2026-06-13, 17:01
Medlem
Hur gör/gjorde Kina?.....Börja med att klassa Islam som ett hot mot rikets säkerhet.
Senast redigerad av Tarazan123 2026-06-13 kl. 17:03.
Citera
2026-06-13, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Här kommer vi med förslag på hur vi på ett fredligt sätt får muslimer att vilja lämna Sverige.

Jag börjar: Slöjförbudet lär ju få många att vilja lämna landet.
Förbjud halalmat.
Förbjud moskeer
Ta bort hemspråk i skolan
Ta bort tolk
Begå brott automatisk utvisning

Vad tror ni om detta? Hade musliner börjat lämna Sverige då?

Vi är här för att stanna.
Ni förstör våra hemländer indirekt.

Vare sig du gillar det eller inte.
Citera
2026-06-13, 17:08
Medlem
mlon.eusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Här kommer vi med förslag på hur vi på ett fredligt sätt får muslimer att vilja lämna Sverige.

Jag börjar: Slöjförbudet lär ju få många att vilja lämna landet.
Förbjud halalmat.
Förbjud moskeer
Ta bort hemspråk i skolan
Ta bort tolk
Begå brott automatisk utvisning

Vad tror ni om detta? Hade musliner börjat lämna Sverige då?
Mycket enklare att bara skicka hem alla muslimer omgående.

Löser det bakomliggande problemet för allt du nämner ovan.

Och nej, muslimer lämnar inte landet frivilligt även om allt du beskriver införs. De blir bara ännu aggressivare och farligare.
Citera
2026-06-13, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
  • Halalmat kan vara allt från halalslaktat till vegetariskt eller bara kött som inte tillhör förbjudna djur. Hur ska du förbjuda det?
  • Sen ska du ha en lag om vad kvinnor får och inte får ha på sig? Ska du ha en moralpolis som glider runt och håller koll så att kvinnorna lyder statliga dekret om klädkoder?
  • Moske kan vara allt från en stor byggnad till ett rum i en källare. Ska du förbjuda båda? Vilka andra former av religiösa rum i hus vill du förbjuda? Rikets sal?
  • Hemspråk? Är det bara vissa språk man inte får lära sig eller pratar vi Finska också?
  • Tolkar som yrkesgrupp eller tolkar anställda av samhället?
  • Vilket land vill du utvisas till om du begår brott? Varför ska dom ta emot dig?

Jag tror att jag inte vill leva i din religiösa diktatur med skakiga känslostyrda lagar och regler. Däremot så är jag gärna med och störtar den. Giljotiner är kul!

men hallå, han ville bara skapa en "min fascistiska utopi"-tråd. Det är ju ganska standard på FB. Finns ju en hel drös. Trodde nästan det var krav för att använda sidan första ggn jag kom in.
Citera
2026-06-13, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartInombords

Ni ska ut och kommer kastas ut också. Svara istället om du lämnat landet om detta blivit lag.
Citera
2026-06-13, 17:14
Medlem
colis avatar
Citat:
  • Halalmat kan vara allt från halalslaktat till vegetariskt eller bara kött som inte tillhör förbjudna djur. Hur ska du förbjuda det?
  • Sen ska du ha en lag om vad kvinnor får och inte får ha på sig? Ska du ha en moralpolis som glider runt och håller koll så att kvinnorna lyder statliga dekret om klädkoder?
  • Moske kan vara allt från en stor byggnad till ett rum i en källare. Ska du förbjuda båda? Vilka andra former av religiösa rum i hus vill du förbjuda? Rikets sal?
  • Hemspråk? Är det bara vissa språk man inte får lära sig eller pratar vi Finska också?
  • Vilket land vill du utvisas till om du begår brott? Varför ska dom ta emot dig?

Jag tror att jag inte vill leva i din religiösa diktatur med skakiga känslostyrda lagar och regler. Däremot så är jag gärna med och störtar den. Giljotiner är kul!

Förstår du inte att någon som på arbetet skyltar med religiösa klädesplagg ofta skrämmer och irriterar folk som inte delar deras religiösa uppfattning?
Det gäller också om någon stort skyltar med politiska budskap. Det hör inte hemma där.

På ett offentligt skattefinansierat arbete är alla invånare kunder och ska känna sig lika välkomna
utan att bli skrämda eller irriterade.
Därför ska en läkare, en apotekare, en sjuksköterska, en hemvårdare, en polis, en socialarbetare eller en skollärare klä sig religiöst och politiskt helt neutralt. INGA religiösa eller politiska budskap hör hemma på sådana offentligt finansierande arbetsplatser.

