2026-06-11, 20:05
Avstängd
Kalaskula544s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
Var det ditt bästa svar? Troll?

Återigen, vi har haft högermajoritet i mer än 20 år. Fråga dig själv varför högern inte lyckas istället för att gnälla på "vänstern".

Öh, röda sidan har styrt Sverige i 88år.. vad är din poäng?
Citera
2026-06-11, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Om man ska analysera Sveriges tillstånd måste man se helheten, inte fatta beslut på känslor eller enskilda exempel. Då kopplingen mellan invandring, ökade sociala utgifter, ökad kriminalitet, förändrat valpolitiskt landskap och en vidrig koppling mellan landsförräderi och vissa partier är tydlig måste slutsats dras därifrån och inte något S-känslopjunk.

Magda nämner inte vilken bakgrund personerna har, hon nämner inte hur de egentligen kom hit och om de ens hade rätt att stanna. Det hon antyder är att uppgörelserna från tidigt 2010-tal då syrier och afghaner fick stanna trots att de egentligen inte hade skäl kan komma att upprepas.

Det är också signal till parasitmuslimerna att man tänker satsa på dem och bana vägen för dem än en gång.

Nu var det ju i och för sig inte S utan högern som var i regeringsställning tidigt 2010 tal. Den moderatledda Alliansen tillsammans med Mp drev igenom Sveriges genom tidernas generösaste migrationspolitik, migrationsöverenskommelsen 2011.

https://www.regeringen.se/contentassets/f3ece2268a5a49f88722e4d66f9e8aaa/ramoverenskommelse-mellan-regeringen-och-miljopartiet-de-grona-om-migrationspolitik

Reglerna skärptes sedan (om än på tok för sent efter högerns valförlust 2014) 2015 efter att effekterna av högerns politik ledde till migrationskrisen.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/motion/med-anledning-av-prop-201516174-tillfalliga_h3023417/
Citera
2026-06-11, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaskula544

Och när började förfallet menar du? Under vilken tid anser du att Sverige var som bäst att leva i?
Citera
2026-06-11, 20:55
Medlem
Självklart ska den vara stram. Man kan börja med att stänga ned moskéer som gång på gång "klampar i traveret" med att bjuda in talare, imamer etc som håller grova homofobiska, antisemitiska, kvinnofientliga etc uttalanden. Detsamma gäller stiftelser, organisationer etc som ägnar sig åt verksamhet som bara leder till paralellsamhällen. Lagen måste ändras så att de blir sedda för vad de är: Femtekolonnare som går andra stater/systems ärenden

Vill se större fokus på det här och inte bara tonåringar. Än så länge har inte Tidö imponerat på mig
Citera
2026-06-11, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd
Den humant sinnade välbeställda medelklassen jublar över att "rassisterna blev besegrade"
Tills de upptäcker att medelklassen nu också uppgraderats till ” de rika” och kommer att beskattas därefter.
Citera
2026-06-11, 21:48
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holden.Caulfield
Notera hur Magdalena beskriver det som att de har blivit utvisade när det förmodligen bara handlar om att de inte har fått förnyat uppehållstillstånd. De vill få det att framstå som att det är hårdare än vad det är då brottslingar blir utvisade. Ja, de behöver lämna landet i båda fallen, men det finns en distinktion mellan de olika uttrycken.
Maggan fiskar röster från sin främsta röstgrupp: Klankulturella inavlade analfabeter.
Citera
2026-06-11, 22:00
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Vad smart att vänta tills brott har begåtts. Kul för brottsoffren.
Nej, det har jag inte sagt. Men klar förbättring mot dagens "vänta 20år+" då det inte går utvisa fanskapet för han har hittat ett medborgarskap i cornflakespaketet eller har anknytning i form av andra små kriminella bastarder han ynglat av sig.

Bästa är givetvis att stoppa dem vid gränsen från första början.
Citera
2026-06-11, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaskula544

Ja och då mådde ju Sverige som bäst. Frågor på det?
Citera
2026-06-11, 23:26
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Jag hittade bara siffror från 2024, men tja då såg det ju ut ungefär som du skrev. Jag är besviken, trodde Tidö hade fått ned nivåerna mer. Jäkligt trist.
Gränsen är fortfarande vidöppen. Det är ju bara att kolla på statistik från SCB och de tusentals människor som kommer från exempelvis MENA, majoriteten av dessa kvinnor. Det handlar alltså uppenbart om tidigare asylinvandrare från dessa länder som nu tar hit en kvinna att bilda familj med. Det betyder också att vi kommer se fortsatt invandring av många tiotusentals människor från exempelvis Syrien, Iran, Irak och Afghanistan kommande åren när alla män som kommit tidigare nu kommer söka någon att gifta sig med. Detta trots vår "strama migrationspolitik".
Citera
2026-06-12, 06:11
Medlem
En katastrof om sossarna kommer till makten i september….

Jag vägrar att bidra till ett samhälle som håller på att förvandlas till ett kalifat.

Kan inte någon kvick sosse förklara för mig hur detta är bra?
Citera
2026-06-12, 08:27
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backadalen
En katastrof om sossarna kommer till makten i september….

Jag vägrar att bidra till ett samhälle som håller på att förvandlas till ett kalifat.

Kan inte någon kvick sosse förklara för mig hur detta är bra?

Eftersom ingen sosse kommer svara på den, så tar jag mig friheten:

Citat:
Så infiltrerades Socialdemokraterna av Muslimska brödraskapet

Den 15 juni 1994 fick Socialdemokraterna ett erbjudande. ”Våra religiösa ledare har uppmanat alla deltagare i Fredagsbön att gå till vallokalerna den 18 september och rösta, de har meddelat att det finns inte något som hindrar muslimerna från att ge sina röster till socialdemokraterna”

https://www.svd.se/a/MgG4Lm/sa-infiltrerades-socialdemokraterna-av-muslimska-brodraskapet
Senast redigerad av doncroce 2026-06-12 kl. 08:55.
Citera
2026-06-12, 09:39
Medlem
Kan någon hänvisa till någon trovärdig källa som styrker att Andersson inte längre vill att vi ska ha en stram invandring? Det mesta som snurrar runt här är skribenters spekulationer, men finns det fakta som styrker dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in