Citat:
Ursprungligen postat av
mercuryiok
Inför bara medborgarlön istället
Håller med. Det är dags nu. Mig veterligen har
MP talat varmt om medborgarlön tidigare, och till skillnad från det övriga packet inom högern verkar de förstå att AI kommer att äta upp dem och hela arbetsmarknaden. Kristersson, Åkesson, Falukorvs-Ebba och resten av det högerblivna gänget fantiserar nog kraftigt om att de ska ta över tekniken med miljardärernas hjälp och vända den emot oss. Så en basinkomst hade verkligen suttit fint. Annars ligger nog ett evigt slavande i fatet för oss alla.