2026-06-14, 05:51
Medlem
Adolf.Shitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Härmed utnämner jag Gambrinus till kungen av pilsner. 🍻

Den är fin men om man skall ha tjeckisk pilsner så föredrar jag nog Bernard före Gambrinus
Citera
2026-06-14, 09:55
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf.Shitler
Den är fin men om man skall ha tjeckisk pilsner så föredrar jag nog Bernard före Gambrinus
Bernard finns också på min tjeck-radar, men har inte riktigt den där smörkolan som jag är ute efter. Fin flaska dock!
Citera
2026-06-14, 10:00
Medlem
Adolf.Shitlers avatar
Citat:
Bernard finns också på min tjeck-radar, men har inte riktigt den där smörkolan som jag är ute efter. Fin flaska dock!

Gambrinus är dock en fin tjeckisk pilsner skall sägas , tjeckerna är ju duktiga på att göra pilsner över lag och även dom billigaste tjeckiska pilsner på bolaget smakar många gånger betydligt bättre än ljusa svenska lageröl i samma prisklass
Citera
2026-06-14, 10:02
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf.Shitler
Gambrinus är dock en fin tjeckisk pilsner skall sägas , tjeckerna är ju duktiga på att göra pilsner över lag och även dom billigaste tjeckiska pilsner på bolaget smakar många gånger betydligt bättre än ljusa svenska lageröl i samma prisklass
Faktum är att jag mest köper tjecker. Breznak är också en go-to-pilsner. En kortburk är ganska lagom att att ta en varm eftermiddag på terrassen.
Citera
2026-06-14, 10:08
Medlem
Adolf.Shitlers avatar
Citat:
Faktum är att jag mest köper tjecker. Breznak är också en go-to-pilsner. En kortburk är ganska lagom att att ta en varm eftermiddag på terrassen.
Breznak är helt ok även om det inte är min go to bland tjeckerna på bolaget, jag är nog lite tråkig och väljer pilsner urquell som min go to tjeckiska pilsner på bolaget , den smakar gott och 4,4% är lagom alkoholstyrka då kan man dricka ett par stycken utan att för den sakens skull bli särdeles berusad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in