ingenting går ju igenom ändå.

Visst är det valfläsk. Någon borde skapa "Fläskkollen" som listar allt valfläsk och sedan löpande uppdaterar den listan med vad som faktiskt blev verklighet.

För tillfället dyker det upp dagsfärska och mer eller mindre genomtänkta förslag från samtliga partier.
Citera
2026-06-14, 18:01
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
I Orwellsk anda så gör man om språket, man får även folk att resa sig mot varandra, redan idag hör man arbetarklassen som har jobb sitta och orera om hur bra det minsann är att försämra a-kassan, sjukpenningasystemen osv, men att dom själva en dag kan komma att bli arbetslösa eller sjuka och att dom själva betalar för detta varje månad är inget dom tänker på eftersom Tidö och SD har skapat ett vi-och-dom-samhälle byggt på svartmålning och misstänksamhet och i detta ingår den psykologiska krigsföringen i form av att ändra ord och ändra ords betydelse och skapa hat inom och mellan olika grupper.

Jag håller med, så jävla sorgligt, det förakt och hat som arbetslösa och fattiga får utstå i dagens Sverige trodde jag adrig att jag skulle få uppleva.

Så där har ju verkligen Tidö lyckas att hitta syndabockar samtidigt som man roffar åt sig och fyller sina egna fickor men där håller pöbeln tyst.

Sen gillar jag inte vänstern heller men det är en helt annan historia.
Citera
2026-06-14, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Får du mindre över i plånboken under rödgrönt styre så ökar din köpkraft?

Vem förstår?
Det gäller hela åttaklövern.
Citera
2026-06-14, 18:29
Medlem
Eftersom M, statsministern och övriga ministrar plus parti, själv lever av skattemedel borde detta dras in direkt. M är bidragstagare.
Citera
2026-06-14, 18:42
Medlem
Så dom likställer alltså medborgare som gå på a-kassa ha lika lite-mycket värde som kriminella?? Vad fan är felet…
Citera
2026-06-14, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
?? Vad utöver riksnormen menar du att folk får?
Medel till tidning som sagt, och de kan även söka extra bidrag för tex tandvård, som vi andra måste stå för själva.
Citera
2026-06-14, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Fängelsematen är mycket dyrare än skolmaten.

Kan vi inte bara servera fläskkött i fängelserna .....sitter väl inga Muslimer i fängelse VA?
Då skulle SD bli riktigt arga. Judar äter inte fläskkött.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in