2026-06-14, 11:06
Medlem
Skaraborg2s avatar
Bostadsrätt.

Citat:
Ursprungligen postat av murare
Idiot! Hon hade egen bostadsrätt som hon bodde i

Det är helt riktigt dit hon flyttade 2023-02-13.

Lägenheten är på 102 kvm så jag antar att detta är en fyrrummare så att alla får var sitt rum. Hon har också en väldigt söt hund som är född 2021-06-19 så den lär ha inköpts redan då hon bodde i Lekaryd. Områdets inkomstnivå där hon bor är mycket hög.
Citera
2026-06-14, 11:17
Medlem
Skaraborg2s avatar
Länk.

Citat:
Ursprungligen postat av Sbcsweden
Och för några veckor sedan var den en man som försökte döda sina 3 barn men blev som tur var skjuten i huvudet av polis. Han var somalier.
Dom begår 80% av alla grova brott men är bara 10% av invånarna. Så sluta säga "Det är mest svenska män". NEJ du har kroniskt fel, klart att det finns svenskar som begår sådana här hemsia brott också, vi är trotts allt i sverige(sjukt va?). Men invandrare är överrepresenterade i grova våldsbrott riktade mot familjen punkt slut.

Bland de mera extrema fallen gällande detta mycket tragiska ämne är ett fall från tidigt 1990 som inträffade på Södermalm.

(FB) Stockholm, hel familj mördas/självmördas gas-80 tal?
Citera
2026-06-14, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ATLAS64
ok då har sjukvården brutit sin sekretess
Ja det bryts sekretess överallt så det är inget nytt. Man är bara naiv om man tror att det finns någon sekretess
Citera
2026-06-14, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TuddeliTudd
Nej. En person som befann sig på akuten samtidigt som dessa flickor kom in med ambulans. Det hördes tydligt i korridorerna vad som skett.
Aha okej ja sånt hörs när man sitter på akuten
Citera
2026-06-14, 11:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av murare
Ja det bryts sekretess överallt så det är inget nytt. Man är bara naiv om man tror att det finns någon sekretess
Det pratas friskt med nära anhöriga till sjukvårdspersonal (vad som hänt på jobbet idag). Dom flesta berättar för familj och vänner oftast utan att nämna namn, för det är då sekretessen spricker helt. Självklart berättar dom om det varit någon kändis på sjukhuset eller allt som är stort i media. Dom är inte mer än människor och jag har inga problem med det om dom lämnar namnet utanför. Tex inte såhär -" Din kompis Johan Eriksson kom in till oss idag för att han kört upp en flaska därbak."
Mvh
Citera
2026-06-14, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Varför hör man inget om hur det går med flickorna?

Helg. Väntan på organdonation om den livshotande inte överlever. Det kan finnas flera orsaker. Jag spekulerar bara.

Vad är det med stora, unika husbyggen och renoveringar och mörda sina barn? Bygga nästan allt själv och investera all tid och själ. Samma utanför Örebro när den egoistiska mamman dödade ettåriga dottern efter att livsverket deras hem brann ner.

Många separationer med barn är tuffa. Inte minst för barnen. Sjuka ursäkter till föräldrar!
Citera
2026-06-14, 11:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Helg. Väntan på organdonation om den livshotande inte överlever. Det kan finnas flera orsaker. Jag spekulerar bara.

Vad är det med stora, unika husbyggen och renoveringar och mörda sina barn? Bygga nästan allt själv och investera all tid och själ. Samma utanför Örebro när den egoistiska mamman dödade ettåriga dottern efter att livsverket deras hem brann ner.

Många separationer med barn är tuffa. Inte minst för barnen. Sjuka ursäkter till föräldrar!

Chriss Watts ännu ett exempel. Jag ställde frågan igår här inne hur är det möjligt när man har allt man kan önska sig att ändå vilja förstöra det?
Som pappan i detta fallet eller Chris Watts.

Ligger någon manisk depression bakom det hela.
Senast redigerad av Johan201 2026-06-14 kl. 12:05.
Citera
2026-06-14, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roozels
Är så sjukt läskigt hur många personer här försöker få det att bli mammans fel på något sätt innan det ens vet något mer om fallet…

Har alla glömt 2024 Södertälje där pappan kvävde sina små barn med helium, bara för att han inte ville lämna dem kvar ensamma i det han menade var en ”hemsk värld”?

Det kan helt enkelt vara så att han led av allvarlig psykisk ohälsa och att detta inte var någon annans fel än hans eget. Det behöver inte alltid finnas andra människors handlingar med i bilden.

