2026-06-13, 16:25
Medlem
Diamondgrits avatar
Hur omfattande blir förbudet är det tänkt? Är brudslöjor förbjudna? Får man ha skidmask? Dra upp halsduken över munnen på vintern?
Citera
2026-06-13, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Hur omfattande blir förbudet är det tänkt? Är brudslöjor förbjudna? Får man ha skidmask? Dra upp halsduken över munnen på vintern?
Nej nej, det är bara muslimska kvinnor man vill sätta dit. Alla andra kan vara lugna.
Citera
2026-06-13, 16:33
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Jag upplever att Sverige är ett ateistiskt land, sedan om du frivilligt vill söka dig till en religion så
står det dig fritt. jag är 100% svensk och upplever att kristendomen påverkar mig 0% eftersom
jag är ateist.
Jag är inne på att ta bort religionsfriheten, förbjuda alla religioner. Den för ingen gott med sig. Skapar
bara splittring och problem. Sverige borde utveckla ateismen ännu mera

Jag är inte ateist, tror dock på ingenting. Men kristna värderingar och levnadssätt är det jag blivit uppfostrad med och det är seder jag håller på.

Islam fanns inte ens på kartan för 40-45 år sedan i landet. Kanske nån enstaka men inte som idag.

Nu helt plötsligt ska vi anpassa oss efter en bevisat galen religion, Nä tror inte det.
Det är dem som ska seden dit de kommer, inte vi.

Håller med att ett slöjförbud är bra, särskilt nicab är extremt kränkande att se, det är ju gubben som bestämmer och med nicab så flyger tankarna i huvudet.
Man undrar hur jävla mycket stryk tanten får innanför deras dörrar. Det står ju i deras sagobok att kvinnan är ägodelar.

Islam hör inte hemma i Västeuropa eller något I-land så enkelt är det.
Senast redigerad av BlackBooks 2026-06-13 kl. 16:38. Anledning: nicab är fult
Citera
2026-06-13, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Jag är inte ateist, tror dock på ingenting. Men kristna värderingar och levnadssätt är det jag blivit uppfostrad med och det är seder jag håller på.

Islam fanns inte ens på kartan för 40-45 år sedan i landet. Kanske nån enstaka men inte som idag.

Nu helt plötsligt ska vi anpassa oss efter en bevisat galen religion, Nä tror inte det.

Håller med att ett slöjförbud är bra, särskilt nicab är extremt kränkande att se, det är ju gubben som bestämmer och med nicab så flyger tankarna i huvudet.
Man undrar hur jävla mycket stryk tanten får innanför deras dörrar. Det står ju i deras sagobok att kvinnan är ägodelar.

Islam hör inte hemma i Västeuropa eller något I-land så enkelt är det.
Hur har du behövt anpassa dig? Gör det ont i dina små ögon att se folk som inte ser ut som du?
Citera
2026-06-13, 16:46
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Hur har du behövt anpassa dig? Gör det ont i dina små ögon att se folk som inte ser ut som du?

Wow vilken jävla mongo fråga.

Jag är pursvensk så jag behöver inte anpassa mig i Sverige. Men niqab idioterna borde nog tänka över både en och två gånger varför DOM är i ett KRISTET land.

Ni hör inte hemma här, ni passar inte in. NI är de odd ones.
Citera
2026-06-13, 16:49
Medlem
Syrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
Sekulära land har klädesfrihet. Detta förslag är en symbol för vissas vilja att göra Sverige till ett auktoritärt land. (men mest bara en distraktion från SD:s senaste skandaler)

Yepp, bara att se exakt samma debatt i USA. Att folk inte fattar att det är en distraktion.
Citera
2026-06-13, 16:52
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Nej nej, det är bara muslimska kvinnor man vill sätta dit. Alla andra kan vara lugna.
Ja det sägs så nu och det vore väl ok om det fortsatte så, men nu finns det byråkrater som kommer att använda en sån lag till något helt annat, precis som vanligt.

https://svenska.se/?activeTab=so&q=gummiparagraf
Citera
2026-06-13, 16:53
Medlem
Syrons avatar
Citat:

Att minoriteter existerar är i nassars ögon lika illa som att få en dolk i skrevet. Deras hjärnor exploderar bara av tanken.
Citera
2026-06-13, 17:19
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syron
Att minoriteter existerar är i nassars ögon lika illa som att få en dolk i skrevet. Deras hjärnor exploderar bara av tanken.

I Sverige finns fem erkända nationella minoriteter: judar, romer, samer, sverigefinnar och tornedalingar.
https://www.regeringen.se/regeringens-politik/nationella-minoriteter/

Inga av dessa minoriteter försöker på något sätt ta över.

Så var det med det.
Citera
2026-06-13, 17:29
Medlem
Citat:
Hur bevisar man att man inte är muslim? Tror ni på en lag där det står att muslimska kvinnor måste visa håret?
Citera
2026-06-13, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks

Vore väl anpassning om vi måste sluta använda schalett, eftersom det används av muslimska kvinnor.
Citera
2026-06-13, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Islamofober? Vad kom först, islamofobin eller anledningen till den?

Hela samhället idag lider av islamofobi, allt från betongfundament på våra gågator till vätskeförbud på flyg, väskförbud på evenemang, fyrverkeriförbud m.m.

Blev Sverige ett lugnare eller våldsammare land efter 2015? Om nu det finns 2 miljarder muslimer runt om i världen, kan inte vi bara få vara svenskar ett tag till här? Slippa massbönemöten i våra gemensamma parker eller kvinnor i heltäckande kläder?
Vi får väl vara svenskar. Måste inte gå till bönemötet i parken (hur ofta?) eller heltäcka oss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in