2026-06-12, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olivieroccean
Mye nytt. Politiet ønsker å vekke liv i saken i media. Så langt ingen veldig effektiv strategi vil jeg si.

Det er det vel noe tidlig å hevde? Det er vel egentlig VG som ser ut til å være aktøren som ønsker liv i saken eller svar på hvor denne saken står ved å stille politiet spm som den halvt sovende påtaleansvarlig gir gåtefulle svar på.

Hvordan kan man ha håp om å få svar på hvem brevskriveren er uten aktive etterforskningsskritt som vil kunne bidra til svaret? Sitter de allerede på svaret kanskje?
Citera
2026-06-12, 18:54
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Den første og hittil eneste gangen politiet har bedt SE stille i avhør i forbindelse med at mobilen hans slo inn på basestasjon i nærheten av S4 forsvinningsdagen, var altså da politiet ønske å avhøre han mens han fremdeles sonet i fengsel like før påske 2024.

Det har gått lang tid, mer enn to år, siden politiet ba han om avhør sist.

Kanskje det skurrer litt mindre nå.

Politiet er altså relativt passiv i sin omtale av siktede - kanskje som forventet, siden de ikke ønsker å forhåndsprosedere eller avsløre sine egne kort. Men det sier kanskje litt at forsvareren hans faktisk velger å reise ned til Istanbul for å snakke med klienten. Jeg mener også det er interessant at han har vært innom Kosovo og snakket med en tung kriminell. øyensynlig etter at han fikk vite om denne siktelsen. Årsak og virkning?
Citera
2026-06-12, 19:14
Medlem
Nu har även svensk media rapportering om SE:

Skriver bla

”Den misstänkta mannen har tidigare bott i Sverige och flyttade till Lørenskog strax före att Hagen försvann.

■ Nu befinner han sig i Istanbul och är redo att prata med polisen, enligt mannens advokat. Han nekar till brott och menar att bevisningen till största del baseras på att han befunnit sig i närheten.”

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/misstankt-i-hagen-fallet-befinner-sig-i-istanbul/
Citera
2026-06-12, 19:45
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Nu har även svensk media rapportering om SE:

Skriver bla

”Den misstänkta mannen har tidigare bott i Sverige och flyttade till Lørenskog strax före att Hagen försvann.

■ Nu befinner han sig i Istanbul och är redo att prata med polisen, enligt mannens advokat. Han nekar till brott och menar att bevisningen till största del baseras på att han befunnit sig i närheten.”

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/misstankt-i-hagen-fallet-befinner-sig-i-istanbul/

Første gang jeg hører at SE skal ha flyttet til Lørenskog rett før AE forsvant.
Da burde det vel være noen som kan finne ut hvor i Lørenskog han angivelig bodde?
Det er vel kanskje mulig å finne via en gammel firmaregistrering eller lignende?
Citera
2026-06-12, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Da burde det vel være noen som kan finne ut hvor i Lørenskog han angivelig bodde?
Det er vel kanskje mulig å finne via en gammel firmaregistrering eller lignende?

Kanske stämmer det eller är det felaktig mediauppgifter. De har haft fel förr.

Har ni typ skatteverk i Norge ni kan kontakta för boendeuppgifter på folk?

Ett dubbelboende i båda länderna är inte uteslutet.
Citera
2026-06-12, 20:05
Medlem
Siterer meg selv, innlegg fra 01. og 02. juni i år.

Citat:

Dette er spekulasjoner. Men, hvis SE har bidratt kun med kryptorigget og nå risikerer å bli tiltalt for drap, så kan det hende han ganske snart blir veldig villig til å snakke med politiet.

Ja, SE er villig til å snakke med politiet nå, han har meldt seg frivillig for avhør.

Citat:

Og, i februar 2019 ble han dømt til fire og ett halvt års fengsel og inndraging av 16 millioner NOK, dette for kreditorsvik og hvitvasking.
Statsadvokat Peter André Johansen beskrev forholdene som «økonomisk kriminalitet med stor fantasi, stor iver og mye initiativ over lang tid».

