2026-06-14, 12:27
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Har han verkligen det? Skött sig mm? Är du riktigt säker? Han skulle ju absolut få permis för att gå på ultraljud också hette det men så blev det inte. Så att han får permis är lika sannolikt som att han inte får.

Vill man vara garanterad att närvara vid födseln av sitt (andra) barn bör man inte sitta i fängelse för det första och för det andra planera bättre så man inte sitter i fängelse just så. Sen är det inget som säger exakt vilken dag hon ska föda heller. Det kan gå snabbt vet du.
Bevisa motsatsen att han inte skött sig.

Lite skillnad på en förlossning och ett ultraljud. Tycker du inte det?
Sen håller jag helt med dig, att inte sitta i fängelse är det optimala för närvara vid en förlossning.
Så du vet att dom inte har en planerat kejsarsnitt?

Kul att du lyckas komma fram till visa svar själv.
Citera
2026-06-14, 12:32
Medlem
Joels-bitars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Det beror väl helt och hållet på vad man sitter för?
Att dom satte han på en klass 3, hade dom inte gjort om flyktrisken var aktuell.

Platsbrist sen har klass 3 staket och visa har tom fotboja på sig
Permis är ingen rättighet
Kul om han får det men har svårt att tro det.

Sen var dessutom linnea även misstänkt, det verkar som att han inte får några besök eller ringa henne så
Då blir det en säkerhetsrisk som det så fint heter inom kv

Även permis till födseln kan dom nog ta som en säkerhetsrisk
Citera
2026-06-14, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej lilla vän.
Du var inte ens föremål för mitt inlägg. Det var du som valde att hoppa in och leka kränkt på Tarmis vägnar.
Så länge du angriper andras person så får du dessutom finns dig i att din egen är relevant för diskussionen.
Och det du uttrycker när du talar om Linnea berättar att du är en bitter, elak och jäkligt udda person.
Du har svårt att tåla att hon är glad och nöjd, att hon ser fram emot sitt barn och att hon älskar sin man och därför går du in och osakligt kritiserar och kastar skit på henne. Precis som Tarmis som anser att Linnea ska vara lika ångestfull och bitter över sin graviditet som du och Tarmis var för era.
Det är vad jag diskuterar. Linneas rätt att inte vara som er och inte känna som er.

Men lilla damen, hur har du det själv med dina uttryck till Julia?
Du kastar sten i glashus.
Citera
2026-06-14, 12:40
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joels-bitar
Platsbrist sen har klass 3 staket och visa har tom fotboja på sig
Permis är ingen rättighet
Kul om han får det men har svårt att tro det.

Sen var dessutom linnea även misstänkt, det verkar som att han inte får några besök eller ringa henne så
Då blir det en säkerhetsrisk som det så fint heter inom kv

Även permis till födseln kan dom nog ta som en säkerhetsrisk

Hon blev friad, så det är inget hinder. Att närvara vid en förlossning går under "särskild permisson". Så jag ser absolut inget hinder att han kommer närvara.
Och dom snackar i telefon, om än med en plit närvarande, lika så När hon har besökt honom.
Dock utan fysisk kontakt öht. Men jag tror dom kommer sänka dom kraven.
Citera
2026-06-14, 12:57
Avstängd
Citat:
Hon blev friad, så det är inget hinder. Att närvara vid en förlossning går under "särskild permisson". Så jag ser absolut inget hinder att han kommer närvara.
Och dom snackar i telefon, om än med en plit närvarande, lika så När hon har besökt honom.

Linnea måste träffa honom ganska frekvent, för när hon är på besök i Malmö är det max 2 dagar och sen åker hon hem igen. Varför annars vara ensam dagarna i ända i en spartanskt möblerad lägenhet och visa vad hon handlar på snapchat, istället för att spendera mer tid i Malmö där familj och vänner finns.

Hon skrev även för ett tag sedan att: Ni ska bara veta hur stor och muskulös Chrippa är nu, T-shirt i XL sitter tajt kring hans armar.
Får han så bra käk på kåken och får han använda tillskott? Utanför behövde han ju testo för att träna och växa samt.. har han tillgång till NOCCO från kiosken?
Citera
2026-06-14, 13:02
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Nej lilla vän.
Du var inte ens föremål för mitt inlägg. Det var du som valde att hoppa in och leka kränkt på Tarmis vägnar.
Så länge du angriper andras person så får du dessutom finns dig i att din egen är relevant för diskussionen.
Och det du uttrycker när du talar om Linnea berättar att du är en bitter, elak och jäkligt udda person.
Du har svårt att tåla att hon är glad och nöjd, att hon ser fram emot sitt barn och att hon älskar sin man och därför går du in och osakligt kritiserar och kastar skit på henne. Precis som Tarmis som anser att Linnea ska vara lika ångestfull och bitter över sin graviditet som du och Tarmis var för era.
Det är vad jag diskuterar. Linneas rätt att inte vara som er och inte känna som er.

