2026-06-13, 17:04
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Bara det att div. av feministisk kritik genom tiderna kontra patriarkat och patriarkala idéer inte varit eller är ”känsloargument”.
Utan oftast byggt på välgrundade argument baserat på värderingar av lika mänskliga rättigheter. Medan antifeministiska motangrepp däremot tenderara vara enkom känslounderbyggt och ofta dessutom rent nonsens.
TS som uppenbart ex.

Vem fan är Antifemistiskt? Ingen normal man är det 2026, vad har du fått det ifrån? Får inte kvinnor samma förutsättningar?

Det är mer anti vit man än någonsin, börjar bli synd om oss då andra får gå före..
__________________
Senast redigerad av Bib-bo 2026-06-13 kl. 17:10.
2026-06-13, 17:06
  #14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Det är för jag är totalt ointresserad av det du kallar "feminism", jag är öht inte bekant med den slags feminism du pratar om. Din pdf är därför helt ointressant för mig.

Det här är det jag menar med feminism, ja.

Det gör inte mig något om du inte finner PDF:en intressant men den går igenom väldigt vanliga uttalanden som man ser ofta. Om du inte ser dem ofta så är du nog inte särskilt observant av dig.

De flesta känner nog igen mycket av det som tas upp i PDF-filen.
2026-06-13, 17:13
  #15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Fan vilken värdelös tråd. Inte ens kunde du posta vad som står i din pdf i trådstarten. Klickade på den och läste, och resultatet var precis som jag förväntar mig av någon som gör en sådan trådstart. Kasst.

Hela poängen är att hålla det enkelt och syftet med tråden är inte att skapa någon interaktiv, enastående tråd. Poängen är att upplysa lite och slå hål på vissa uttalanden. Jag har redan beskrivit filen som trivial och banal.
2026-06-13, 17:13
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Nej, jag är inte helt besatt? Inte ens i närheten. Däremot så är jag djupt investerad i sanningen. Om du läser PDF-filen så kommer du se att jag applicerar logiskt och statistiskt resonerande och det finns inte en tillsymmelse av kvinnohat i filen. Är detta att uttrycka kvinnohat? Nej, det är att bidra till att höja nivån på det här forumet.

Jag noterar att du och ett par andra inte verkar ha några sakliga comebacks och det beror ju på att PDF-filen är fylld med sanningar!



Du får starta en tråd om dem om du så vill. Det här är en separat tråd.


Aldrig i livet att jag skulle ägna tid och kraft åt det, som du gör. Dvs skapa en helt meningslös comeback-pdf på vad diverse kvinnohatare rantar om i fyllan och villan.

Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Det gör inte mig något om du inte finner PDF:en intressant men den går igenom väldigt vanliga uttalanden som man ser ofta. Om du inte ser dem ofta så är du nog inte särskilt observant av dig.

De flesta känner nog igen mycket av det som tas upp i PDF-filen.
Uppenbarligen inte eftersom de flesta är ärligt talat inte så besatta av ämnet i fråga som du.
2026-06-13, 17:17
  #17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Aldrig i livet att jag skulle ägna tid och kraft åt det, som du gör. Dvs skapa en helt meningslös comeback-pdf på vad diverse kvinnohatare rantar om i fyllan och villan.

Det är självutnämnda feminister som står bakom många av de saker som sägs i PDF:en. Du har inte insyn i hur illa det är tyvärr och du förstår inte att man måste börja med att angripa de lägst hängande frukterna för kan man inte ens enas på den biten, då går det inte att komma vidare.
2026-06-13, 17:20
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Det är självutnämnda feminister som står bakom många av de saker som sägs i PDF:en. Du har inte insyn i hur illa det är tyvärr och du förstår inte att man måste börja med att angripa de lägst hängande frukterna för kan man inte ens enas på den biten, då går det inte att komma vidare.
Men skit i att läsa och lyssna på det då, det är inte obligatoriskt vet du. Som vuxen människa måste man själv välja vad man tar in och inte, ingen kommer göra det åt en.
2026-06-13, 17:32
  #19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Men skit i att läsa och lyssna på det då, det är inte obligatoriskt vet du. Som vuxen människa måste man själv välja vad man tar in och inte, ingen kommer göra det åt en.

