2026-06-12, 21:39
Medlem
Säkert annan abstinens också.
Citera
2026-06-12, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskette
Rimligtvist, om påståenden om fest, fylla och polis, stämmer så är hon väl på något utredningshem med sin bebis nu. Kanske kan hon slappna av och bli mamma på riktigt. Samt inse att sociala medier inte är nödvändigt.

Jag kan tänka mig att hon i cirka två dagar kände abstinens från internet men sen kanske hon "poof" kom på att det egentligen var rätt skönt att slippa och njuter nu av tips och råd, på utredningshemmet, för att bli en expert-mamma.
Och sedan vaknar man.
Låter inte som mamma jackys stil
Citera
2026-06-12, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Algutsraven
Lvu är spekulationer, men flera oberoende av varandra personer, bland annat en granne som såg det, har berättat om en grillning utanför lägenheten som innehöll fylla, bråk och skrik och som slutade med att polis och därefter soc tillkallades. Stora barnet fick åka till sin mamma och soc omhändertog barnet. Sedan vet vi inte mer om vad konsekvenserna blev. Men att jackie frivilligt skulle hålla sig ifrån sociala medier så här länge är väldigt svårt att tro.

Sen om det endast är skammen eller om det är påtryckningar från annat håll som är orsaken, det vet vi inte heller. De verkar inte ha setts till sedan det inträffade i alla fall.

Förstår inte folk som fortfarande försvarar henne eller pratar om "byskvaller". Bara det faktum att man super sig redlös i sällskap av ett barn och ett spädbarn räcker i min mening för att man ska klassas som olämplig som förälder.

Instämmer till fullo. Jag är väldigt förvånad över deras frånvaro från sociala medier. Det är ju deras snuttetrasa. Kan det vara så att J hamnat på psyket efter det och P fått i uppdrag att inaktivera alla sociala medier? Kan väl inte vara så bra att supa så nära inpå förlossningen? Diverse psykoser kan uppstå. Hoppas barnen mår bra och att allt reder sig snarast.
Citera
2026-06-12, 22:20
Medlem
Citat:
Rimligtvist, om påståenden om fest, fylla och polis, stämmer så är hon väl på något utredningshem med sin bebis nu. Kanske kan hon slappna av och bli mamma på riktigt. Samt inse att sociala medier inte är nödvändigt.

Jag kan tänka mig att hon i cirka två dagar kände abstinens från internet men sen kanske hon "poof" kom på att det egentligen var rätt skönt att slippa och njuter nu av tips och råd, på utredningshemmet, för att bli en expert-mamma.

Akut omhändertaganden, LVU går snabbt däremot placera familjen på utredningshem tar tid att besluta. Om jag har förstått det rätt så är det ett par dagar som J och P lyst med sin frånvaro. OM det nu har skett ett lvu paragraf 6 akut omhändertagande så befinner sig barnet på jourhem just nu. Föräldrarna hålls borta i väntan på vidare åtgärd.
Citera
2026-06-12, 22:23
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagVillMycket
Akut omhändertaganden, LVU går snabbt däremot placera familjen på utredningshem tar tid att besluta. Om jag har förstått det rätt så är det ett par dagar som J och P lyst med sin frånvaro. OM det nu har skett ett lvu paragraf 6 akut omhändertagande så befinner sig barnet på jourhem just nu. Föräldrarna hålls borta i väntan på vidare åtgärd.

Så bör det se ut om uppgifterna om
Soc och polis stämmer.
Citera
2026-06-12, 23:23
Medlem
Citat:

Är precis så det är och det gäller båda barnen.
Senast redigerad av Sverre1 2026-06-12 kl. 23:31.
Citera
2026-06-12, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benstrackare
Är väl ganska osannolikt att J o P skulle publicerat att de har festat,bråkat och fått hembesök av polis o soc
Däremot finns det inget som talar emot det
Om det inte är sant så skulle väl J o P varit ute på alla sociala medier samt skvaller och kvällsblaskor och förnekat samt visat upp lyckliga familjen

Inte ens Dinsos har yppat sig 😂
Citera
2026-06-12, 23:30
Medlem
Citat:

Du känner inte Jackie det märks
.
Citera
2026-06-12, 23:56
Medlem
Baron21s avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Sverre1

Så stora pojken blev också omhändertagen?
Utav soc:
Istället för att få komma hem till sin mamma?
Senast redigerad av Baron21 2026-06-13 kl. 00:00.
Citera
2026-06-13, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverre1

Att de knappt kom hem innan de blev av med barnet. Att de ens gavs möjligheten att åka hem alls.
Citera
2026-06-13, 00:04
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baron21
Så stora pojken blev också omhändertagen?
Utav soc:
Istället för att få komma hem till sin mamma?

Nej.

Läs igenom de senaste 20 sidorna här. Det underlättar för alla.
Citera
2026-06-13, 00:11
Medlem
Baron21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Nej.

Läs igenom de senaste 20 sidorna här. Det underlättar för alla.

Det har jag gjort, och verkar som mamman fick komma och hämta sin son.
.
Men inlägget, som är lite uppåt, lät det som att det var båda barnen som blev omhändertagana av socialen.
Så ber om ursäkt, för att du blev grinig på mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in