2026-06-10, 07:59
Medlem
Citat:
Dag 2 heldag Freude39, då det är det stället jag är mest sugen på och som ett barn inför julafton vill jag dit relativt snabbt
Vet inte vad du gillar, men lite varning för Freude39. Jag kom dit tidigt, tänkte det borde finnas åtminstone EN tjej i min smak, men jag blev besviken. Det fanns inte en enda jag kunde tänka mig att gå till ett rum med, fel kroppsform eller fel ålder… De ca 8 tjejerna var alltså antingen för ”stora” eller för gamla.
Framåt kvällen kom det en som jag till slut kunde få en stund med.
Men gillar du inte ”kraftiga” tjejer, skippa Freude39, eller gå dit på kvällen, det kanske blir bättre senare, men jag lämnade kl 20:00.
Citera
2026-06-10, 22:52
Medlem
DiktorMitHodens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ragnar-69
Vet inte vad du gillar, men lite varning för Freude39. Jag kom dit tidigt, tänkte det borde finnas åtminstone EN tjej i min smak, men jag blev besviken. Det fanns inte en enda jag kunde tänka mig att gå till ett rum med, fel kroppsform eller fel ålder… De ca 8 tjejerna var alltså antingen för ”stora” eller för gamla.
Framåt kvällen kom det en som jag till slut kunde få en stund med.
Men gillar du inte ”kraftiga” tjejer, skippa Freude39, eller gå dit på kvällen, det kanske blir bättre senare, men jag lämnade kl 20:00.

Åh fasen, jag är ju mer för petite tjejer, även om åldern inte spelar större roll.
Men efter att ha besökt klubbarna i Zürich (enbart) är jag kanske lite bortskämd med en viss typ av damer.

Jag får hoppas på bättre tur i den line up’en som finns vid mitt kommande besök.
Grundpriset och nyfikenheten på NRW gör att jag inte kan hålla mig borta.
Citera
2026-06-11, 04:48
Medlem
micke_gbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiktorMitHoden
Åh fasen, jag är ju mer för petite tjejer, även om åldern inte spelar större roll.
Men efter att ha besökt klubbarna i Zürich (enbart) är jag kanske lite bortskämd med en viss typ av damer.

Jag får hoppas på bättre tur i den line up’en som finns vid mitt kommande besök.
Det är den bästa taktiken, om du sedan provar Berlin någon gång och sedan Frankfurt så kommer du säker ha en favoritort och lägga mycket tid och pengar där.

Själv besöker jag oftast Berlin och Zurich då de faller mig i smaken mycket mer än NRW och Frankfurt även om jag kan ha en trevlig helg där också.
Citera
2026-06-12, 20:01
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:

Tror Penelope skulle passa dig bäst.
Bra Relax och bra variation på tjejerna.

Freude = bra relax. Kvällar om du vill ha "petite".
ACA Gold = Usel relax (och smutsigt) men bra variation på tjejerna

Även Acapulco Prime skulle passa dig bra. Bra anläggning och tjejer. Men stängt just nu pga renovering. Vet inte när de öppnar igen. Dock extremt dåliga kommunikationer/transporter till Velbert.
Senast redigerad av Arnold15 2026-06-12 kl. 20:10.
Citera
2026-06-13, 12:23
Medlem
Nu måste det snart bli av med ett första äventyr. Va ett tag sen jag va inne och läste här och det läget verkar förändrats endel med vilka ställen som gäller. Tidigare funderat på bla palace men nu verkar det va andra ställen som gäller. Freude eller Penelope hur ser det ut där. Är ny så tar så mycket info jag kan få om allt från prisbild och utbud på tjejer. Jag kommer troligen va där under en eftermiddag/kväll och fram till stängning och tänker dels för jag är ny att man vill ha bra utbud. Mata mig med info nu 😜
Citera
2026-06-13, 23:59
Medlem
Antexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mangan78a
så mycket info jag kan få om allt från prisbild och utbud på . Mata mig med info nu 😜

Du har sedan 2020 velat ha info. Och inte kommit iväg än.

Fundera på om det inte är bra att spara veckopengen ytterligare en tid för att kunna åka.

Bara för att man är från göteborg kan man inte ställa hur många frågor som helst.

Väl på plats kommer du uppleva verkligheten. Och det kostar..
Citera
2026-06-14, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antex
Du har sedan 2020 velat ha info. Och inte kommit iväg än.

Fundera på om det inte är bra att spara veckopengen ytterligare en tid för att kunna åka.

Bara för att man är från göteborg kan man inte ställa hur många frågor som helst.

Väl på plats kommer du uppleva verkligheten. Och det kostar..
Fantastiskt trevligt och ödmjukt svar. Tackar och bockar för det👍🏻
Citera
2026-06-14, 01:31
Medlem
DiktorMitHodens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
Tror Penelope skulle passa dig bäst.
Bra Relax och bra variation på tjejerna.

Freude = bra relax. Kvällar om du vill ha "petite".
ACA Gold = Usel relax (och smutsigt) men bra variation på tjejerna

Även Acapulco Prime skulle passa dig bra. Bra anläggning och tjejer. Men stängt just nu pga renovering. Vet inte när de öppnar igen. Dock extremt dåliga kommunikationer/transporter till Velbert.

Än en gång tackar jag dig för din outtömliga information och dina svar!