Nej, det är inte obligatoriskt men jag kände för att bemöta detta. Du behövde inte klicka på tråden heller, det är inte heller obligatoriskt.

Du kan nu vandra vidare och diskutera i andra trådar om du vill.
2026-06-13, 17:36
  #20
Medlem
Hur denna inte är papperskorgad fattar jag inte. Någon som upprepar något är det ju du? Feministerna gnäller om bra mycket mer än våldtäkter. Tramstråd.
2026-06-13, 17:47
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bib-bo
Vem fan är Antifemistiskt? Ingen normal man är det 2026, vad har du fått det ifrån? Får inte kvinnor samma förutsättningar?

Det är mer anti vit man än någonsin, börjar bli synd om oss då andra får gå före..
TS är det ex. samt en drös likasinnade på detta forum.
Men visst kan ju hålla med om att ingen av dem är speciellt ”normal”.
2026-06-13, 18:20
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Feminism målsättning är att kvinnor ska ha samma politiska, ekonomiska och sociala rättigheter och möjligheter som män!

Vad kan kvinnor inte göra som män kan, förutom göra värnplikten och göra abort?
2026-06-13, 18:36
  #23
Medlem
ExtremaMittens avatar
Jättebra. Tack. Kvinnors utsatthet för våld, hot och kontroll ska förstås tas på största allvar. Men dålig statistik, kollektiv skuld för män och moraliserande slagord från vänster hjälper inte brottsoffer. Det fördummar debatten. Vilket vänsterfeminster vill för att skydda sina hundratals miljoner per år i offentliga bidrag.

Första knepet är att de blandar ihop två saker, dels att män är överrepresenterade bland gärningspersoner och dels att alla män som stor grupp kan behandlas som misstänkta. Det första är kriminologi. Det andra är kollektivisering. Tänk om det gjordes mot andra grupper?

Andra knepet är ”inte alla män” följt av retorik som ändå lägger skuld eller ansvar på alla män. Det är en friskrivning som alibi, de säger “vissa”, men låter hela gruppen stå kvar i skamvrån. Gång på gång.

Tredje knepet är selektiv empati. När kvinnor drabbas talar de om trauma och psykiskt våld. När män drabbas av psykiskt våld, grymt umgängessabotage, falska anklagelser, isolering eller förlust av barn kallas det hånfullt för mansgnäll.

Här blir Jämställdhetsmyndighetens rapport Tystnadens pris relevant. Ska tystnad, skam och våld analyseras seriöst måste även mäns tystnad räknas. Stora stora mörkertal. Män tar sina liv betydligt oftare än kvinnor. Bakom många tragedier finns psykiskt våld, separationer, grymma vårdnadskonflikter, falska anklagelser och myndigheter som inte förstår vad de ser.

Äkta jämställdhet kräver att kvinnors utsatthet tas på allvar, mäns utsatthet inte förlöjligas, pappors relation till barn skyddas, pojkars skolkris behandlas som samhällskris och rättssäkerhet gäller även vid starka anklagelser.

Skydda kvinnor bättre. Håll våldsamma män ansvariga. Men gör inte alla hederliga män till moralisk avfallsplats för en våldsam minoritets brott.
2026-06-13, 20:08
  #24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
TS är det ex. samt en drös likasinnade på detta forum.
Men visst kan ju hålla med om att ingen av dem är speciellt ”normal”.

Att sprida rykten om mig baserat på semantik är inte okej. Rapporterad.

Vi har olika syn på vad feminism innebär. Jag står upp för jämställdhet men jag är emot begreppet feminist och detta har jag redan berättat för dig.

Jag är emot det som feminism representerar idag vilket jag menar är manshat.
__________________
Senast redigerad av Pellefant775 2026-06-13 kl. 20:10.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in