Citat:
Ursprungligen postat av
Skaraborg2
Stort tack för dina berättelse från denna Bullerbyidyll.
Har själv passerat genom dessa trakter och slogs av hur vackert och fridfullt det var och förstår att många barnfamiljer vill att deras barn skall få växa upp där. Mamman har själv ett flertal syskon och dessa skulle också kunna bo i byn. Förstår mycket väl varför i sin tur hennes föräldrar kom att bosätta sig just där även om ingen av dem är bördig från Småland.
Närheten till just Alvesta gör att intresset blir ännu större att få slå sig ner där eftersom Alvesta är en järnvägsknut med ypperliga tågförbindelser.
Tack själv! 🙂
Vi skulle åkt ut till Lekaryd idag till min bror men han kommer till oss istället.
Skulle vilja besvara de kommentarer rörande gm:s bakgrund. Visst, han var från NZ och hans ena förälder hade maoriskt bakgrund.
Jag har träffat honom via min bror och han var verkligen inte någon blatte. Varken beteendemässigt eller utseendemässigt. Han var genuint trevlig och social. Hjälpte dina grannar. Han var arbetssam och noggrann. Han var så långt ifrån de blattar med sina asociala dominansbeteenden som man kan finna i storstäderna. Så glöm blattesnacket.
Samtidigt verkar han haft ett mörker inom sig som har sitt ursprung i bl a skilsmässan. Som person var han inget monster men det som han utförde som sin sista handling var fruktansvärt och kan inte urskuldas på något sätt.
Byn och samhället är i stor sorg idag.