2026-06-13, 16:40
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Vart följer man upploppen bäst? Media skriver ju verkligen ingenting om det alls.

Fortsätter de eller har de börjat avta?
Citera
2026-06-13, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Sudanesen som försökte skära halsen av irländaren, den personen är dock inte rasist enligt dig?

Jag vet inte vilket motiv sudanesen hade. Men han gick efter ögonen så jag misstänker galenskap. Hur som helst åklagaren får väl komma fram vilka motiv han hade: Terrorism, galenskap, rasism eller något annat.
Citera
2026-06-13, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Jag vet inte vilket motiv sudanesen hade. Men han gick efter ögonen så jag misstänker galenskap. Hur som helst åklagaren får väl komma fram vilka motiv han hade: Terrorism, galenskap, rasism eller något annat.

Du är snabb med att utgå rasism åt det andra hållet dock. Där väntar du inte med att någon åklagare ska bedöma det utan dömer väldigt snabbt på förhand vad det handlar om.

Om man bara ser rasism från en sida och aldrig från den andra så kan man inte ha mångkulturella samhällen. Då ska man lägga ner hela den idén för det kommer aldrig någonsin att fungera.

Visst förstår du att många av dessa människor som kommer in i våra länder hatar oss?
Citera
2026-06-13, 17:02
Medlem
Citat:
Du är snabb med att utgå rasism åt det andra hållet dock. Där väntar du inte med att någon åklagare ska bedöma det utan dömer väldigt snabbt på förhand vad det handlar om.

Om man bara ser rasism från en sida och aldrig från den andra så kan man inte ha mångkulturella samhällen. Då ska man lägga ner hela den idén för det kommer aldrig någonsin att fungera.

Visst förstår du att många av dessa människor som kommer in i våra länder hatar oss?

I detta fall finns det en lista på mål sedan 10 månader sedan. Så ja. Varför attackerar unga vita män utlänningar i belfast. Bränner deras hus mm. För att de är färgblinda. Personer som inte har gjort någonting. Eller har Dessa unga män blivit kollektivt galna?
Citera
2026-06-13, 17:14
Medlem
Citat:
I detta fall finns det en lista på mål sedan 10 månader sedan. Så ja. Varför attackerar unga vita män utlänningar i belfast. Bränner deras hus mm. För att de är färgblinda. Personer som inte har gjort någonting. Eller har Dessa unga män blivit kollektivt galna?

Ja kanske det, du sa själv att sudanesen gjorde sitt dåd just på grund av att han hade drabbats av galenskap. Det var dina egna ord. Du menar alltså att detta bara kan appliceras på honom?

För övrigt, vad hade personen som Sudanesen attackerade gjort?
Citera
2026-06-13, 17:29
Medlem
Citat:
Ja kanske det, du sa själv att sudanesen gjorde sitt dåd just på grund av att han hade drabbats av galenskap. Det var dina egna ord. Du menar alltså att detta bara kan appliceras på honom?

För övrigt, vad hade personen som Sudanesen attackerade gjort?

Nej men kollektiv galenskap är ovanlig. Du kan säkert ha enskilda förståndshandikappade eller andra diagnoser hos de vita unga männen, som har dragits med. Jag gissar att låg IQ är överrepresenterat hos de unga vita förövarna. Då Nordirland dras med "braindrain" hos protestanterna.
Citera
2026-06-13, 17:33
Medlem
Citat:
Nej men kollektiv galenskap är ovanlig. Du kan säkert ha enskilda förståndshandikappade eller andra diagnoser hos de vita unga männen, som har dragits med. Jag gissar att låg IQ är överrepresenterat hos de unga vita förövarna. Då Nordirland dras med "braindrain" hos protestanterna.

Ja sudanesen hade förmodligen väldigt hög IQ. Sudan är ju känt som ett land med högt snitt IQ.

Visst förstår du att det är dem som kommer till våra länder och inte tvärtom? Det finns en anledning till det.
Citera
2026-06-13, 18:07
Medlem
pn222jws avatar
Det kan även handla om känslan att inte ha mycket att förlora på att gå över sin moraliska gräns. En hypotetisk ung nationalist, kanske arbetslös, normalintelligent...
-----------
Tydligen var jag smått synsk för en månad sen - (FB) Hur illa ute är UK?
Senast redigerad av pn222jw 2026-06-13 kl. 18:12.
Citera
2026-06-13, 18:08
Medlem
Citat:
Ja sudanesen hade förmodligen väldigt hög IQ. Sudan är ju känt som ett land med högt snitt IQ.

Visst förstår du att det är dem som kommer till våra länder och inte tvärtom? Det finns en anledning till det.

Varför tror du det?
Citera
2026-06-13, 18:44
Medlem
Klart de ska f upprättelse men bränna bilar leder ingenvart
Är de intelligenta att gå vidare?
Citera
2026-06-13, 18:49
Medlem
Bertillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Vart följer man upploppen bäst? Media skriver ju verkligen ingenting om det alls.

Fortsätter de eller har de börjat avta?

X (f dTwitter).

https://x.com/search?q=ireland&src=typed_query&f=top
Citera
2026-06-13, 18:50
Medlem
Citat:
Varför tror du det?

Jag var inte seriös om delen med IQ. Du förstår förhoppningsvis varför.

Eller behöver vi gå igenom varför alla dessa vill in i våra länder och inte tvärtom? För att vi bygger samhällen de vill leva i. Hade de kunnat bygga dessa själva så hade de gjort det, då hade de ej varit här. Men nu är det inte så, för att människor är olika. Väldigt olika. För olika för att leva tillsammans.

Det här handlar i slutändan om vilka grupper som ska bo kvar i våra länder. För vi kan inte leva tillsammans. Det är den hårda kalla sanningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in