Citat:
Ursprungligen postat av
mephedron
Den biten tänkte jag också på när klippet om sexköpet blev viralt (med Cissis kommentarer osv) och Anjo gjorde en video om allt där han - surprise - försvarade sin idol.
Då sa han ”alla som är
riktiga fans och
har följt Jocke länge förstår att han bara skämtar här. Han har en lite speciell humor - men ni som är fans fattar!”
Medveten manipulation för att tittaren ska tänka:
”Men…jag måste väl räknas som ett riktigt fan…? Jag har ju följt honom i flera år! Först tyckte jag att han lät helt allvarlig i klippet eftersom han till och med sa att han svor på att svara ärligt, men Anjo har rätt, det var nog någon humor bakom det…ja, så måste det vara”.
(På samma sätt som Andersen ville förmedla att folket tänkte, i sin saga. ”Men jag är väl inte korkad?

Då måste det ju vara så, att han har kläder trots allt…ja, så är det ju naturligtvis.”)
Helt uträknat från Jockes och Anjos sida, det var så de ville att följarna skulle tänka.
Historien om kejsarens nya kläder är nog en historia som ska lära barn hur sekter fungerar, när en ledare hävdar att han inte bara är påklädd, han bär även ett magiskt tyg, ett tyg som dumskallar inte kan se hur fint det är.
Alla behövde ju spela med och låtsas att kejsaren hade kläder, och samma med Jockiboi, alla behöver låtsas att han har gjort värsta förändringen bort från jockiboi-beteendet som kunde göra han kändis men som när folk såg hur sjuk han var så var det inge kul längre att vara snubben som smetar in sig i bajs och runkar, inför ungarna på internet.
Nu är det kejsaren som inte har köpt horor. För han skämtar bara om så pass roliga saker som att knulla nån som inte vill, men som måste för att pimpen får betalt för våldtäkten.
Kejsaren var där med kukän direkt och skulle plåga slaven, sen skröt han om det online.. sen satte han på sig de nya kläderna som heter Joakim Lundell och skulle aldrig köpa sexslavars tjänster.
Ser ni inte att han har de nya kläderna och inte är jockiboi längre så är ni nog korkade, och det vill ni väl inte framstå som? Eller hur?
Låtsas då att Jocke är den ordningssamme Joakim Lundell, och inte den där jockiboi.