Citat:
Finns exakt 0 bevis för att bostäderna är övervärderade.Wallincus vet inte vad bevis är för något. Det är ett ord han hört sägas och nu provar att använda.
Att Wallincus söker på nätet och hittar en fras som stämmer med sina fantasier har exakt 0 bevisvärde.
Wallincus har nog inte utfört en endaste logisk operation i hela sitt liv så han vet inte vad kravbilden är. Utan tror att något är bevisat av en fras på nätet.
Finns lite data i inläggen ovan för lgh i Rotebro:
* En HR med hyra 8333 för 44 kvm
* En BR med ränta+avgift 6200 för 44,5 kvm
Det är nog här som Wallincus tänker: "här är ett bevis för att bostäderna är övervärderade. 6200 är dubbelt så mycket som 8330. En halvering behövs".
Citat:
I verkligheten förmedlas bostäder för fullt. Men det är ju i verkligheten det.
Citat:
När du kommer med Nordkorea-prat är det på sin plats att uppmärksamma var dina tokigheter leder till.
Citat:
I verkligheten leder högre lönekostnader till att kostnaderna för producenten stiger. Direkta lönekostnader stiger. Och priset från alla underleverantörer stiger.Alla som gått ut grundskolan med godkänt förstår att facken driver upp bostadspriserna.
Citat:
Men när en högt utbildad professor sågar Hans Linds svammel så lyssnar naturligtvis Wallincus.
För att vi haft en bostadsbubbla i många år, det är verkligen inte svårt att förstå 
Det faktum att han är professor i frågan gör honom kompetent till att uttala sig
när en högt utbildad professor säger att vi har en bubbla så väljer du, ekbo utan någon utbildning eller kunskap, att inte lyssna för du gillar inte det du hör.

Det faktum att han är professor i frågan gör honom kompetent till att uttala sig
när en högt utbildad professor säger att vi har en bubbla så väljer du, ekbo utan någon utbildning eller kunskap, att inte lyssna för du gillar inte det du hör.
https://ekonomistas.se/2017/12/21/prisras-med-mera-mark/
Nej det gör ju inte Wallincus. Han förstår inte ens vad professor emeritus Harry Flam skriver.
Citat:
Det du citerat av mig är helt konsistent med det jag skrev. (som du inte citerade).
Jaså? Då förmodar jag att jag inte kommer hitta några inlägg där du är väldigt noga med att poängtera att Jörnmark är docent.
Hur förklarar du då dessa två inlägg av ekbo251?
Inlägg 1:
ekbo251: "I verkligheten är Jörnmark docent i ekonomisk historia".
Inlägg 2:
ekbo251: "Enligt Jan Jörnmark, docent i ekonomisk historia"
Har något kapat ditt användarnamn eller delar du konto med någon annan som skriver i ditt namn?
Skulle kanske förklara varför du är så vimsig
Hur förklarar du då dessa två inlägg av ekbo251?
Inlägg 1:
ekbo251: "I verkligheten är Jörnmark docent i ekonomisk historia".
Inlägg 2:
ekbo251: "Enligt Jan Jörnmark, docent i ekonomisk historia"
Har något kapat ditt användarnamn eller delar du konto med någon annan som skriver i ditt namn?
Skulle kanske förklara varför du är så vimsig
Jag rättar dig eftersom du svamlar ihop rena felaktigheter.
Citat:
Ja det har jag skrivit. Jag åkte på en enorm månadsavgift till föreningen då den satt på nästan hela produktionskostnaden i lån.
Faktum är att du är väldigt noga med att bara lyssna på fakta som redan stärker dina åsikter
Här är ett klockrent exempel där du anser att Cecilia Hermansson presenterar trovärdiga fakta för de fakta överensstämmer med din uppfattning:
"Jag köpte en BR ca 1984 och betalade ca 50% av min disponibla inkomst i avgift. Och jag hade ungefär medellön då. Och det var inget konstigt alls. BRF satt med enorma skulder. Så var det då.
Med tiden har det kommit ur modet och så började disponibel inkomst öka (när reallönerna började öka 95). Vidare har nominella räntor sjunkit. Och det sammantaget ger att Cecilia Hermanssons graf är trovärdig."
Här är ett klockrent exempel där du anser att Cecilia Hermansson presenterar trovärdiga fakta för de fakta överensstämmer med din uppfattning:
"Jag köpte en BR ca 1984 och betalade ca 50% av min disponibla inkomst i avgift. Och jag hade ungefär medellön då. Och det var inget konstigt alls. BRF satt med enorma skulder. Så var det då.
Med tiden har det kommit ur modet och så började disponibel inkomst öka (när reallönerna började öka 95). Vidare har nominella räntor sjunkit. Och det sammantaget ger att Cecilia Hermanssons graf är trovärdig."
Men varför plockar du fram det?
Var det för att det var bra skrivet av mig?
Men det kan ju inte du avgöra. Detta blir ett mysterium.
Citat:
Tidvind har en stor uppförsbacke innan hen har tagit sig dit. Jag lever nog inte om 40 år till.
Citat:
Du bor på gruppboende, på vår bekostnad?Ja det förvånar mig inte.