Hur man klär sig hemma privat, precis som hur man vill bete sig religiöst eller politiskt på sin fritid är var och ens ensak. Men inte när man jobbar och får lön som finansieras med skattemedel.
Har man en privat kiosk får man göra som man vill - om kunderna inte kommer är det ens eget problem.
Men inte inom offentlig verksamhet - där ska hucklen, kippor, burkor och durkslag på huvudet lämnas hemma.
Senast redigerad av coli 2026-06-13 kl. 17:21.
Citera
2026-06-13, 17:23
Avslutad
Önsketänkande. De är här för att stanna. Tyvärr. Skademinimering kan ändå ske,om nuvarande regering mfl får möjlighet att fortsätta. Bästa är om fler med dina åsikter engagerar sig inom de politiska partier som fortfarande kan ( fortsätta) motverka islams utbredning i Sverige.
Citera
2026-06-13, 17:36
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Hur svårt skall det vara att anpassa sig till landet de väljer fly till, är ju inte som vi är närmaste landet heller. Vi har en annan religion här om än sekulär. Varför väljer de att fly till höga norden?

Svar: bidrag, bidrag, bidrag. 💰💰💰💰💰💵💵💵

Arbetsfri försörjning, gratis sjukvård, gratis skola och utbildning för barnen, fantastisk föräldraförsäkring, möjlighet att i grupp bli assistentvårdare av anhöriga och rätt till bostad med en standard och vitvaruutrustning de aldrig haft i hemlandet. Pensionsförmåner.
Samt stora möjligheter att fuska och ändå vistas mycket i hemlandet.

De flesta andra västländer har inte så generösa bidrag och förmåner, utan har betydligt större krav på motprestation.
Sverige sticker definitivt ut.
Då köper man det kalla mörka klimatet och ett sekulariserat land utan islamskt styre. Men mycket talar för att de försöker förändra sekulariseringen, friheten och den religiösa icke-islamska inriktningen i Sverige.
Citera
2026-06-13, 17:38
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Svar: bidrag, bidrag, bidrag. 💰💰💰💰💰💵💵💵

Arbetsfri försörjning, gratis sjukvård, gratis skola och utbildning för barnen, fantastisk föräldraförsäkring, möjlighet att i grupp bli assistentvårdare av anhöriga och rätt till bostad med en standard och vitvaruutrustning de aldrig haft i hemlandet. Pensionsförmåner.
Samt stora möjligheter att fuska och ändå vistas mycket i hemlandet.

De flesta andra västländer har inte så generösa bidrag och förmåner, utan har betydligt större krav på motprestation.
Sverige sticker definitivt ut.
Då köper man det kalla mörka klimatet och ett sekulariserat land utan islamskt styre. Men mycket talar för att de försöker förändra sekulariseringen, friheten och den religiösa icke-islamska inriktningen i Sverige.
Visst, jag vet det. Skrev bara inte ut det.
Citera
2026-06-13, 17:43
Avslutad
Citat:

Du kommer alltså inte ha något emot att Sverige blir shariastyrt 😃 Stryk bara det där med religionsfrihet. Islam tillåter bara islam. Många upplever problem och oroas över oönskade och odemokratiska samhällsförändringar. Med helt inkompatibla och ständigt utökade krav från dessa under de senaste 25 åren invandrade medeltida religionsutövare. Och det svenska sekulariserade jämställda samhället. Men du ser istället problem när andra vill göra något åt detta.
Citera
2026-06-13, 17:46
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Visst, jag vet det. Skrev bara inte ut det.

Förstår att också du vet att det är så.
Tycker bara att det måste skrivas ut svart på vitt - för det är ju precis därför många kommit till Sverige.

Inte för att fly undan en livsfarlig situation i hemlandet. Då hade de flytt och stannat i första närliggande likartat muslimska grannland och - nota bene - naturligtvis aldrig åkt tillbaka till oförändrade förhållande i hemlandet på semester.
I mitt tycke helt obegripligt hur svenska myndigheter accepterar att någon med skyddsbehov i Sverige ändå åker tillbaka frivilligt till hemlandet utan att läget där förändrats.
Då var ju uppgifterna om skyddsbehovet ren bluff!
Citera
2026-06-13, 17:47
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartInombords

Vi har inte förstört ditt hemland!
Vi gillar inte att ni är här och vi är runt 20% av befolkningen. VI ÄR BEFOLKNINGEN!
På 20 år har SD växt från 0,5 till 20%

Blir det obekvämt flyttar ni likt gräshoppor till grönare gräs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in