2026-06-13, 15:25
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
Kampanjen betald av sosse maffian och aftonhoran med mera som försiggår här i flashback.

Jag kommer rösta på SD pga av detta där jag vanligtvis sålt min röst till valfri parti till den som vill köpa den.

Så dom bryr sig speciellt idioterna som betalar för det.

Folk är inga idioter, dom ser vad dom gör och allt jag gör är att avslöja och informerar allihopa om sanningen.

Ha en fin miserabel dag era smutsiga jävla stolpskott.🖕

Du avslöjar ingenting mer än dig själv!
Citera
2026-06-13, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Du avslöjar ingenting mer än dig själv!
Ska fortfarande rösta på SD.
Citera
2026-06-13, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duke-Of-Wellington
Var och varannan mening pratar dom om "det demokratiska samhället" etc.

Då är det bara att påminna dem om att inte ens folket tror på demokratin här.

Har du något konkret exempel där de dragit "vi är demokratiskt folkvalda"-kortet när någon ifrågasatt ett beslut? Eller rent av flera?
Citera
2026-06-13, 17:58
Medlem
Duke-Of-Wellingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Har du något konkret exempel där de dragit "vi är demokratiskt folkvalda"-kortet när någon ifrågasatt ett beslut? Eller rent av flera?
Inte mitt fel att du sovit under en sten.
Citera
2026-06-13, 18:00
Medlem
Citat:
Inte mitt fel att du sovit under en sten.

Inte ett enda konkret exempel. Varför är jag inte förvånad? Det låter ju nästan som att det var som jag påpekade...
Citera
2026-06-13, 18:01
Medlem
Citat:
Inte ett enda konkret exempel. Varför är jag inte förvånad? Det låter ju nästan som att det var som jag påpekade...
Finns många exempel därute.
Citera
2026-06-13, 18:05
Medlem
Citat:
Finns många exempel därute.

Men tydligen inte ett enda konkret exempel som du kan ge. Låter lite som klassiska flashback-tricket: när man inte kan lägga främ belägg för det man påstår så försöker man lasta över det på tvivlaren att leta upp belägg för det han tvivlar på.

Det funkar liksom inte. Jag tolkar det bara som att du helt enkelt inte har belägg för vad du säger och försöker sen skyla över det när du står där med byxorna nere.
Citera
2026-06-13, 18:10
Medlem
Citat:
Men tydligen inte ett enda konkret exempel som du kan ge. Låter lite som klassiska flashback-tricket: när man inte kan lägga främ belägg för det man påstår så försöker man lasta över det på tvivlaren att leta upp belägg för det han tvivlar på.

Det funkar liksom inte. Jag tolkar det bara som att du helt enkelt inte har belägg för vad du säger och försöker sen skyla över det när du står där med byxorna nere.
Behöver du belägg också för att jorden är rund?
Citera
2026-06-13, 18:13
Medlem
Citat:
Behöver du belägg också för att jorden är rund?

Jag har inte tvivlat på att jorden är rund heller...
Citera
2026-06-13, 18:16
Medlem
Citat:
Jag har inte tvivlat på att jorden är rund heller...
Och därför behöver du inte heller tvivla på huruvida svenska politiker rättfärdigar sin existens som "hot mot demokratin" "vårt öppna demokratiska samhälle"
Citera
2026-06-13, 18:33
Medlem
Citat:
Och därför behöver du inte heller tvivla på huruvida svenska politiker rättfärdigar sin existens som "hot mot demokratin" "vårt öppna demokratiska samhälle"

Bara för att du säger det utan att kunna lämna ett enda belägg för att det du säger stämmer? Nej, skulle inte tro det, isht med tanke på att du inte tycks kunna komma med ett enda belägg för det du påstår.
Citera
2026-06-13, 19:43
Medlem
Ukraina hade ett rimligt system 1994 att om färre än 50% röstade så blev ingen vald i distriktet. Kanske hade hjälpt att mana på så att man faktiskt får vettiga kandidater i olika distrikt. Tyvärr tog de bort detta då allt för många tydligen tyckte att det inte var värt att rösta.

Nu finns det endast när det gäller folkomröstningar, just så att politikerna inte ska behöva göra vad folket faktiskt vill. Och det är på ett ännu mer extremt fall.

I Ukraina räckte det om 50% röstade. Så säg om 51% röstar överlag och 60% av dessa röstar för Kandidat A så vinner Kandidat A.

Men I det demokratiska Europa så gäller för de flesta länder att om 70% av befolkningen röstar för förslag A men endast 55% av befolkningen går till röstlokalen så innebär det att förslaget faller då fler än 50% av de röstberättigade inte röstade för det.

I Sverige har vi inte ens riktiga folkomröstningar på nationell nivå utan allt är bara rådgivanade så vi behöver inte ens belasta oss med sådana komplicerade saker som äkta folkstyre a la Schweiz. Det är vi tydligen inte mogna för än.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in