2024-07-21, 12:31
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LifeAsAnEngineer
Trump älskar bekvämligheter, pengar, teknologi och uppstyrt strukturer. Israel erbjuder detta. Vad erbjuder deras grannar? Fattigdom, brända bilar, död, förtryck, smuts....

Det finns 0 chans i världen att Trump byter sida.

Har hänt förut.

" 1943 var också det året som tyskarna kastades ut från Nordafrika. Efter att ha drivit ut axelmakterna från Nordafrika, landsteg de västallierade i juli 1943 på Sicilien. Strax därpå avsattes Mussolini varefter Italien gick över till de allierade."

Människan spår, gud råder.

Med tanke på icj utslaget så borde Israel vara jävligt lugna med sina handlingar.

Köp badmössor till parlamentet. De kan simma i Medelhavet..
Citera
2024-07-21, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Har hänt förut.

" 1943 var också det året som tyskarna kastades ut från Nordafrika. Efter att ha drivit ut axelmakterna från Nordafrika, landsteg de västallierade i juli 1943 på Sicilien. Strax därpå avsattes Mussolini varefter Italien gick över till de allierade."

Människan spår, gud råder.

Med tanke på icj utslaget så borde Israel vara jävligt lugna med sina handlingar.

Köp badmössor till parlamentet. De kan simma i Medelhavet..

Okej så...1943...länge sedan sist.

När jag tittar på israel så ser jag pengar, företag, internationel makt, påtryckningar från deras tjänstemän left and right in the dark...Hur mycket äger israel i övriga Nationer? Googla lite du blir nog förvånad av hur mycket av usa som israel kan och påverkar. Usa är princip israel bitch.

Om vi jämför israel nu mot sina konkurrenter runtomkring. Jag ser ondska. Problem. En kultur som skulle be till sin gud istället för att lösa ett energiproblem eller liknande.

Låt oss säga att nästa pandemi är om 15 år. Vi blir varnade av forskare att nästa pandemi är snart. Vad tror du israel mm gör? Tror du att civiliserade länder ber till sin gud och hoppas gud löser problemet? Eller tror du vi samlar ihop data och försöker hitta grunden till ett vaccin?

FYI: gällande covid19 så blev vi varnade och vi hade förberett och vi löste problemet flera år innan beräknat. Och vi gav Iran mm vaccinet gratis och vad har vi fått för tack?

Jag vill tillägga att Palestina har fått sin chans och jag skulle faktiskt inte bry mig vad som händer med dom. Den som stöder hamas har inget i detta liv att göra
Citera
2024-08-28, 11:13
Medlem
diseuses avatar
Trailer för dokumentären Israel Palestina i svensk tv 1958-1989, som har premiär på filmfestivalen i Venedig om en dryg vecka:

https://vimeo.com/1001732778
Citera
2024-09-05, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Trailer för dokumentären Israel Palestina i svensk tv 1958-1989, som har premiär på filmfestivalen i Venedig om en dryg vecka:

https://vimeo.com/1001732778
o. Tack.
Se där-redan då var planen att utplåna palestinierna uttänkt.
Vore intressant att hitta den unge soldaten med lång-håret
och hur hans liv blev. Lever han?
SV-T eller svensk media vågar nog inte visa denna "hemliga" film.
Citera
2024-10-27, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Well, en lösning är att Israel återlämnar de områden de stulit. Sedan blir det helt säkert en tvåstatslösning.

Hoppas Trump lämnar Israel åt ditt öde. Han har säkert inget till övers för judarna som styr och ställer i bakgrunden.

Någon offerkofta lär Trump inte vilja se öht.

Låt de simma i Medelhavet.

På sikt har usa r bättre möjlighet till god utveckling om de byter sida till Saudi med flera.

Israeliterna har inte stulit något!

Läs på lite innan du skriver.

Återvandringen började redan på 1800-talet och de återvandrande köpte mark av araberna.

Men till skilnad från araberna arbetade och slet de återvandrande och bördade den återköpta marken.
När det visa sig att man kunde tjäna pengar på dessa värdelösa markerna försöker araberna återta landområden med terrorism.