Jag har bokat om hotellet från Düsseldorf till Dortmund för att ha närmre till både Penelope & Freude39.
Enbart med en halvtimmes längre resväg till & från flygplatsen, vilket jag då spar in på dagsturerna.
Även priset på hotellet minskade med ca 30%, så win win.

Börjar dock fundera på om ACA Gold ens är värt ett besök med tanke på de rysliga lokalerna, dock ska man ju bilda sig en egen uppfattning, så det kan ju vara bra med ett (och kanske endast ett) besök.
Har du varit där i närtid?

Allt gott!

//DMH
Citera
2026-06-14, 01:33
Medlem
DiktorMitHodens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micke_gbg
Själv besöker jag oftast Berlin och Zurich då de faller mig i smaken mycket mer än NRW och Frankfurt även om jag kan ha en trevlig helg där också.

Jag känner att ett besök till Berlin ligger på min to do-list!

Vad är det som gör att du helst reser dit kontra NRW/Hessen?

Allt gott!

//DMH
Senast redigerad av DiktorMitHoden 2026-06-14 kl. 01:50.
Citera
2026-06-14, 01:49
Medlem
DiktorMitHodens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antex

Tror att mycket ligger i vår intonation och bruk av utfyllnadsord änna.

Vi göteborgare brukar la låta som att vi frågar 😅

Citat:
Ursprungligen postat av Mangan78a
Nu måste det snart bli av med ett första äventyr. Va ett tag sen jag va inne och läste här och det läget verkar förändrats endel med vilka ställen som gäller. Tidigare funderat på bla palace men nu verkar det va andra ställen som gäller. Freude eller Penelope hur ser det ut där. Är ny så tar så mycket info jag kan få om allt från prisbild och utbud på tjejer. Jag kommer troligen va där under en eftermiddag/kväll och fram till stängning och tänker dels för jag är ny att man vill ha bra utbud. Mata mig med info nu 😜

OnT: om jag fattade det rätt med att Landvetter ligger närmst för dig har min research visat att billigast flyg & hotell går till Berlin, där man kan komma undan med ca 2kkr för en långhelg.
Utbudet lär också vara bland de bättre, men priserna för själva servicen ökar markant.

Att flyga till, och bo i, NRW går loss på ca 5kkr (för mig & min kommande resa iaf) men priset för tjänsterna halveras (såsom jag räknat & läst mig till).

Jag har ingen mer konkret helhetsbild att ge dig mer än att till & från Zürich kostade det ca 6kkr med flyg & hotell + 52 CHF för kollektivtrafiken samt då diverse äventyr som var i särklass av det högre prisläget jämfört med vad jag läst till mig här inne (150 CHF/30 min som högst).
Mer detaljerad läsning finner du i Globe-tråden.

Hoppas du kommer iväg snart. Det ÄR en upplevelse!

Allt gott!

//DMH
Citera
2026-06-14, 07:33
Medlem
Citat:
Tror att mycket ligger i vår intonation och bruk av utfyllnadsord änna.

Vi göteborgare brukar la låta som att vi frågar 😅

OnT: om jag fattade det rätt med att Landvetter ligger närmst för dig har min research visat att billigast flyg & hotell går till Berlin, där man kan komma undan med ca 2kkr för en långhelg.
Utbudet lär också vara bland de bättre, men priserna för själva servicen ökar markant.

Att flyga till, och bo i, NRW går loss på ca 5kkr (för mig & min kommande resa iaf) men priset för tjänsterna halveras (såsom jag räknat & läst mig till).

Jag har ingen mer konkret helhetsbild att ge dig mer än att till & från Zürich kostade det ca 6kkr med flyg & hotell + 52 CHF för kollektivtrafiken samt då diverse äventyr som var i särklass av det högre prisläget jämfört med vad jag läst till mig här inne (150 CHF/30 min som högst).
Mer detaljerad läsning finner du i Globe-tråden.

Hoppas du kommer iväg snart. Det ÄR en upplevelse!

Allt gott!

//DMH
Tack för informativt svar😀👌🏻 Lutar mest åt NRW eller Frankfurt. Hur upplever du klubbarna i Frankfurt?
Senast redigerad av Mangan78a 2026-06-14 kl. 07:54.
Citera
2026-06-14, 11:50
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Än en gång tackar jag dig för din outtömliga information och dina svar!

Jag har bokat om hotellet från Düsseldorf till Dortmund för att ha närmre till både Penelope & Freude39.
Enbart med en halvtimmes längre resväg till & från flygplatsen, vilket jag då spar in på dagsturerna.
Även priset på hotellet minskade med ca 30%, så win win.

Börjar dock fundera på om ACA Gold ens är värt ett besök med tanke på de rysliga lokalerna, dock ska man ju bilda sig en egen uppfattning, så det kan ju vara bra med ett (och kanske endast ett) besök.
Har du varit där i närtid?

Allt gott!

//DMH
Tjejerna ger genomgående väldigt bra service på ACA Gold.
Men inte mycket till relax på denna klubb.

Men kom ihåg oavsett klubb:

* Säg aldrig att du är där första gången

* Passa dig för tjejer som springer och raggar i korridorer - de har inga stamkunder. Tjejerna som ger bäst service sitter ofta still och väntar på sina stammisar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in