Vi minns också mamman som hade ihjäl sig själv och sina barn förra året i Skåne
Citera
2026-06-14, 11:44
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Tack för feedback och förtydliganden, uppdaterar sammanfattningen nedan då det inte går att göra i inlägget.

Hon heter J*ll, antogs vara svensk. Var är hon ifrån om du vet?

Tack, lagt till.

Tack, ändrat!

Jill är ett vanligt namn i Nya Zeeland så hon är förmodligen därifrån. Mamman till mgm.
Citera
2026-06-14, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menzies
Enligt uppgifter ska pappan mått mycket dåligt psykiskt, med tidigare självmordsförsök.

En bättre psykvård hade kunnat förhindra detta
Inte så lätt om patienten själv inte går dit
Citera
2026-06-14, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sbcsweden
Det jag menar är ett akutrum på intesninvårdsavdelning. Jag var inlagd på ds på iva när jag fick tarmvred 2023 och dom har ett "akutrum". Resten av avdelningen är sängplatser med extremt mycket och avancerade sjukvårdsutrustning/livsuppehållande maskiner.
Så här står det om dom nya ambulanshelikoptrarna vi har i sverige.
-"Insidan av de nya moderna ambulanshelikoptrarna (som till exempel modellerna AW139 eller H145) fungerar som en flygande intensivvårdsavdelning. Utrustningen är kundanpassad för att ge avancerad vård under transport och inkluderar bland annat:Bår och lastsystem:
Ett ergonomiskt bårsystem för smidig in- och utlastning av patienter.
Avancerad medicinteknisk utrustning: Fullt utrustade platser för respirator, defibrillator, sprutpumpar, syrgas och patientmonitorer som övervakar vitala funktioner.
Medicinsk gasförsörjning: Inbyggda system för kontinuerlig tillförsel av
Kabinen är rymlig nog för att vårdpersonalen ska kunna arbeta obehindrat runt patienten under hela flygningen."

OBSERVERA SISTA STYCKET: kabinen är rymlig nog för att vårdpersonalen ska kunna arbeta OBEHINDRAT. Dessa är MYCKET större än ambulanser.
Mvh, ha en trevlig söndag

Men vilken helikopter ska de använda? Region Kronoborg har ingen egen ambulanshelikopter.

Närmaste ambulanshelikopter finns i Göteborg och den har minst 45 minuters flygtid till Växjö. Den näst närmaste bör vara Visby och där är det betydligt längre flygtid. Detta är under förutsättning att de är tillgängliga och inte ute på något annat uppdrag.

Dessutom är det som så att sjukhuset i Växjö saknar en helikopterplatta och de kan inte landa i dess omedelbara närhet. En patient måste transporteras med ambulans till helikoptern för att lastas om på plats. Vilket kan vara problematisk beroende på patientens tillstånd och tar extra tid.
Citera
2026-06-14, 11:52
Medlem
Caravelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Stort tack för dina berättelse från denna Bullerbyidyll.

Har själv passerat genom dessa trakter och slogs av hur vackert och fridfullt det var och förstår att många barnfamiljer vill att deras barn skall få växa upp där. Mamman har själv ett flertal syskon och dessa skulle också kunna bo i byn. Förstår mycket väl varför i sin tur hennes föräldrar kom att bosätta sig just där även om ingen av dem är bördig från Småland.

Närheten till just Alvesta gör att intresset blir ännu större att få slå sig ner där eftersom Alvesta är en järnvägsknut med ypperliga tågförbindelser.

Tack själv! 🙂

Vi skulle åkt ut till Lekaryd idag till min bror men han kommer till oss istället.

Skulle vilja besvara de kommentarer rörande gm:s bakgrund. Visst, han var från NZ och hans ena förälder hade maoriskt bakgrund.

Jag har träffat honom via min bror och han var verkligen inte någon blatte. Varken beteendemässigt eller utseendemässigt. Han var genuint trevlig och social. Hjälpte dina grannar. Han var arbetssam och noggrann. Han var så långt ifrån de blattar med sina asociala dominansbeteenden som man kan finna i storstäderna. Så glöm blattesnacket.

Samtidigt verkar han haft ett mörker inom sig som har sitt ursprung i bl a skilsmässan. Som person var han inget monster men det som han utförde som sin sista handling var fruktansvärt och kan inte urskuldas på något sätt.

Byn och samhället är i stor sorg idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in