2026-06-13, 09:24
Medlem
HemligaKaptenens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Deltagandet i valet 2022 var 84%. Det brukar ligga däromkring.
Skulle säga det är otroligt många. Ungefär en miljon röstberättigade som inte röstar. Jag vet inte vilken planet du kommer från men sexfingrar och en bror till pappa förmodligen.
Citera
2026-06-13, 09:37
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaKaptenen
Skulle säga det är otroligt många. Ungefär en miljon röstberättigade som inte röstar. Jag vet inte vilken planet du kommer från men sexfingrar och en bror till pappa förmodligen.

Det brukar vara runt 16% som inte röstar.

I ett europeiskt perspektiv sticker vi inte ut.

Till riksdagen är det knappa 8 milj röstberättigade.
Det är faktiskt fler än 1 miljon som inte röstar. Ja, visst det är många och jag tänker inte strida med dig huruvida det är otroligt många eller inte.
Det blir bara en strid om ordsemantik.

Intressantare är att diskutera varför så många inte röstar.
Citera
2026-06-13, 09:56
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Ingen som röstar?

Jag är en av dom som inte röstar, jag har aldrig röstat förutom den gången på 90 talet jag eller nej till EU

I ren protest har jag inte röstat och kommer inte rösta i framtiden heller sedan får ju folk göra som dom vill
All heder åt dig för det. Ungefär samma, fast jag kunde inte rösta emot EU.

Men det finns ett par problem.. ett av dem mer direkta hoten nu är "Jihad. " Organiserade grupper islamister, muslimer som i grupp lyder under deras imamer som säger vad de ska rösta på för att få in mer av dem i våra samhällen, i ett planerat övertagande, en bokstavlig invasion, infiltration, plundrande och vidare mot mer aggresiv jihad.

Detta påtvingade massmigrations-invasionsvansinne som inte håller upp emot logiska argument, neutraliserar till stor del ursprungsbefolkningarnas röster, med alla felaktigt utdelade medborgarskap där folk utan riktig koppling till landet ges rösträtt.

Får vi inte in partier som vill stänga gränsen och påbörja återvandring eller mycket mer protester mot vad som görs mot oss, faktiskt förräderi där man medvetet gör det osäkrare för befolkningen inom gränserna, där många drabbas av brutala brott där vi långt ifrån sett det värsta än även om många fått erfara brutala överfall osv. så kommer det med stor sannolikhet leda till inbördeskrig när extremisterna, jihadisterna man massimporterar får order om deras nästa steg i planen...(uttalade mål av muslimska brödraskapet om erövring!) ...men tills det så försöker de förflytta så många personer av kulten de kan in i länderna i norr. Ja m.fl. problem som kommer med denna sjuka nivå invandring som påtvingats på väldigt kort tid, bara ungefär en generation.

Att långt ifrån alla muslimer är extremister och att det finns bra personer inom islam som inte håller med om isläääms mörkare sidor, (iaf så länge de får sin jizyah och fortsatt plundring av länderna i norrs över generationers uppbyggda länder och välfärdssystem) betyder inte att dessa i någon större omfattning kommer stå på den svenska ursprungsbefolkningens sida och i Europa när det är dags...lite oroad över hur ovissa folk är om vad som planeras...

en röst är givetvis en väldigt liten del i vad som behövs men det kan iaf göra att vi har bättre chanser. Men då måste man få in något utanför den korrupta åttaklövern, som vill ha stängd gräns(!( från inkompatibla kulturer/ideologier/religion, ja regioner med bevisligen stor andel folk som kommer för att plundra välfärdssystemen eller vara en ännu värre belastning på samhället med kriminalitet och dylikt), gå ut ur EU eller vägra deras påtvingade migrationsförräderi & remigration.
Senast redigerad av Room531 2026-06-13 kl. 10:55.
Citera
2026-06-13, 10:14
Medlem
Donaldstrumpets avatar
INGEN vet.
Politikerna hade fått panik och lyst till nyval kanske?
Sett sig själva i spegeln och insett att folk inte accepterar att de prackar på folk skit de själva slipper?

Testa och se.

Med mitt politikerförakt skiter jag i vad som händer. Jag har blivit tillräckligt rövknullad av de verklighetsfrånvarande översittarna.
Citera
2026-06-13, 10:19
Medlem
Ska rösta på SD bara för att jävlas
Citera
2026-06-13, 11:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av John.Glanton
Fler och fler börjar inse att det kvittar vilket mongo vi har vid rodret. Ändå går man och röstar vart fjärde år som en duktig och välprogrammerad NPC.

Men hur skulle man hantera att ingen gick och röstade?

Skulle man via SVT komma överrens och presentera ett resultat oavsett? Den hjärndöda massan är trots allt enkel att dupera.

Vanliga medborgare ska inte gå och rösta på de bedragare och mördare, då ska de inte få jobb i makten.
Citera
2026-06-13, 11:42
Medlem
styckets avatar
Bara en hjärntvättad människa röstar.
Citera
2026-06-13, 12:02
Medlem
Duke-Of-Wellingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Men exakt vad har denna "legitimitet" för betydelse när det kommer till kritan, egentligen? Om den inte betyder något när det kommer till kritan så kanske det snarare är så att man kanske inte skall överskatta effekten av valdetagandet heller.
Alternativet att gå till valbåset som ett får är fortfarande betydligt värre. Hellre att gå rakryggat och kunna skratta politikerna i ansiktet så fort dom drar fram "vi är demokratiskt folkvalda"-kortet i ansiktet på alla som ifrågasätter politiska beslut.
Citera
2026-06-13, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duke-Of-Wellington
Alternativet att gå till valbåset som ett får är fortfarande betydligt värre. Hellre att gå rakryggat och kunna skratta politikerna i ansiktet så fort dom drar fram "vi är demokratiskt folkvalda"-kortet i ansiktet på alla som ifrågasätter politiska beslut.

Grejen är ju att de inte behöver dra det kortet. Jag kan inte dra mig till minnes att en politiker kommit dragandes med det kortet, däremot har jag hört mycket annat dravel för att försvara sina beslut. Och det är egentligen förståligt - det vill ju få fram hur fantastiska deras förslag är snarare än att påminna folk om att man kan rösta bort dem vid nästa val.
Citera
2026-06-13, 12:36
Medlem
Duke-Of-Wellingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Grejen är ju att de inte behöver dra det kortet. Jag kan inte dra mig till minnes att en politiker kommit dragandes med det kortet, däremot har jag hört mycket annat dravel för att försvara sina beslut. Och det är egentligen förståligt - det vill ju få fram hur fantastiska deras förslag är snarare än att påminna folk om att man kan rösta bort dem vid nästa val.
Var och varannan mening pratar dom om "det demokratiska samhället" etc.

Då är det bara att påminna dem om att inte ens folket tror på demokratin här.
Citera
2026-06-13, 14:28
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
Ska rösta på SD bara för att jävlas

Vem tror du bryr sig om vad just du röstar på?
Citera
2026-06-13, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Vem tror du bryr sig om vad just du röstar på?
Kampanjen betald av sosse maffian och aftonhoran med mera som försiggår här i flashback.

Jag kommer rösta på SD pga av detta där jag vanligtvis sålt min röst till valfri parti till den som vill köpa den.

Så dom bryr sig speciellt idioterna som betalar för det.

Folk är inga idioter, dom ser vad dom gör och allt jag gör är att avslöja och informerar allihopa om sanningen.

Ha en fin miserabel dag era smutsiga jävla stolpskott.🖕
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in