2026-06-13, 13:02
Medlem
Room531s avatar
Är du skötsam dvs respektfull och inte i Sverige för att plundra välfärden, syssla med brott (av en typ där det finns brottsoffer) eller religiös extremism, t.ex. tycker att andra står under dig pga att du är del av en viss religiös kult så bryr jag iaf mig inte....

Trist att skötsamma invandrare får utstå fördomar och rasism pga alla hundratusentals invandrare som tillåtits komma hit och syssla med plundring, jihad, brott och allmänt jävligt beteende. (Inte ens utvisas vid kriminellt beteende så att de kan fortsätta begå brott mot folk och orsaka otrygghet i landet - vilket är solklart förräderi) Det är ju därför fördomarna vuxit. Det är därför även skötsamma invandrare borde vara helt för stängda gränser och massutvisningar av invandrade kriminella, välfärdsplundrare och islamister. Eller annan religiös kult som anser resten ska vara underordnade dem.

Det är medvetet som man spär på dessa ideologiska, etniska, religiösa motsättningar inom länderna i norr.... Sinnesrubbade spel som våra korrupta makthavare sysslar med.

Lösningarna på majoriteten av dessa komplexa problem är, eller var, men fortfarande i princip är mycket enkla (lokal självförsörjning överallt med bra design) men är inte i dessa maktstrukters direkta intressen... som vill söndra och härska.
Senast redigerad av Room531 2026-06-13 kl. 13:17.
Citera
2026-06-13, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skriftbyte
Spelar det någon roll vad du ”är”?
Det viktiga är väl att du trivs där du befinner dig och mår bra?

Om du har fått någon form av identitetskris kan du kontakta vården och förklara läget.

Det är inget super allvarligt.
Men jag är nyfiken.

På riktigt.
Vad är jag?
Och vilken identitet präglas jag av.

Så.
Det är vad det handlar om.
Inget kris.
Citera
2026-06-13, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illuminatore
Jag är 100% svensk och min släkt sedan 1600 talet. MEN när jag är i mitt andra land, kallas jag för utlänning, farang. Jag kan aldrig bli en av dem fastän jag har hus och är gift, barn, allt. men jag är alltid Farang. Det är så de kallar alla utlänningar som mig. Jag tänker ju inte så mycket på det då jag är där.
Annat kan det ju vara om man som du är i Sverige hela tiden, går i skola, börjar jobba, och ständigt bli ihopkopplad med problem och invandring fastän du är född här. En mycket komplex och tärande situation kan jag förstå.

Ett tag va det riktigt jobbigt.
Jag börja hata svenskar.

Lugnat ner mig lite.
Men. Identitet är viktigt.

Att förstå sig själv och sin omgivning är väldigt viktigt.

Så genom olika svar får jag förhoppningsvis en tydligare bild.
Citera
2026-06-13, 13:42
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartInombords
Men jag är nyfiken.

På riktigt.
Vad är jag?

Så.
Inget kris.

Du är svensk medborgare räcker inte det?
Citera
2026-06-13, 15:13
Avslutad
Citat:
Men jag är nyfiken.

På riktigt.
Vad är jag?

Så.
Inget kris.
Dina gener ihop med vad du omger dig själv med påverkar hur du kan bli.
Därefter och med dom förutsättningarna du ges och senare ger dig själv skapar du dig själv och bestämmer själv vem du är och vad det ska bli av dig.
Sen handlar det mycket om vilja och intresse. Och längs resan kommer du att stöta på hinder exempelvis livet.

Vad vill du vara?
Vad tror du att du präglas av?
Citera
2026-06-13, 15:39
Medlem
Citat:
Ett tag va det riktigt jobbigt.
Jag börja hata svenskar.

Lugnat ner mig lite.
Men. Identitet är viktigt.

Att förstå sig själv och sin omgivning är väldigt viktigt.

Så genom olika svar får jag förhoppningsvis en tydligare bild.
Jag tror att på grund av denna ständiga rapportering om "invandring" "problemområden" "Utanförskapsområden" och liknande kommer att stämpla ALLA med "avvikande" hudnyans oavsett nationalitet och deltagande i samhället. Stod just i dag på Dollarstore och väntade på frun skulle kolla färdigt och en helt svart tjej stod med sitt barn och förklarade på klockren svenska hur sonen kunde få EN grej. Inte två utan en. Tydligt och pedagogiskt som vilken "svensk" som helst. Hade jag bara sett henne utan höra henne prata kunde jag aldrig tro att hon var klockren på svenska. Säkert född här.

Men att i din sits alltid ha det tvivlet, folk som tittar på dig och man kanske kan se deras avsky då de blandar ihop ALLA med mörk hy med det de får serverat på nyheterna om hur mycket "problem" det är med invandrare och så vidare. Det är ingen nyans på rapporteringarna. Detta skadar hela vår befolkning.
Jag har tänkt massor på detta och som utlänning jag är själv i andra länder kan man i en liten grad förstå problematiken.

