Citat:
Ursprungligen postat av
Vansterpartiet
Fick vi dra ner på detta när vi gick från sex dagar till fem? Är vi fattigare idag?
Produktiviteten växer inte i närheten av lika snabbt som den gjorde då, så gapet som skapades att gå från 48 timmar till 42 (eller vad de nu var) fylldes väldigt snabbt. Om vi går från 40 till 30 timmars arbetsvecka måste vår produktivitet växa med 33%. Var ska vi få dessa 33% ifrån?