2026-06-13, 10:45
  #13
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Ja, det gick ju galant för Storbritannien. De lämnade EU januari 2020, och hur har deras invandring sett ut sedan dess? Svaret hittar man bland annat här:

https://www.migrationwatchuk.org/migration-statistics/
Det är inte bara EU givetvis som detta drivs ifrån eller via. Köpta förrädiska globalisregimpolitiker och infiltration på stor nivå är fortfarande aktiv i UK. FN & Aktiva NGOs och karteller och gäng som slussar upp och in migranter i norr. Flera intressegrupper, religiösa som andra som driver på från utlandet. Samma förrädiska, manipulativa mediamaskin, och köpta politik inifrån m.m.

Korruptionen och förräderiet, plantor till politiker försvinner inte bara för man går ut ur EU men det är ett steg i det att få tillbaka självbestämmandet i nationer och inte påtvingas denna medvetet destruktiva skit.

Lyssna på några podcasts med Rupert Lowe & restore Britain. (Dessa hade jag röstat på ifall jag bodde i Storbritannien)
Men läs om (hela) trådstarten igen så du förstår varför. Man ville givetvis straffa UK för deras försök att ta sig ur greppet...
UT UR EU!
__________________
Senast redigerad av Room531 2026-06-13 kl. 10:52.
Citera
2026-06-13, 11:13
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Du får skilja på kvotflyktingar (som Sverige tar hit) och människor som själva tar sig hit och utnyttjar sin rätt att söka asyl.

Jag skulle också vilja att all asylinvandring administrerades av UNHCR. Men så ser det inte ut.

Man har rätt att säka asyl, men inte ovillkorllig rätt att få asyl. Och när dom får avslag så är dom illegala invandrare, och sådant behöver vi faktiskt inte ha i Sverige.
Dessutom konkurrerar dom ju kraftigt ut de verkligt skyddsbehövande, både vad gäller pengar och resurser (i form av bostäder, integrations-insatser etc).
De som dyker upp vid svenska gränsen men uppger sig komma från ett avlägset land utanför EU är ju bara parasiter som parasiterar på de verkligt behovsbehövandes resurser.
Varför porträtterar media och vissa politiker dem som "flyktingar"? Varför finns det en tolerans i Sverige för parasiter?
Hur kunde det bli så illa?
Citera
2026-06-13, 11:38
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Man har rätt att säka asyl, men inte ovillkorllig rätt att få asyl. Och när dom får avslag så är dom illegala invandrare, och sådant behöver vi faktiskt inte ha i Sverige.
Dessutom konkurrerar dom ju kraftigt ut de verkligt skyddsbehövande, både vad gäller pengar och resurser (i form av bostäder, integrations-insatser etc).
De som dyker upp vid svenska gränsen men uppger sig komma från ett avlägset land utanför EU är ju bara parasiter som parasiterar på de verkligt behovsbehövandes resurser.
Varför porträtterar media och vissa politiker dem som "flyktingar"? Varför finns det en tolerans i Sverige för parasiter?
Hur kunde det bli så illa?
Jag har inte påstått att rätten att söka asyl är samma som rätt att beviljas asyl. Däremot har man rätt att prövas i enlighet med våra lagar om asyl. Vissa har då rätt till asyl och andra får avslag.
Citera
2026-06-13, 12:01
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Jag har inte påstått att rätten att söka asyl är samma som rätt att beviljas asyl. Däremot har man rätt att prövas i enlighet med våra lagar om asyl. Vissa har då rätt till asyl och andra får avslag.

Så är det. Men man kanske skulle sätta upp algoritmen såhär:
- Vi tar emot ett generöst antal kvotflyktingar.
- Men för varje parasit som kommer hit från ett fjärran land och som beviljas asyl så drar vi av en från flyktingkvoten.
- Kanske skall vi också publicera vem som fick uppehållstillstånd och vem denne trängde undan från flykting-kvoten?
- Kanske kunde media till och med få intervjua den kvotflykting som inte fick komma och även berätta vem som fick platsen istället, inklusive dennes "flyktingskäl"?

Skulle svensk flyktingpolitik bli humanare då? För det är ju själva orsaken till att vi har en flyktingpolitik: Den kristna humanismen, som ligger till grund för vår kultur. Att vi hjälper den som behöver hjälp, men inte nödvändigtvis den som så gärna skulle vilja ta del av våra resurser istället.
Citera
2026-06-13, 12:06
  #17
Medlem
GanskaRoligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
Inget mindre än förräderi är det, medvetet gör man länderna mer otrygga, medvetet utsätter man massor för brottslighet, tar pengarna från arbetarna för att betala för en bokstavlig invasion, och nu ursäktar man att fortsätta med det att "invandringen ändrar karaktär". 🙄

det är NOG nu. förräderiet måste upphöra!

Exakt så. Konceptet EU bygger på massinvandring (folkutbyte) och massövervakning (digitalt ID, Chat control osv). Men våra politiker gör absolut ingenting för att förbättra situationen för oss svenskar. Tvärtom står dom för samma agenda.
Citera
2026-06-13, 12:08
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GanskaRoligt
Numera gäller den nya migrations- och asylpakten. Pakten innehåller bland annat krav på digitalt ID för immigranter och påtvingad solidaritet där EU-länder bötfälls om man inte tar emot dessa immigranter.

https://www.migrationsverket.se/om-migrationsverket/migrationsverket-svarar/2025/2025-06-18-vad-handlar-eus-nya-migrations--och-asylpakt-om.html

https://en.wikipedia.org/wiki/New_Pact_on_Migration_and_Asylum

”The Pact stipulates that migrants illegally entering the EU undergo identity, health and security checks, including biometric readings of faces and fingerprints, within seven days, with information stored on the newly created Eurodac database. The outcome of screening is either an application for international protection such as asylum, or deportation.”

