2026-06-14, 10:55
  #6409
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Är Fadern god?
Ja
Citera
2026-06-14, 10:58
  #6410
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bakelsernassmak
Ja
Jesus har så mycket att säga, människor så lite.

Vid den tiden talade Jesus och sade: »Jag prisar dig, Fader, du himmelens och jordens Herre, för att du väl har dolt detta för de visa och kloka, men uppenbarat det för de enfaldiga. — Matteus 11:25
Citera
2026-06-14, 10:59
  #6411
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Jesus har så mycket att säga, människor så lite.

Vid den tiden talade Jesus och sade: »Jag prisar dig, Fader, du himmelens och jordens Herre, för att du väl har dolt detta för de visa och kloka, men uppenbarat det för de enfaldiga. — Matteus 11:25
Har du något slags problem med att bara vara en 'vanlig' kristen? Behöver du din dos av specialitet?
Citera
2026-06-14, 11:01
  #6412
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bakelsernassmak
Har du något slags problem med att bara vara en 'vanlig' kristen? Behöver du din dos av specialitet?
Jag har aldrig varit kristen och du lurar dig själv.
Citera
2026-06-14, 11:02
  #6413
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Jag har aldrig varit kristen och du lurar dig själv.
Har det du är något speciellt namn eller är du den enda i världen med den synen?
Citera
2026-06-14, 11:03
  #6414
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bakelsernassmak
Har det du är något speciellt namn eller är du den enda i världen med den synen?
Det kallas att tro på Jesus och hans budskap.
Citera
2026-06-14, 11:06
  #6415
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Det kallas att tro på Jesus och hans budskap.
Det är vad som brukar kallas kristendom vanligtvis. Eftersom du inte verkar dela kristendomens åsikter så undrade jag om det finns någonting annat som du föredrar att kallas, eller är ditt perspektiv så sällsynt att det är namnlöst?
Citera
2026-06-14, 11:10
  #6416
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bakelsernassmak
Det är vad som brukar kallas kristendom vanligtvis. Eftersom du inte verkar dela kristendomens åsikter så undrade jag om det finns någonting annat som du föredrar att kallas, eller är ditt perspektiv så sällsynt att det är namnlöst?
Kristna tror på treenigheten och kyrkofäderna och undviker Jesus egna ord om att förlåta sina fiender och att man inte kan tro både på Mamon och på Gud. Bland andra.
Citera
2026-06-14, 12:00
  #6417
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Kristna tror på treenigheten och kyrkofäderna och undviker Jesus egna ord om att förlåta sina fiender och att man inte kan tro både på Mamon och på Gud. Bland andra.
Är du ett jehovas vittne? Det låter så i hur du beskriver saker.
Citera
2026-06-14, 12:17
  #6418
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bakelsernassmak
Är du ett jehovas vittne? Det låter så i hur du beskriver saker.
Nej. Jag känner alltid igen någon som tror på Jesus så som jag gör det och jag behöver ingen organisation (med något namn) som bestämmer vad jag ska tycka och tro.

Men jag tror att det var Gud som sa till mig: "Dig ska jag kalla för Gustav Adolfs kyrka." Märkligt nog.
Citera
2026-06-14, 12:20
  #6419
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Nej. Jag känner alltid igen någon som tror på Jesus så som jag gör det och jag behöver ingen organisation (med något namn) som bestämmer vad jag ska tycka och tro.

Men jag tror att det var Gud som sa till mig: "Dig ska jag kalla för Gustav Adolfs kyrka." Märkligt nog.
Du säger exakt samma saker som jehovas vittnen. Är du säker?
Citera
2026-06-14, 12:28
  #6420
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bakelsernassmak
Du säger exakt samma saker som jehovas vittnen. Är du säker?
Jag är säker på att jag inte hävdar detsamma som Jehovas Vittnen. De har större fokus på Jesus än de flesta samfund men står under sina "kyrkofäder", den styrande kretsen.

Jag tror att Guds rike är annorstädes, de tror att det är på jorden. De tror på Bibeln medan jag tror på profeterna. Osv. Släpp det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in