Du får klara av an dag i taget och typ hälsa på alla du ser och alla som spanar på dig. Så fort de hör dig prata svenska så tappar de nog sin fientlighet och sin eventuellt negativa syn. MEN jag vet att många människor i detta land oavsett ursprung är otroligt fientliga mot andra nationaliteter kors o tvärs.
Citera
2026-06-13, 16:47
Medlem
Citat:
Men däremot vet jag inte om jag är mer svensk eller om jag är mer X.
Det är knepig situation.
T o m generationen, som flyttade hit, räknas av många i sitt födelseland halvt som utlänningar. Ännu mer för senare generationer som färgats en del av uppväxten i Sverige.

MEN det finns folk som behåller identiteten från sitt GAMLA land flera generationer framåt.
T ex finns Finlandssvenskarna och på en ö i Estland är svenska fortfarande arbetsspråket!
I Minnesota finns svenskättlingar som behållit svenska traditioner mer än vad svenskar i Sverige har med t ex folkdräkter.
Sådant finns säkert bland en del invandare i Sverige också, vilket kan fungera bra så länge det inte strider mot svensk lag som t ex hedersmord, för då blir det problem att fungera i nya landet.
Känner chilenare, som pratar spanska hemma så barnen blir tvåspråkiga, behållit chilenska traditioner, men inget opassande svenskt lag, de fungerar bra i Sverige.
Citera
2026-06-13, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Du är svensk medborgare räcker inte det?

Det är inte en dålig början.
Men.
Eftersom debatten är så aktuell så blev jag nyfiken och tänkte jag lyfter fram frågan.
Citera
2026-06-13, 20:42
Medlem
Citat:
Det är så jag är från landet x.
Men jag undrar och undrar om jag är svensk.

Jag vet att jag inte är svensk.
Men det är mer aktuellt än någonsin.

Vem är svensk.
Vem är inte svensk?

Jag är född och uppväxt i Sverige hur mycket svensk är jag?

Är jag svensk överhuvudtaget?

Eller kan jag säga att jag har svensk identitet?

Detta är mer aktuellt än någonsin.
Hoppas jag får bra svar.

Och till alla rasister.
F*** off.

Du är inte svensk om du inte inte är av den nordgermanska stammen. Är du blandad där den andra hälften upplevs främmande (icke-europeisk) så kommer du inte heller att uppfattas som svensk, trots att du till hälften skulle vara svensk.

Det betyder dock inte att svenskar går runt och hatar dig om du är skötsam, men du uppfattas inte som en av dem. Betyder inte att du är sämre på något sätt, du är bara inte svensk. Du tillhör en annan folkgrupp. Du ser väl inte heller svenskar som en av din grupp? Detta går åt båda hållen.

Detta går från att vara en positiv upplevelse att se främmande folkgrupper och kulturer i sitt land, till att övertid om dessa grupper ökar och tar mer plats på bekostnad av ursprungsbefolkningen då kommer upplevelsen till slut att övergå till att bli negativ då ursprungsbefolkningen känner sig hotad.

Med den nuvarande invandringen eller koloniseringen som man snarare bör kalla det, så försök att se det från ursprungsbefolkningens sida. Dessa känner en verklig oro för att bli minoritet i sitt eget land och då på sikt förlora det här landet. Och svenskarna har inget annat hemland till skillnad från de flesta som har kommit hit.
Citera
2026-06-13, 23:10
Medlem
Japp lämna tack.
Citera
2026-06-14, 10:10
Medlem
Citat:
Det är så jag är från landet x.
Men jag undrar och undrar om jag är svensk.

Enkelt - Du är inte Svensk!
För då hade du inte valt att ha "SvartInombords" som kontonamn.

EDIT:
Följde ditt konto. Du är rasist och emot Sverige, så Nej du är inte Svensk.
Påminner dig om dina inlägg i denna tråden; (FB) Hur vi kan få ut muslimerna.
Senast redigerad av NyttKonto2020 2026-06-14 kl. 10:15.
Citera
2026-06-14, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyttKonto2020
Enkelt - Du är inte Svensk!
För då hade du inte valt att ha "SvartInombords" som kontonamn.

EDIT:
Följde ditt konto. Du är rasist och emot Sverige, så Nej du är inte Svensk.
Påminner dig om dina inlägg i denna tråden; (FB) Hur vi kan få ut muslimerna.

Svensk är jag inte.
Och det finns saker som jag inte gillar med svenskhet.

Men däremot undrar jag hur mycket svensk identitet jag har.

Och det kommer alltid uppstå en motståndsrörelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in