Citat:
Ursprungligen postat av
Tearsinrain
Nu är jag trött men ska försöka tvinga mig uppe för att se Brasilien mot Marocko så man orkar med Sverige och UFC dagen efter så orkar inte tänka. Har Schweiz nåt annat riktigt bra i sport förutom Roger? De borde de ha. Rikt land med större befolkning än andra framgångsrika länder som Kroatien och har pengar som de borde kunna lägga på sport. Men som du skriver viker de ner sig när det gäller.
Roger lade ju av för några år sen och Wawrinka sjunger på sista versen. Men alpint är väl annars det som folk framför allt förknippar
alplandet Schweiz med. Största namnet är Marco Odermatt, som vunnit totala världscupen fyra år i rad.