2026-06-13, 14:51
  #1
Avstängd
Något som jag har märkt med feministerna är att man ofta bara upprepar samma sak om och om igen utan vidare eftertanke. Målet verkar vara att till varje pris föra fram sin syn på saker och ting men detta görs ofta på bekostnad av logik och statistik.

Eftersom jag hade lite tid över idag så skapade jag en svar på tal skrift där flera av de mest hjärndöda uttalandena angrips med hjälp av logik och statistik.

Efter att ha läst igenom PDF:en själv så blir jag själv förvånad över hur pass låg nivån är idag i samhället. Den här PDF: skriften ska inte ens behöva göras för den är så pass banal och trivial till sin natur men den behövs onekligen för vissa människor klarar inte av att tänka rätt utan vägledning.

Eftersom saker och ting bara maniskt upprepas av många manshatare här på forumet så kan det vara bra att folk får reda på hur pass dåligt rustade många feminister är med att hantera de mest enkla logiska och statistiska tankebanorna....

Man behöver inte ladda ner PDF:en utan den kan läsas direkt online:
https://gofile.io/d/ztTRIq

Syftet med tråden är att upplysa de okunniga och få bort upprepade resonemang som har nedmonterats sedan länge.

Dela gärna med dig av filen. Ju fler den når, desto bättre.
2026-06-13, 15:45
  #2
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Du skriver ju bara om våldtäkter! Feminism målsättning är att kvinnor ska ha samma politiska, ekonomiska och sociala rättigheter och möjligheter som män!
2026-06-13, 15:47
  #3
Avstängd
triptykens avatar
Fast alla dom där "svaren" är baserat på ett grundläggande logiskt felslut... sry två stycken på raken?

Sen verkar din huvudfokus vara "jag är inte en potentiell våldtäktsman för att jag är inte blatte"? Vilket som sagt du grundar i ett logiskt snedsteg som antagligen syftar till ditt problem med vad du tror att dom här människorna säger till dig. Och varför känner du dig tvungen att säga det?

Men om det får dig att känna dig bekväm, gött!
2026-06-13, 15:52
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Något som jag har märkt med feministerna är att man ofta bara upprepar samma sak om och om igen utan vidare eftertanke. Målet verkar vara att till varje pris föra fram sin syn på saker och ting men detta görs ofta på bekostnad av logik och statistik.

Eftersom jag hade lite tid över idag så skapade jag en svar på tal skrift där flera av de mest hjärndöda uttalandena angrips med hjälp av logik och statistik.

Efter att ha läst igenom PDF:en själv så blir jag själv förvånad över hur pass låg nivån är idag i samhället. Den här PDF: skriften ska inte ens behöva göras för den är så pass banal och trivial till sin natur men den behövs onekligen för vissa människor klarar inte av att tänka rätt utan vägledning.

Eftersom saker och ting bara maniskt upprepas av många manshatare här på forumet så kan det vara bra att folk får reda på hur pass dåligt rustade många feminister är med att hantera de mest enkla logiska och statistiska tankebanorna....

Man behöver inte ladda ner PDF:en utan den kan läsas direkt online:
https://gofile.io/d/ztTRIq

Syftet med tråden är att upplysa de okunniga och få bort upprepade resonemang som har nedmonterats sedan länge.

Dela gärna med dig av filen. Ju fler den når, desto bättre.
Ja vi vet att du har läst en bok om base rate-felslut och nu tror att det motbevisar all annan statistik.

Problemet är att "överrepresentation" bara är ett av många statistiska mått. Att ett mått är relevant betyder inte att alla andra blir irrelevanta.

Men för den som bara har en hammare blir allt annat en spik.
2026-06-13, 16:16
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Fast alla dom där "svaren" är baserat på ett grundläggande logiskt felslut... sry två stycken på raken?

Sen verkar din huvudfokus vara "jag är inte en potentiell våldtäktsman för att jag är inte blatte"? Vilket som sagt du grundar i ett logiskt snedsteg som antagligen syftar till ditt problem med vad du tror att dom här människorna säger till dig. Och varför känner du dig tvungen att säga det?

Men om det får dig att känna dig bekväm, gött!

Du hittar på saker men bra försök. PDF-filen innehåller kloka kontringar till vanliga saker som feminister säger.
2026-06-13, 16:23
  #6
Medlem
Logik går inte hem när det handlar om känsloargument, ingen som ställer de frågorna är mottagliga för argumenten emot.

En riktig diskussion mellan två människor är inte som i film där man låter folk prata till punkt som på tv. Du kommer bli avbrutren tusen gånger om innan du sagt ditt argument.

Köp en nalle, och bara den som har nallen får prata, inte ens statsministrar kan förstå den enkla prinsipen.
__________________
Senast redigerad av Bib-bo 2026-06-13 kl. 16:30.
2026-06-13, 16:40
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Eftersom jag hade lite tid över idag...

