2026-06-10, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilleFritz
Kontakta din säljare för info. Kan inte hjälpa dig via pm, då du har för få inlägg..

Tack, vi får se när de svarar
Citera
2026-06-10, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajskotten
Cheesus vad det var mycket att läsa. Hittar inte riktigt det jag är ute efter att ha bläddrat runt.
Så ska du skälla om "läs igenom tråden", skit i att svara och ignorera detta bara.

Frågor:
  1. Kör folk med eller utan VPN
  2. Finns det billiga boxar som är bra (VPN, portabilitet etc)
  3. Vilka tv-tjänster använder folk, google ger allsköns skumma förslag (saknas bara optimized for netscape-ikonen på sidorna)
  4. Kör ni 1 eller 2 streams på kontot, eller spoofar ni på något sätt att det är samma enhet
  5. Betalning, är det bara att jävlas med crypto eller finns annat sätt? Hur gör ni?

Jag antar att ni som kör på telefonen inte kör VPN (om ni castar).
Att köra 2 konton verkar inte direkt bli billigare, bara att man slipper betala i två dragningar.

Ska försöka fatta mig kort,

1. VPN använder man vid behov, finns inga som helst måsten för de ( när du är i Sverige)

2. Finns billiga, kika på Xiaomi Box gen 3. Närmare premium kommer du inte.

3. Tv tjänster?

4. Du köper så många streams som du behöver kunna använda samtidigt.

5. All iptv betalas med krypto, finns olika sätt. Vissa kör direkt kortbetalning, men även det innefattar crypto fast de sköts automatiskt.

Iptv castar man inte alls, det är extremt dåligt och begränsat. 2st konton (anslutningar) brukar alltid vara rabatterat. Annars kikar du nog på fel sidor
Citera
2026-06-10, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajskotten
Cheesus vad det var mycket att läsa. Hittar inte riktigt det jag är ute efter att ha bläddrat runt.
Så ska du skälla om "läs igenom tråden", skit i att svara och ignorera detta bara.

Frågor:
  1. Kör folk med eller utan VPN
  2. Finns det billiga boxar som är bra (VPN, portabilitet etc)
  3. Vilka tv-tjänster använder folk, google ger allsköns skumma förslag (saknas bara optimized for netscape-ikonen på sidorna)
  4. Kör ni 1 eller 2 streams på kontot, eller spoofar ni på något sätt att det är samma enhet
  5. Betalning, är det bara att jävlas med crypto eller finns annat sätt? Hur gör ni?

Jag antar att ni som kör på telefonen inte kör VPN (om ni castar).
Att köra 2 konton verkar inte direkt bli billigare, bara att man slipper betala i två dragningar.
1: Jag väljer köra med VPN
2: Ja det finns en del billiga boxar att köpa lite här och där även android boxar
3: TV tjänster? menar du leverantörer så är det strikt förbjudet att tipsa om dom eller DMa då det kan klassas som reklam (läs första sidan). Menar du TV appar för IPTV så TiviMate är varmt att rekommendera.
4: Kör 1 stream
5: Krypto, PayPal, Revolut, Moonpay, Safello.
Citera
2026-06-12, 09:50
Medlem
Då är VM igång och satt och kollade igår. Har en Kina-lev som oftast funkar mycket bra. Igår var det lite ansträngt. Tv4 play event var laggigt. Dom hade lagt matchen på event nummer 5. Det finns 70st tv4 play kanal platser. Vet någon om de brukar läggas upp samma match på flera ställen i listan och om det har betydelse i så fall att starta den därifrån?

Bättre funkade vanliga TV4 FHD men lite lagg även där. Tror TV4 HD hade funkat ännu bättre, men det fick duga.

Jag märker tydligt att vid lagg kan man öppna matchen på andra kanalplatser och få bättre resultat. Är det problem med svenska sändningen kan man testa en kanal från tex Australien eller Kanada. Bra att veta under VM.
Citera
2026-06-13, 10:01
Medlem
aina08s avatar
Ligger nere nu igen?
Har förväntat mig lagg och störningar när fotbollen är (igår kväll var allt enormt segt), men nu på morgonen är de väl ingen fotboll?
Server HTTP 504 Kod 7-500 på den gamla adressen och Code 7 på nya.
Citera
2026-06-13, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Ligger nere nu igen?
Har förväntat mig lagg och störningar när fotbollen är (igår kväll var allt enormt segt), men nu på morgonen är de väl ingen fotboll?
Server HTTP 504 Kod 7-500 på den gamla adressen och Code 7 på nya.

Verkar som det. Dog inatt när man skulle se USA - Paraguy.
Citera
2026-06-13, 16:43
Medlem
Kingahzs avatar
Fungerar IPTV direkt i webbläsaren på datorn?
Citera
2026-06-13, 17:16
Medlem
Nån som hört nåt om det är på gång att fungera igen?
Citera
2026-06-13, 18:27
Medlem
Funkar det för någon?
Testat 4 olika portaladresser
Citera
2026-06-13, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kingahz
Fungerar IPTV direkt i webbläsaren på datorn?

Nej. Du behöver en spelare. Själv kör jag med Smarters Pro. Det fungerar som app på TV, telefon/platta och dator.
Citera
2026-06-13, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Nej. Du behöver en spelare. Själv kör jag med Smarters Pro. Det fungerar som app på TV, telefon/platta och dator.

Det finns sådana lösningar faktiskt, tex
http://webtv-new.iptvsmarters.com/
Citera
2026-06-13, 19:20
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tonysthlm1982
Funkar det för någon?
Testat 4 olika portaladresser
Dött hela dagen. Ingen information.
Är nog bara att vänta.
För mig är det ingen katastrof om det är nere så länge det är sällan och att man får information.
Att det är tyst stör mig mest.

Försöker man (myndighet) sabba för att många vill se VM eller har något gått sönder...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in