2026-06-12, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
Slöjor är inger hakkors, det är ett plagg. Väx upp.

Du resonerar exakt som talibaner.

Hijab finns till endast för att förminska kvinnor. Den finns till för att styra kvinnor och för att urskilja bra kvinnor från dåliga kvinnor. Det är inte ens en andlig symbol som ex det kristna korset. Det är ett plagg som ska dela in kvinnor i fack, där de som inte bär det anses lösaktiga.

Ordet hijab betyder barriär/sköld på arabiska Dvs det är en barriär som skiljer de bra från de dåliga.

Det är därför så många tvingas ha hijab, för annars anses de lösaktiga och dåliga. Dvs de drar skam över mannen/familjen/släkten
Senast redigerad av Pundedu 2026-06-12 kl. 18:43.
Citera
2026-06-12, 18:42
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pundedu
Hijab finns till endast för att förminska kvinnor. Den finns till för att styra kvinnor och för att urskilja bra kvinnor från dåliga kvinnor. Det är inte ens andlig symbol som ex det kristna korset. Det är ett plagg som ska dela in kvinnor i fack, där de som inte bär det anses lösaktiga.

Ordet hijab betyder barriär/sköld på arabiska Dvs det är en barriär som skiljer de bra från de dåliga.

Precis. Det finns inget positivt med de där utstyrslarna. Jag kan inte komma på något. "Bad hairday" möjligen.
Citera
2026-06-12, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Precis. Det finns inget positivt med de där utstyrslarna. Jag kan inte komma på något. "Bad hairday" möjligen.

Man kan säga att hijab är som ett koppel på en hund. Det har samma funktion.
Citera
2026-06-12, 18:48
Medlem
scraftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kycklingsoffa
Det är inte som vilket plagg som helst, väx upp själv, vidga dina vyer.
Det är en symbol för kvinnoförtryck
Det är ett plagg, ingen symbol. Kvinnoförtrycket är det du förespråkar.

Citat:
Hijab finns till endast för att förminska kvinnor. Den finns till för att styra kvinnor och för att urskilja bra kvinnor från dåliga kvinnor. Det är inte ens en andlig symbol som ex det kristna korset. Det är ett plagg som ska dela in kvinnor i fack, där de som inte bär det anses lösaktiga.

Det är därför så många tvingas ha hijab, för annars anses de lösaktiga och dåliga. Dvs de drar skam över mannen/familjen/släkten
Förminskandet av kvinnor är vad du förespråkar i form av kontroll över deras klädsel.
Citera
2026-06-12, 18:49
Medlem
Citat:

Förminskandet av kvinnor är vad du förespråkar i form av kontroll över deras klädsel.

Förminskar jag män och kvinnor när jag säger till de att inte gå runt utan kläder på förskolor/skolor eller på stan??
Citera
2026-06-12, 19:25
Medlem
Citat:

Definitivt inte förminskande av kvinnor;
de muslimska slöjbärande kvinnorna har det största passivt aggressiva kapitalet i Sverige och vi som var världens mest frimodiga kvinnor tillåts inte ens märka det.
Citera
2026-06-12, 19:53
Medlem
scraftys avatar
Citat:
Jag är exempelvis emot att män går utan tröja/t shirt/linne offentligt.
Samtidigt även att kvinnor gör det, eller hur? Kontroll av just kvinnors klädsel har alltid varit en separat fråga, liksom deras kroppar. Vissa vill tvinga kvinnor att bära hijab, andra vill tvinga dem att vara utan, men det grundar sig i samma syn om att kvinnor inte ska få välja själva.
Citera
2026-06-12, 19:59
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Det segregerar.

Varken du eller någon annan har träffat en kvinna med hijab som har en svensk/sekulär pojkvän.

Jo, det har jag faktiskt. I samma hus som jag bor en familj från Libanon. Kvinnan, hon har sjal, hon är muslim, mannen är kristen (katolik). Jag umgås med dem och är hemma hos dem. På väggarna i lägenheten hänger både kristna och muslimska symboler. Citat ur Koranen och bilder på Jesus.
De har berättat för mig att det är många i Libanon som har giftermål över religionsgränsen. Det finns många kristna i Libanon.

Men nu ska du höra, du tror mig nog inte men detta är faktiskt sant. En av mina tidigare arbetskamrater som jag jobbade tillsammans med i ungefär 10 år, hon är en frånskild kvinna från Irak, hon har sjal, hon berättade för mig för ett tag sedan att hennes dotter, en ung kvinna i 20-årsåldern, gift sig med en etniskt svensk man.

Så ni som säger att muslimska kvinnor inte får gifta sig över religionsgränserna, ni har fel. Vad det än står i Koranen om det så förekommer det.
Citera
2026-06-12, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Återigen ett exempel där fokus ligger på politiska fiender istället för den förtryckta gruppen. Måste dessa kvinnor leva under förtyck bara för att du tycker SD hycklar. Det här jävla fokuset på SD har möjliggjort, och fortsätter att möjliggöra lidande.

Du tolkar helt fel.
Citera
2026-06-12, 20:38
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Läs inlägg 697

Svarar tydligt på Varför.

SD lägger det dödfödda förslaget som en distraktion från pedofiliskandalen?

Ja, det ligger det säkert mycket i.
Citera
2026-06-12, 20:41
Medlem
Hur blir det nu runt bröllop och den slöja runt det?
Citera
2026-06-12, 20:42
Medlem
Citat:
Finns nazister som inte upplever hakkorset som förtryckande utan tycker att det är en del av deras identitet.

Jag tror det skulle vara annorlunda om du lär känna några nazister med hakkors på sina kläder. Då skulle du se att de inte är så farliga.

Men herregud vilken konstig jämförelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in