För de oinvigda är det magiska året 1947, staten Israel bildades och stöttades av FN.
David Ben-Gurion, som skulle bli Israels förste premiärminister, framförde att Palestina borde bli en judisk stat med judar och araber i förening dvs en två stats lösning.

Vem stoppade det? Sovjetunionen i en resolution i FN.

Är själv inte religiös men ogillar all typ av fundamentalism.

Att de araber som for runt och flaggade och hurrade när 1400 barn, ungdomar, kvinnor och nybyggare blev lemlästade, mördade, våldtagna och kidnappade av dessa nu gråter.

Skulle jag ta parti för dem, palestinier?
Aldrig, mördare!

Ser likheten i de pro-Palestina demonstrationerna med Hitlers brunskjortor dvs SA och Stalins folkmord.

Men det kanske inte är så konstigt då araberna importerade nazismen och spred den inom sin befolkning under 1930-talet.
Senast redigerad av PR400 2024-10-27 kl. 23:07.
Citera
2025-01-01, 04:03
Medlem
Den palestinske ambassadören i storbritanien påstår att det palestinska folket är ett "uråldrigt folk". Lol. Menar han uråldrigt från 60-talet? 🤣
Citera
2025-02-21, 00:05
Medlem
Armyants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LifeAsAnEngineer
Okej så...1943...länge sedan sist.

När jag tittar på israel så ser jag pengar, företag, internationel makt, påtryckningar från deras tjänstemän left and right in the dark...Hur mycket äger israel i övriga Nationer? Googla lite du blir nog förvånad av hur mycket av usa som israel kan och påverkar. Usa är princip israel bitch.

Om vi jämför israel nu mot sina konkurrenter runtomkring. Jag ser ondska. Problem. En kultur som skulle be till sin gud istället för att lösa ett energiproblem eller liknande.

Låt oss säga att nästa pandemi är om 15 år. Vi blir varnade av forskare att nästa pandemi är snart. Vad tror du israel mm gör? Tror du att civiliserade länder ber till sin gud och hoppas gud löser problemet? Eller tror du vi samlar ihop data och försöker hitta grunden till ett vaccin?

FYI: gällande covid19 så blev vi varnade och vi hade förberett och vi löste problemet flera år innan beräknat. Och vi gav Iran mm vaccinet gratis och vad har vi fått för tack?

Jag vill tillägga att Palestina har fått sin chans och jag skulle faktiskt inte bry mig vad som händer med dom. Den som stöder hamas har inget i detta liv att göra

Big no no. Stöd palestina
Citera
2025-11-29, 16:32
Medlem
Yaakovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Ja, syskonen Muna och Mohammad al-Kurd är farliga för den israeliska ockupationsmakten. Bäst att sätta dem bakom lås och bom så att man får tyst på dem:

Här är Muna al-Kurdis video med bosättaren Jacob från Brooklyn: "If I don't steal it, someone else is going to steal it" Och här är intervjun med Mohammad på CNN där han "slog igenom": https://twitter.com/MeemMagazine/status/1393143525408186370

Kommer omvärlden att fördöma Israels arresteringar av fredliga aktivister precis som man fördömde Rysslands arrestering av Navaljny eller Vitrysslands pågående massarresteringar? Eller kommer man låtsas som det regnar. Kanske hänvisa till att Israel minsann har rätt att försvara sig? Jag undrar jag.
Here is a correction of the false statements you are spreading:

1.]
It’s Long Island, not Brooklyn.

2.]
The property was illegally settled by the al-Kurd family. The organization I bought it from acquired it legally, through the state, from a Palestinian man who was operating a religious taxation business.

3.]
It wasn’t apart of the interview which Qatari Al-Jazeera had; it was them filming after they had carried out their daily provocations. What are those provocations? Slamming pots and cans in the middle of the night, damaging the door locks, burning paper near the ventilation outlets. I don’t think there has been a single week without them spray-painting the walls.

The clip you linked shows a confrontation after they spray-painted the house again. Keep in mind that a Jewish organization (the Sephardi Community Committee) had settled the house since 2001, and it was later transferred to the Jewish organization Nahalat Shimon in 2008.

The land was purchased in 1875 by two Jewish organizations so that Jews could live near the roughly 2,000-year-old tomb of Shimon haTzadik. (So yes, it was owned by Jews before 1948.) They even presented the Ottoman-era deeds in court to prove it.

