2026-06-14, 11:26
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Till skillnad från Jockiboi har han väl aldrig fått särbehandling. När Jockiboi runkade och bajskletade sig till uppmärksamhet så gick Chrippa till jobbet och gjorde ett hederligt dagsverk.
Så vad pratar du om?

Vet inte vem denne jockiboi är och det känns irrelevant i diskussionen om den brottsdömde Chrippa som trott sig leva över lagen och struntat i att betala skatt under flera år samt även trott sig åka skidor med myndigheter. Skidsäsongen tog abrupt slut.

Tror du han får permis för att vara med på andra dotters förlossning?
Citera
2026-06-14, 11:47
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Vet inte vem denne jockiboi är och det känns irrelevant i diskussionen om den brottsdömde Chrippa som trott sig leva över lagen och struntat i att betala skatt under flera år samt även trott sig åka skidor med myndigheter. Skidsäsongen tog abrupt slut.

Tror du han får permis för att vara med på andra dotters förlossning?

Du vet inte vem jockiboooi är och tycker det är irrelevant i denna diskussion?

Varför skulle han INTE få vara med på förlossningen?
Citera
2026-06-14, 11:50
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Du vet inte vem jockiboooi är och tycker det är irrelevant i denna diskussion?

Varför skulle han INTE få vara med på förlossningen?

För han sitter inne och behöver få permis för att få lämna fängelset.
Citera
2026-06-14, 12:03
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
För han sitter inne och behöver få permis för att få lämna fängelset.

Ja, men det var inte svar på frågan. Jag frågade varför skulle han INTE få det.

Edit: Ska ställa frågan så du kan svara. Varför skulle han inte få permis för att vara med på hans barns förlossningen.
Citera
2026-06-14, 12:08
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:

Edit: Ska ställa frågan så du kan svara. Varför skulle han inte få permis för att vara med på hans barns förlossningen.

För att det inte är ett kollo han är på den brottsdömde Kräftan. Intagna är absolut INTE garanterade permission för att det ska födas barn 🤷🏻‍♀️

Varför är det garanterat i dina ögon ATT han skulle få permission för det?
Senast redigerad av Nejellerva 2026-06-14 kl. 12:11.
Citera
2026-06-14, 12:11
Medlem
Citat:
Det är väl du och Tarmis som hela tiden ägnar er åt personangrepp.
Era dagar tycks fyllda av att komma på nya sätt att angripa Linnea och att klistra era egna tillkortakommanden på henne.
Du kan inte angripa en annan och förvänta dig att ditt eget beteende inte kommer att vara en del av diskussionen.
Jag förstår att du trodde att det var okej att likt dig spruta på som en skitkvarn och tro att ditt eget beteende inte skulle vägas in - men så fungerar det inte.
Fixar du inte det så kanske du ska skaffa dig en annan hobby än att hoppa på Linnea i parti och minut.

För övrigt undrar jag. Är det du som tror att Tarmis inte klarar att svara själv eller fick du ett PM där Tarmis bad dig dra på riddarutrustningen och rycka ut?
Så fortsätter du ? Trodde du var vuxen men nej. Anonymt troll som inte har något liv tycks vara ditt kall
Citera
2026-06-14, 12:14
Medlem
Citat:
Det är väl du och Tarmis som hela tiden ägnar er åt personangrepp.
Era dagar tycks fyllda av att komma på nya sätt att angripa Linnea och att klistra era egna tillkortakommanden på henne.
Du kan inte angripa en annan och förvänta dig att ditt eget beteende inte kommer att vara en del av diskussionen.
Jag förstår att du trodde att det var okej att likt dig spruta på som en skitkvarn och tro att ditt eget beteende inte skulle vägas in - men så fungerar det inte.
Fixar du inte det så kanske du ska skaffa dig en annan hobby än att hoppa på Linnea i parti och minut.

För övrigt undrar jag. Är det du som tror att Tarmis inte klarar att svara själv eller fick du ett PM där Tarmis bad dig dra på riddarutrustningen och rycka ut?
Du går till personangrepp alla som inte tycker som du. Svara på en enkel fråga var ju tydligen för avancerat för dig
Citera
2026-06-14, 12:15
Medlem
Joels-bitars avatar
Citat:

Det är nyatider inom kriminalvården
Du får inte ens permis för att hälsa på en anhörig som ligger för döden eller gå på begravning.
Inför förlossning så heter det är inget som barnet minns iaf,
Citera
2026-06-14, 12:17
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
För att det inte är ett kollo han är på den brottsdömde Kräftan. Intagna är absolut INTE garanterade permission för att det ska födas barn 🤷🏻‍♀️

Titta, du kom ju fram till något själv! Grattis!!

Men nu ska vi fortsätta. Jag hjälper dig.
Vi tar en fråga i tager. Jag ställer dom lite öppna så du kan lättare svara.

Vilka hinder skulle de finnas i en ev permission för chrippa som sitter på en öppen anstalt, där han tillsynes har skött sig och inte blivit rapporterad för något. Att vara med på förlossningen. Vilka hinder ser du förutom att han sitter inlåst.
Citera
2026-06-14, 12:18
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joels-bitar
Du får inte ens permis för att hälsa på en anhörig som ligger för döden eller gå på begravning.
Ja det är nya tider på så sätt att trycket är högt, många fler intagna än tidigare men sämre personalresurser.
De som redan är i permissionsgång drabbas ju inte på samma sätt, men de som är i stege eller bara får bevakat har helt klart andra förutsättningar nu än tidigare.
Citera
2026-06-14, 12:18
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joels-bitar

Det beror väl helt och hållet på vad man sitter för?
Att dom satte han på en klass 3, hade dom inte gjort om flyktrisken var aktuell.
Senast redigerad av Crabby88 2026-06-14 kl. 12:22.
Citera
2026-06-14, 12:22
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Titta, du kom ju fram till något själv! Grattis!!

Men nu ska vi fortsätta. Jag hjälper dig.
Vi tar en fråga i tager. Jag ställer dom lite öppna så du kan lättare svara.

Vilka hinder skulle de finnas i en ev permission för chrippa som sitter på en öppen anstalt, där han tillsynes har skött sig och inte blivit rapporterad för något. Att vara med på förlossningen. Vilka hinder ser du förutom att han sitter inlåst.

Har han verkligen det? Skött sig mm? Är du riktigt säker? Han skulle ju absolut få permis för att gå på ultraljud också hette det men så blev det inte. Så att han får permis är lika sannolikt som att han inte får.

Vill man vara garanterad att närvara vid födseln av sitt (andra) barn bör man inte sitta i fängelse för det första och för det andra planera bättre så man inte sitter i fängelse just då, dessa två visste att han kommer sitta inne vid tidpunkten för födsel. Sen är det inget som säger exakt vilken dag hon ska föda heller. Det kan gå snabbt vet du.
Senast redigerad av Nejellerva 2026-06-14 kl. 12:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in