Eftersom saker och ting bara maniskt upprepas av många manshatare här på forumet...
Lite tid över??? Du är ju för faan helt besatt av feminister och den väderkvarn du byggt upp i din skalle

Och den handfull kvinnohatare som sprutar ur sig idiottrådar här på forumet upprepar sig aldrig enligt dig? Herregud, det är ju exakt samma urbota förlegade argument från er i varenda tråd, så tröttsamt efterblivet.

Ta tag i ditt liv och fokusera på något vettigare än att hata halva mänskligheten är mitt råd. Du pissar ju bort ditt liv.
2026-06-13, 16:45
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bib-bo
Logik går inte hem när det handlar om känsloargument, ingen som ställer de frågorna är mottagliga för argumenten emot.

En riktig diskussion mellan två människor är inte som i film där man låter folk prata till punkt som på tv. Du kommer bli avbrutren tusen gånger om innan du sagt ditt argument.

Köp en nalle, och bara den som har nallen får prata, inte ens statsministrar kan förstå den enkla prinsipen.

Bara det att div. av feministisk kritik genom tiderna kontra patriarkat och patriarkala idéer inte varit eller är ”känsloargument”.
Utan oftast byggt på välgrundade argument baserat på värderingar av lika mänskliga rättigheter. Medan antifeministiska motangrepp däremot tenderara vara enkom känslounderbyggt och ofta dessutom rent nonsens.
TS som uppenbart ex.
2026-06-13, 16:49
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Lite tid över??? Du är ju för faan helt besatt av feminister och den väderkvarn du byggt upp i din skalle

Nej, jag är inte helt besatt? Inte ens i närheten. Däremot så är jag djupt investerad i sanningen. Om du läser PDF-filen så kommer du se att jag applicerar logiskt och statistiskt resonerande och det finns inte en tillsymmelse av kvinnohat i filen. Är detta att uttrycka kvinnohat? Nej, det är att bidra till att höja nivån på det här forumet.

Jag noterar att du och ett par andra inte verkar ha några sakliga comebacks och det beror ju på att PDF-filen är fylld med sanningar!

Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Och den handfull kvinnohatare som sprutar ur sig idiottrådar här på forumet upprepar sig aldrig enligt dig? Herregud, det är ju exakt samma urbota förlegade argument från er i varenda tråd, så tröttsamt efterblivet.

Ta tag i ditt liv och fokusera på något vettigare än att hata halva mänskligheten är mitt råd. Du pissar ju bort ditt liv.

Du får starta en tråd om dem om du så vill. Det här är en separat tråd.

Nej, jag pissar inte bort mitt liv överhuvudtaget. Det går bra för mig i livet så du kan vara lugn. Dina fördomar bryr jag mig inte om.

Om du har någon saklig kritik så hojta till.
2026-06-13, 16:51
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Bara det att div. av feministisk kritik genom tiderna kontra patriarkat och patriarkala idéer inte varit eller är ”känsloargument”.
Utan oftast byggt på välgrundade argument baserat på värderingar av lika mänskliga rättigheter. Medan antifeministiska motangrepp däremot tenderara vara enkom känslounderbyggt och ofta dessutom rent nonsens.
TS som uppenbart ex.

Vilken punkt är rent nonsens? Vilken punkt tänker jag fel om. Berätta.
2026-06-13, 17:00
  #11
Medlem
Fan vilken värdelös tråd. Inte ens kunde du posta vad som står i din pdf i trådstarten. Klickade på den och läste, och resultatet var precis som jag förväntar mig av någon som gör en sådan trådstart. Kasst.
2026-06-13, 17:00
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Nej, jag är inte helt besatt? Inte ens i närheten. Däremot så är jag djupt investerad i sanningen. Om du läser PDF-filen så kommer du se att jag applicerar logiskt och statistiskt resonerande och det finns inte en tillsymmelse av kvinnohat i filen. Är detta att uttrycka kvinnohat? Nej, det är att bidra till att höja nivån på det här forumet.

Jag noterar att du och ett par andra inte verkar ha några sakliga comebacks och det beror ju på att PDF-filen är fylld med sanningar!



Du får starta en tråd om dem om du så vill. Det här är en separat tråd.

Nej, jag pissar inte bort mitt liv överhuvudtaget. Det går bra för mig i livet så du kan vara lugn. Dina fördomar bryr jag mig inte om.

Om du har någon saklig kritik så hojta till.
Det är för jag är totalt ointresserad av det du kallar "feminism", jag är öht inte bekant med den slags feminism du pratar om. Din pdf är därför helt ointressant för mig.

Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Du skriver ju bara om våldtäkter! Feminism målsättning är att kvinnor ska ha samma politiska, ekonomiska och sociala rättigheter och möjligheter som män!
Det här är det jag menar med feminism, ja.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in