So, when did the al-Kurd family move there? They settled there in the 1950s as part of UNRWA’s temporary three-year refugee resettlement program. After those three years, they did not pay rent and did not contact either the Jordanian government or the Israeli authorities to arrange the transfer of legal ownership. They lived there for free as squatters and refused to pay anyone for the property.

Imagine if refugees in Sweden simply stopped paying rent for the apartments they live in and then claimed the property as their own.
Citat:
Ursprungligen postat av Zilyana
Den palestinske ambassadören i storbritanien påstår att det palestinska folket är ett "uråldrigt folk". Lol. Menar han uråldrigt från 60-talet? 🤣
Whenver you're being particular about the issue everyone seem to scram.
Citera
2026-06-13, 20:43
Medlem
En av världens största stjärnor, Jerry Seinfeld, kommenterade häromdagen babelestina lite spontant i New York.

Frågeställaren: What up Seinfeld?
Frågeställaren: Can We get a free Palestine?
Jerry Seinfeld: Haha
Frågeställaren: Can we get a free Palestine?
Jerry Seinfeld: It doesn´t exist.

It doesn´t exist. Det existerar inte. Det krävs en komiker för att säga som det är.

https://www.youtube.com/shorts/3ItDlIvSJzk
Citera
2026-06-13, 21:30
Medlem
EngelbertEggfjerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
En av världens största stjärnor, Jerry Seinfeld, kommenterade häromdagen babelestina lite spontant i New York.

Frågeställaren: What up Seinfeld?
Frågeställaren: Can We get a free Palestine?
Jerry Seinfeld: Haha
Frågeställaren: Can we get a free Palestine?
Jerry Seinfeld: It doesn´t exist.

It doesn´t exist. Det existerar inte. Det krävs en komiker för att säga som det är.

https://www.youtube.com/shorts/3ItDlIvSJzk

Jag skrev en gång ut namnet på vilka som deltog i Irans förhandlingsteam i Islamabad inför mötet där, och då skrev du följande helt apropå ingenting:

Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Eftersom du själv inte hade vett att göra det. Ghalibaf är en äcklig pedofil som gifte sig med ett 14årigt barn 1982. Det är denna pedofil, som till världen anklagar Trump för att vara i Epsteinnätet, Iran sänder att förhandla dess öde.

Ghalibaf var 21 när han gifte sig med sin 14-åriga granne, korrekt. Men jag måste väl ändå säga att din hjälte här är ytterligare ett hack upp på pedofilstegen:

Citat:
In May 1993, then 39-year-old Seinfeld met 17-year-old Shoshanna Lonstein in Central Park. Seinfeld and Lonstein dated for approximately four years, until 1997.

Att en groomer saknar moral även på andra fronter förvånar nog ingen. Det är väl att anse som en hedersbetygelse för Palestina att förnekas av en så sunkig människa som Seinfeld.
Citera
2026-06-13, 21:41
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EngelbertEggfjert
Att en groomer saknar moral även på andra fronter förvånar nog ingen. Det är väl att anse som en hedersbetygelse för Palestina att förnekas av en så sunkig människa som Seinfeld.

Berätta lite om det kulturella arvet som finns i Babelstina? Om du får en karta, kan du peka ut denna imaginära fantasistat då?

Svara även på vad som gör en "palestinier till en "palestinier" och inte arab?
Citera
2026-06-13, 21:53
Medlem
EngelbertEggfjerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Berätta lite om det kulturella arvet som finns i Babelstina? Om du får en karta, kan du peka ut denna imaginära fantasistat då?

Man behöver inte nödvändigtvis vara en stat för att vara ett område. Free Palestine är ett uttryck som fungerar oavsett om man erkänner staten Palestina eller inte.

Det syftar till att man vill befria den arabiska befolkningen i palestinska områden från den israeliska ockupationen.

Jadå, jag kan peka ut precis var dessa områden ligger. Det bor också folk där, så det är inte på något sätt imaginärt.

Citat:
Svara även på vad som gör en "palestinier till en "palestinier" och inte arab?

Att man bor i Palestina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in