Det där är helt dina egna fria tolkningar som saknar grund i det jag faktiskt skrev. Jag har endast nämnt allmänna rekommendationer från barnläkare gällande resor med nyfödda. Att göra om det till en diskussion om min person eller mina känslor är ganska osakligt. Det är DINA fantasier.
Jag har inte skrivit något om någons känslor. Jag lyfte bara att en graviditet innebär en stor omställning och att barnläkare generellt avråder från att resa med nyfödda på grund av infektionsrisk.
Det stämmer inte att jag missunnsar Linnea hennes glädje . Länka - Visa mig posten där jag skriver att hon ska vara ångestfull och bitter över sin graviditet

Du fantiserar även om att jag önskar träffa Chrippa bara för jag frågar om hans permis. Jisses!
Citera
2026-06-14, 13:03
Medlem
Joels-bitars avatar
Citat:

Det tar inte kv hänsyn till
Dom har sina egna regler dom går efter
Han kommer missa förlossningen, för 20 år sen hade han kunnat vara med men inte idag
Behövs planering och extra personal för en sån grej
Vet folk som blivit nekade s-p för begravning av nära anhörig just pga av personalbrist
Citera
2026-06-14, 13:15
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joels-bitar
Det tar inte kv hänsyn till
Dom har sina egna regler dom går efter
Han kommer missa förlossningen, för 20 år sen hade han kunnat vara med men inte idag
Behövs planering och extra personal för en sån grej
Vet folk som blivit nekade s-p för begravning av nära anhörig just pga av personalbrist

Ja, den som lever får se. Jag är rätt övertygad att han kommer närvara.
Citera
2026-06-14, 13:27
Medlem
Joels-bitars avatar
Citat:
Ja, den som lever får se. Jag är rätt övertygad att han kommer närvara.

Exakt
Hoppas han får vara med.
Bara vänta och se
Citera
2026-06-14, 13:44
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Nej, det är inte vad du hållit dig till. Inte senaste dygnet och inte tidigare heller. Det är ett ständigt hackande på henne, och du använder dig själv som referens.

(FB) Christofer "Chrippa" Lundström (f.d Berg, dömd för ekobrott, dec -25)

Du har inte hållit dig till något sakligt (felaktigt dessutom) råd.
https://www.1177.se/liv--halsa/reserad-och-vaccinationer/allmanna-reserad/resa-med-sma-barn/

(FB) Christofer "Chrippa" Lundström (f.d Berg, dömd för ekobrott, dec -25)
Man väljer knappast att vara offentlig för att man vill ha hackande satkonor efter sig.

Ja, där är mitt inlägg. Jag kritiserar hennes vloggar och hennes mogna inställning till vad som komma skall vilket man får göra när någon är en offentlig person.
Men ingenstans i den texten står det att jag vill att hon ska vara 'ångestfull' eller att jag 'missunnsar henne hennes glädje'.
Det är en enorm skillnad på att tycka att en influencer är omogen och att mobba någon.
Min poäng står kvar: en baby är ingen docka och det blir en stor omställning.

Länken den visar exakt det jag skrev.. Lyfter realismen kring sömnbrist och reseavrådan.
Att du lyckas tolka det som att jag vill att hon ska må dåligt eller ha ångest säger mer om dina egna övertolkningar än om vad som faktiskt står där.

När du måste ta till personangrepp och kalla andra för 'satkonor' visar du bara att du helt saknar sakliga argument.
Jag har skrivit min åsikt om en offentlig persons innehåll, men till din låga nivå tänker jag inte sänka mig till.

Vink! 👋
Citera
2026-06-14, 14:04
Medlem
manana1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stefanmallgren
Den enda som påstått hon är gravid är anjo och därifrån har lögnen om att "linnea har sagt" byggts. Hon la ut en bild på ultraljud i januari men INGET ord om att hon var gravid. De gjorde hon i samband med att hon la ut en massa bilder från memorys. Sen att folk gärna vill få de till att HON sagt att hon är gravid är bara en trådsanning för folk är för inkompetent
Dem gjorde tom en video som hette "vi får tvillingar" eller liknande....borttagen nu?
Citera
2026-06-14, 14:16
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Det finns aldrig några garantier för att någon annan än den födande mamman är närvarande.
Fråga din idol Jockiboi som missade sitt andra barns födelse.

Har ingen idol vid namn Jocke så vet inte vas du talar om. I din ålder kanske det är normalt att ha idoler men det var många år sedan jag ens något ens i närheten.

Sant, det är kanske är det Linnea planerat, att hon inte vill ha sin man med vid förlossningen, att föda när ens make sitter inne sänker ju faktiskt chanserna för hans närvarande rejält.
Senast redigerad av Nejellerva 2026-06-14 kl. 14:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in