2026-06-13, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Det är väl ändå inte FRIVILLIGT när man tvingar på småflickor slöja och sedan tvingas de ha den jävla slöjan resten av livet.
Det är MÄN, muslimska män som bestämmer detta.
Och DU försöker gömma dig bakom ”frihet och demokrati och att alla får bestämma själva..”
Va e du för jävla SYLTRYGG?

Är du både blind och dum?
När stora muslim-pappor kommer till förskolans små fröknar på 150 cm och blir utskällda "efter noter" så för att inte bråka så kan detta Sharia plagg nästla sig in i svenska förhållanden. Inte som husvagns-idioten förstår verkar det som. Husvagnssvenne är inte påläst och införstådd med svenska verkligheten helt enkelt.
Citera
2026-06-13, 22:49
Medlem
Slöjförbud i Sverige? Ja tack! Givetvis fritt fram där hemma, i möteslokal eller hemma hos andra. Vi måste våga stå upp för det sekulariserade samhället och försvara det med näbbar och klor. Kristna uttryck då? Ja ingen höjdare, men Sverigröe har varit ett kristet samhälle i tusen år och det är vare sig vi vill det eller ej en del av vår historia och kultur. Judar då? De är så få i antalet och i genomsnitt så välintegrerade och välanpassade så de kan gott få ett frikort.
Citera
2026-06-13, 22:55
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Helt klart! Hur många krig har inte funnits i världen på grund av religion genom tiderna?
Religion borde förbjudas. Håller helt med om att Sverige borde bli ett "ateist land" eller religionsfritt land, alltså fritt från religion. Vill man utöva religion så får man bostätta sig någon annanstans.

Det löser inte alla Sveriges problelm, men väldigt många.
Jag är ateist.

Om man vill förbjuda religion måste man i praktiken förbjuda vissa tankar. När stater börjar förbjuda tankar brukar resultatet inte bli frihet utan förtryck.

Ateism blir inte mer övertygande genom tvång. Om en tro bara kan hållas borta genom censur, övervakning och straff har man inte vunnit en idédebatt, man har bara gett staten makt över människors samveten.
Citera
2026-06-13, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Exakt hur ska en sån lag se ut? Om förslaget är att just muslimska klädesplagg pekas ut så handlar det ju om religiös diskriminering.

Ska lagtexten baseras på ett förbud att dölja ansiktet på offentlig plats lär det finnas tolkningar på vad "dölja" innebär. Exempelvis kombon hoodie och solglasögon, eller munskydd i influensa tider.

Sen så lär detta leda till att en isolerad grupp kvinnor blir ännu mer isolerade och tvingas stanna i sina hem. Tvivlar starkt på att de män som i viss mån påtvingat sina fruar den här klädseln kommer att släppa kravet.

Hur ser SD på nunnors klädsel? Ska även dessa förbjudas.
Du tar upp männens syn på slöjförbud för kvinnor och i Sverige så hanterar vi hedersrelaterat våld och förtryck av just kvinnor genom feministisk utrikespolitik. Dvs. inte alls här hemma alltså, ibland tvärtom, utan någon annanstans.
Patriarkaliska värderingar i Sverige finns trots landets jämställdhetspolitik. Hedersrelaterat våld och förtryck finns i vissa familjer som upprätthålls då strikta patriarkala normer som begränsar individens frihet, framför allt unga kvinnors sexualitet och livsval.
Senast redigerad av MyOpinion2 2026-06-13 kl. 23:11.
Citera
2026-06-13, 23:05
Medlem
Fangfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakshasa
Det här känns som ett så jävla homosexuellt förslag. Vad är grejen liksom. Har ni sett dagens tonårstjejer med slöjor? Vad är problemet liksom.
Är det något speciellt med dessa eller?
Citera
2026-06-13, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KetaminKajsa
Förhoppningsvis får det en effekt att dessa muslimer känner sig mindre välkomna till Sverige och drar.

Att vissa isoleras är smällar vi får ta, vi ska inte acceptera förtryck i samhället och staten får väl jobba på att försöka snappa upp dessa fall.

Men jag ser det hela som en win-win för alla. Många muslimer kommer aktivt välja bort Sverige för att dom inte kommer kunna tillämpa sitt förtryck. Samhället blir då säkrare och bättre.