”Countries where migrants first arrive are able to relocate a total of up to 30,000 migrants per year to other EU member states. The Pact institutes a "mandatory solidarity mechanism" where all EU countries must either physically host asylum seekers, or assist in other ways such as financially or by providing extra personnel. A country can pay 20,000 Euros for every migrant it does not accept under the mechanism.

Är detta en bra pakt? Kommer invandringen öka till länder som Sverige, när EU-länderna runt medelhavet kan slussa iväg tusentals invandrare där mottagaren alltså åker på en ekonomisk käftsmäll varje enskild gång man tackar nej?
Givetvis tackade Ulf Kristersson nej till delta med Danmark i denna grupp.
Och SD gjorde inget som vanligt för straffa Tidö.
SD är så dresserade av Moderaterna.

Nio EU-länder, ledda av Danmark och Italien, har skrivit ett brev där de kräver att Europadomstolen för mänskliga rättigheter ska ändra sin tolkning av Europakonventionen. Syftet är bland annat att göra det enklare för länder att utvisa utländska medborgare som begått brott.

https://www.europaportalen.se/2025/05/nio-eu-lander-kraver-omtolkning-av-europakonventionen-lattare-utvisning
Citera
2026-06-13, 17:13
  #19
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Estet88
Givetvis tackade Ulf Kristersson nej till delta med Danmark i denna grupp.
Och SD gjorde inget som vanligt för straffa Tidö.
SD är så dresserade av Moderaterna.

Nio EU-länder, ledda av Danmark och Italien, har skrivit ett brev där de kräver att Europadomstolen för mänskliga rättigheter ska ändra sin tolkning av Europakonventionen. Syftet är bland annat att göra det enklare för länder att utvisa utländska medborgare som begått brott.

https://www.europaportalen.se/2025/05/nio-eu-lander-kraver-omtolkning-av-europakonventionen-lattare-utvisning
Kom ihåg att Europakonventionen som du började prata om nu har inget med varken EU eller asylpakten att göra. Storbritannien har till exempel lämnat EU, men är fortfarande en del av Europakonventionen. Turkiet, Ukraina, Island, Norge, Georgien, Armenien, Azerbajdzjan, Serbien, Bosnien – alla de länderna är också med i Europakonventionen, trots att inget av dem någonsin har varit med i EU.
Citera
2026-06-13, 17:40
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Kom ihåg att Europakonventionen som du började prata om nu har inget med varken EU eller asylpakten att göra. Storbritannien har till exempel lämnat EU, men är fortfarande en del av Europakonventionen. Turkiet, Ukraina, Island, Norge, Georgien, Armenien, Azerbajdzjan, Serbien, Bosnien – alla de länderna är också med i Europakonventionen, trots att inget av dem någonsin har varit med i EU.
Varför tackade Ulf Kristersson, Reinfeldts högra hand och medskyldig till att ha beslutat om världens generösaste invandring/asylpolitik 2011 med MP nej till att vara med i Danmark och övriga länders skrivelse /upprop?
Hur kan en regering som bara finns till pga SD som är det mest invandringskritiska partiet i Sverige nobba att vara med?
Hur kan ens SD tolerera det utan repressalier?
Citera
2026-06-13, 17:42
  #21
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Estet88
Varför tackade Ulf Kristersson, Reinfeldts högra hand och medskyldig till att ha beslutat om världens generösaste invandring/asylpolitik 2011 med MP nej till att vara med i Danmark och övriga länders skrivelse /upprop?
Hur kan en regering som bara finns till pga SD som är det mest invandringskritiska partiet i Sverige nobba att vara med?
Det är intressanta frågor som jag gärna diskuterar vidare i någon tråd där de frågorna hade varit on-topic. Den här tråden handlar ju trots allt om EU:s asylpakt.
Citera
2026-06-13, 18:22
  #22
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
När de kommer har vi fortfarande en utlänningslag och en Genevekonvention att förhålla oss till. Den största anledningen till att färre beviljats asyl i Sverige de senaste åren är inte att vi ändrat asylrätten utan att färre har kommit och sökt asyl.

Den enda lösningen är att göra Sverige så oattraktivt som möjligt att asylanter inte vill komma till Sverige. Vi behöver verkligen ha kvar Tidö.
Citera
2026-06-13, 20:16
  #23
Medlem
dude2ks avatar
Ta bort dem helt fan. Aldrig mer.
Citera
2026-06-13, 20:35
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Ja, det gick ju galant för Storbritannien. De lämnade EU januari 2020, och hur har deras invandring sett ut sedan dess? Svaret hittar man bland annat här:

https://www.migrationwatchuk.org/migration-statistics/

Problemet i Storbritannien är exakt detsamma som hela övriga Västeuropa att det finns ingen politisk vilja med den där dårskapen. Hade man ex. inte givit en jävla pund till de där migranterna när de nått engelsk mark med sina flottar, inte givit dem tak över huvudet eller något och själva låtit dem klura ut hur fan de skulle klara sig, samt att de hamnar i fängelset omgående vid brott, hur skulle migrationen då sett ut till Storbritannien?
Det är liksom det som är grejen.
Röstboskap, billig arbetskraft och hålla underklassen på mattan.
Det är fortfarande det som är agendan i väst för den politiska adeln och globalist kapitalisterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in