2026-06-13, 17:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mlon.eusk
Mycket enklare att bara skicka hem alla muslimer omgående.

Löser det bakomliggande problemet för allt du nämner ovan.

Och nej, muslimer lämnar inte landet frivilligt även om allt du beskriver införs. De blir bara ännu aggressivare och farligare.
Alldeles för många med svenskt medborgarskap. Födda o uppvuxna i Sverige. I parallellstrukturer och klaner och med islam och sharia som rättesnöre. Svenska lagar regler och moral är sekundära. Läget för Sverige som kulturellt kristen nation med välfungerande demokrati är starkt hotad.
Citera
2026-06-13, 17:52
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Förstår att också du vet att det är så.
Tycker bara att det måste skrivas ut svart på vitt - för det är ju precis därför många kommit till Sverige.

Inte för att fly undan en livsfarlig situation i hemlandet. Då hade de flytt och stannat i första närliggande likartat muslimska grannland och - nota bene - naturligtvis aldrig åkt tillbaka till oförändrade förhållande i hemlandet på semester.
I mitt tycke helt obegripligt hur svenska myndigheter accepterar att någon med skyddsbehov i Sverige ändå åker tillbaka frivilligt till hemlandet utan att läget där förändrats.
Då var ju uppgifterna om skyddsbehovet ren bluff!
När de har anknytning till landet (Sverige) är det svårt att utvisa dem även om de åker på semester till hemlandet. De har inget jävla skyddsbehov när de kan åka hem på semester för att hälsa på släkten. Då kan de plocka hit släktingar som anhörighetsinvandring. Sjukt hela upplägget!
Citera
2026-06-13, 17:53
Medlem
stäng bidragkranen. Money talks!
Citera
2026-06-13, 17:53
Medlem
Klassa islam som en terror organisation så lämnar de frivilligt, ge dem ett par hundratusen för att lämna. Desvärre så vill vänstern och feministerna hellre att det införs sharia innan detta händer.

Inget radikalt med detta, kristna och judar förföljs och trakasseras i stort sett varenda muslimskt land utan att det höjs ett ögonbryn.
Senast redigerad av Skattebetalaren23 2026-06-13 kl. 17:56.
Citera
2026-06-13, 17:54
Medlem
Jag tycker inte att vi har något "muslim-problem" överhuvudtaget. De flesta jag har träffat har varit hederliga människor. Och folk får tro på vad de vill. Dessa har varit främst från Iran, men också Indonesien och Malaysia. Vad vi möjligen har är ett arab-muslim, eller Nordafrika-muslim problem. Dessa är de som ibland vägrar anpassa sig. Kommer från ett klansamhälle av en typ som kallas "institutionaliserad rasism" om, och när exakt samma principer tillämpas av svenskar ("jag anställer/gynnar min brorson, som jag känner och litar på, och som jag vet är lojal pga familjeband") . Av någon anledning är det OK när araber, somalier etc lever enligt dessa normer, men när Svenskar gör det så är det "smygrasism", "strukturell diskriminering" osv.
Citera
2026-06-13, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ludexSum
Grundlagsstifta Sverige som en kulturkristen demokrati där religion och stat ska förhållas åtskillda. Revidera religionsfrihet så den blir underordnad alla andra lagar och regler, det är en privat angelägenhet som icke ska livnäras med bidrag.

Krav om egen försörjning ska gälla samtidigt som offentligt anställda ska bära neutral klädsel och privata arbetsgivare får ha vilka klädkoder de vill.

Det hade löst problem ja. Bra förslag istället för bara "stryp bidragen!".
Citera
2026-06-13, 18:04
Medlem
StonedAssassins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Ge dem utländska konton på ett bankkontor mitt i Sinai och betala ut alla bidrag dig. De kommer att följa efter pengarna.

de är muslimer vi pratar om, inte judar...
Citera
2026-06-13, 18:05
Medlem
Det går inte då EU har gett dom en status ovanför oss. De är den nya adeln. Våldtäkten av Svenskars döttrar, trots de redan 40.000, drabbade, har enbart börjat..

Så börja se er om efter ett land som inte hatar vita. Europa är dött, förutom Polen. Vilket är landet vi antagligen kommer behöva fly till.
Citera
2026-06-13, 18:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Giljotiner är kul!

Japp. Och med Islams hjälp kommer bögarna och vänstern hamna i dom utan pardon.
Citera
2026-06-13, 18:16
Avstängd
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedAssassin
de är muslimer vi pratar om, inte judar...

Yepp, jag vet det är därför det kommer fungera. Vill du flytta på judar behöver du en annan metod, judar har redan pengar då de är företagsamma och inte räds arbete.
Citera
2026-06-13, 18:23
Avstängd
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartInombords
Vi är här för att stanna.
Ni förstör våra hemländer indirekt.

Vare sig du gillar det eller inte.

Jag vet ju ingenting om just dig, men antar att du kommer från en invandrargrupp? Då kan du vara en av två sorter. Kanske har du lärt dig språket, utbildat dig och skaffat arbete. Då är du välkommen. Eller så slår du dank, dricker te på dagarna, kanske säljer narkotika på kvällen? Då är du inte välkommen.

De flesta i den andra kategorin kommer vilja lämna Sverige då bidragen sänks, straffen höjs och alla kontroller ökar. Synd bara att dessa förändringsprocesser tar sådan tid.
Citera
2026-06-13, 18:58
Avstängd
Kalaskula544s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartInombords
Ni förstör våra hemländer indirekt.

Vare sig du gillar det eller inte.

Muslimer förstör dom Islamska länderna.. Ni krigar mellan era klaner lika ofta som Sverige skiftar regering..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in