Håller helt med dig. I min värld så vill jag inte ha dom här och vad är då bättre än att fysiska kasta ut dom (för det kan ses som rasistiskt). Jo att sätta lagar som gör att dom inte vill eller kan bo här.
Citera
2026-06-13, 23:37
Medlem
Citat:
Håller helt med dig. I min värld så vill jag inte ha dom här och vad är då bättre än att fysiska kasta ut dom (för det kan ses som rasistiskt). Jo att sätta lagar som gör att dom inte vill eller kan bo här.
Jaja så länge du inte låtsas bry dig om förtryck av kvinnor kan du ha din åsikt.
Citera
2026-06-13, 23:41
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
SD-företrädare kommer med ett befängt och ogenomtänkt lagförslag i en tid av en intern partikris och genast är denna tråd fylld med SD:are som anstränger sig till sitt yttersta för att visa hur de håller med om något som aldrig kan bli verklighet och sedan, nästa vecka, har glömt bort att förslaget ens fanns. Sedan har man alla troll som gör tafatta försök att trolla och äga libs genom att fälla fräcka kommentarer som lyckligtvis faller platt.

När man sedan försöker förklara att förslaget inte bara är orealistiskt utan även står helt i strid med allt det svenska folket i majoritet tycker så uteblir en produktiv diskussion.

Men så är det med fascister - deras mål är att dominera, inte att diskutera sig fram till lösningar eller uppnå förståelse för och insikt om komplexa frågor.
Citera
2026-06-13, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Jaja så länge du inte låtsas bry dig om förtryck av kvinnor kan du ha din åsikt.

Nej jag vill inte försköna min åsikt med att jag bryr mig så mycket om förtryck. Jo jag bryr mig om det, det gör jag, och jag vill inte att det ska finnas, men min största vikt läggs vid hur jag vill ha ett bra Sverige och det inkluderar inte muslimer och Islam. Det passar inte här, det är min åsikt.
Citera
2026-06-13, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
SD-företrädare kommer med ett befängt och ogenomtänkt lagförslag i en tid av en intern partikris och genast är denna tråd fylld med SD:are som anstränger sig till sitt yttersta för att visa hur de håller med om något som aldrig kan bli verklighet och sedan, nästa vecka, har glömt bort att förslaget ens fanns. Sedan har man alla troll som gör tafatta försök att trolla och äga libs genom att fälla fräcka kommentarer som lyckligtvis faller platt.

När man sedan försöker förklara att förslaget inte bara är orealistiskt utan även står helt i strid med allt det svenska folket i majoritet tycker så uteblir en produktiv diskussion.

Men så är det med fascister - deras mål är att dominera, inte att diskutera sig fram till lösningar eller uppnå förståelse för och insikt om komplexa frågor.

Är det?

Beror nog på som vanligt hur man ställer frågan. Säg att frågan till alla som bor i Sverige, skulle vara, vill du att folk ska få ha heltäckande klädsel i religionens namn på huvudet? Svaret hade ganska troligt blivit en majoritet för nej.

Hade man frågat. Vill du att sjal och liknande plagg som används av muslimer ska vara förbjudna eller inte så är jag tveksam, men tror ändå att det blir jämnt.

Som sagt, hur man utformat frågan. Nämner man inte ens muslimer så kan svaret mycket möjligt bli helt annat.
Citera
2026-06-14, 00:04
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Är det?

Beror nog på som vanligt hur man ställer frågan. Säg att frågan till alla som bor i Sverige, skulle vara, vill du att folk ska få ha heltäckande klädsel i religionens namn på huvudet? Svaret hade ganska troligt blivit en majoritet för nej.

Hade man frågat. Vill du att sjal och liknande plagg som används av muslimer ska vara förbjudna eller inte så är jag tveksam, men tror ändå att det blir jämnt.

Som sagt, hur man utformat frågan. Nämner man inte ens muslimer så kan svaret mycket möjligt bli helt annat.
Som man frågar får man också svar.

Du underskattar det i grunden och i majoritet mycket liberala svenska folket. Svaret på den första frågan såsom du formulerar den hade med stor säkerhet varit något i stil med att det kan de få ha så länge det inte är någon som tvingar dem.

Den andra frågan hade troligen fått ett liknande svar genom att förbud av klädsel inte är något som ses som något positivt.
Citera
2026-06-14, 00:07
Medlem
Klart deras sexåringar ska ha slöja, jag sexualiserar inte det på något sätt. Deras niåringar däremot....
Nej jag skojar. 😬
Jag är emot massinvandringen. Men vi får gilla läget, men vi måste köra ut en hel del våldtäksmän o dyl, gör bara det och återvinn förtroendet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in