Helt meningslöst att rösta...om det verkligen hade nån effekt skulle det vara olagligt...Svenska politiker kan möjligen ha inflytande typ över var cykelställen ska stå. Alla centrala frågor som påverkar oss på avgörande sätt är dock sedan länge delegerade till Bryssel och Blackrock.
Förvånad att ingen ännu har nämnt George Carlins ultimata rant i frågan:
https://www.youtube.com/watch?v=SEH9SLG4X9E
Det finns en sak ni kanske har lagt märke till.
Jag klagar inte på politiker.
Alla klagar på politiker.
Alla säger att de suger.
Men var tror folk att de här politikerna kommer ifrån?
De faller inte ner från himlen.
De passerar inte in genom ett membran från en annan verklighet.
De kommer från amerikanska föräldrar och amerikanska familjer, amerikanska hem, amerikanska skolor, amerikanska kyrkor, amerikanska företag och amerikanska universitet.
Och de väljs av amerikanska medborgare.
Det här är det bästa vi kan åstadkomma, gott folk.
Det här är vad vi har att erbjuda.
Det är vad vårt system producerar.
Garbage in, garbage out!
Har du själviska, okunniga medborgare, då får du själviska, okunniga ledare.
Term limits kommer inte att hjälpa ett dugg.
Det kommer bara att sluta med en helt ny uppsättning själviska, okunniga amerikaner.
Så kanske, kanske, kanske är det inte politikerna som suger.
Kanske är det något annat här omkring som suger, som...folket.
Ja, folket suger.
Där har någon en fin valkampanjslogan.
Folket suger.
Skit i hoppet.
Skit i hoppet.
För om det verkligen bara är de här politikernas fel, var finns då alla andra kloka människor med samvete?
Var är alla smarta, ärliga, intelligenta amerikaner som är redo att kliva fram och rädda nationen och visa vägen?
Vi har inga sådana människor i det här landet.
Alla går runt i köpcentret, kliar sig i arslet, petar sig i näsan, tar fram kreditkortet ur midjeväskan och köper ett par sneakers med lampor i.
Så jag har löst det här lilla politiska dilemmat för mig själv på ett väldigt enkelt sätt.
På valdagen stannar jag hemma.
Jag röstar inte.
Åt helvete med dem.
Jag röstar inte.
Två skäl.
Två skäl till att jag inte röstar.
För det första är det meningslöst.
Det här landet köptes och såldes och betalades för för länge sedan.
Den skit de flyttar runt vart fjärde år betyder inte ett jävla dugg.
Och för det andra röstar jag inte för att jag anser att om du röstar har du ingen rätt att klaga.
Folk gillar att vrida på det där.
Jag vet att de säger: om du inte röstar har du ingen rätt att klaga.
Men vad är logiken i det?
Om du röstar och väljer oärliga, inkompetenta människor och de kommer till makten och sabbar allt, då är du ansvarig för vad de har gjort.
Du orsakade problemet.
Du röstade in dem.
Du har ingen rätt att klaga.
Jag däremot, som inte röstade, som inte röstade, som faktiskt inte ens lämnade huset på valdagen, är på inget sätt ansvarig för vad de här människorna har gjort och har all rätt att klaga hur högt jag vill på röran ni skapade.
Som jag inte hade något att göra med.
Så jag vet att lite senare i år kommer ni att ha ännu ett sådant där riktigt härligt val som ni gillar så mycket.
Ni kommer att roa er.
Det blir säkert väldigt kul.
Jag är säker på att så fort valet är över kommer ert land att förbättras omedelbart.
Själv kommer jag att vara hemma den dagen och i stort sett göra samma sak som ni.
Den enda skillnaden är att när jag är klar med att runka kommer jag åtminstone ha något att visa upp, gott folk.