Synes dette er spot on beskrivelse av kryptorigget. Økonomisk kriminalitet med stor fantasi, stor iver og mye initiativ over lang tid.

Citat:
Politiet er altså relativt passiv i sin omtale av siktede - kanskje som forventet, siden de ikke ønsker å forhåndsprosedere eller avsløre sine egne kort. Men det sier kanskje litt at forsvareren hans faktisk velger å reise ned til Istanbul for å snakke med klienten. Jeg mener også det er interessant at han har vært innom Kosovo og snakket med en tung kriminell. øyensynlig etter at han fikk vite om denne siktelsen. Årsak og virkning?

Enig. Rart at forsvareren hiver seg på fly til Istanbul for å snakke med klienten om en ren teknisk siktelse. Hva er galt med telefon. Eller teams-møte. Eller andre egnede kommunikasjonsmetoder som er mye enklere og mye billigere.

Slik jeg oppfatter det sikret politiet all telekommunikasjon i nærområdet rundt S4 i tiden da Anne-Elisabeth angivelig forsvant.

Det jeg lurer på er om politiet kan triangulere og følge bevegelser på enkelte mobilnummere. Og sånn kanskje finne frem til flere mobiler som beveger seg samtidig over en viss tid. Jeg tror at politiet kan få ut veldig mye informasjon fra teledataene når de har fått gått igjennom de grundig. Det tar jo tid.

Og ja, kan hende du har rett i det, at svippturen innom Kosovo kan være interessant for saken. Kanskje du kan utdype litt mer hva du mener her.
Citera
2026-06-12, 20:56
Medlem
Etter lang tid sitter jeg fortsatt bare igjen med, foruten far selv, to misstenkte:
SE har karakter til å gjøre alt for økonomisk vinning, og ressurser til utføre de. Sønnen, sånn passe ressurssvak, hadde et behov for å skaffe seg penger utenom vanlig arbeid. Begge spekulerer i om krypto er en rask vei til rikdom.
AEH skulle bare bort litt og hjem igjen, men så tok det tid før det ble overført krypto og heller ikke summen de ba om og i mellomtiden døde AEH. Enten hjertesvikt pga manglende tilgangang til medisin og stress eller de gikk lei opplegget da pengene ikke ble overført, den massive medieomtale, politiets ressursbruk osv og fant det tryggest å kvitte seg med AEH.
Citera
2026-06-12, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Etter lang tid sitter jeg fortsatt bare igjen med, foruten far selv, to misstenkte:
SE har karakter til å gjøre alt for økonomisk vinning, og ressurser til utføre de. Sønnen, sånn passe ressurssvak, hadde et behov for å skaffe seg penger utenom vanlig arbeid. Begge spekulerer i om krypto er en rask vei til rikdom.
AEH skulle bare bort litt og hjem igjen, men så tok det tid før det ble overført krypto og heller ikke summen de ba om og i mellomtiden døde AEH. Enten hjertesvikt pga manglende tilgangang til medisin og stress eller de gikk lei opplegget da pengene ikke ble overført, den massive medieomtale, politiets ressursbruk osv og fant det tryggest å kvitte seg med AEH.

Det var ingen medieomtale før politiets pressekonferanse 09. januar 2019. Politiet drev hemmelig etterforskning i 10 uker før de gikk ut med saken offentlig.

Mener du virkelig at Anne-Elisabeth var i live 9. januar ?

Politiet mener at Anne-Elisabeth ble drept i hjemmet 31. oktober 2018.
Citera
2026-06-12, 23:24
Medlem
TaxenSixtens avatar
Vad står SE för?
Citera
2026-06-12, 23:40
Medlem
Citat:

Hvem er SE?
Citera
2026-06-12, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Vad står SE för?

Sharo*k Ezaz*i

Inte oväntat med klankopplingar till Gtb:

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro (2018-10-31)
Citera
2026-06-12, 23:55
Medlem
Kan SE uppehållit sig hos sin flickvän i NO under tiden för dådet?

Ludmill*a Koslo*w
flickvän till Sharo*k Ezaz*i, bor ev. i Oslo Var??

Bilder på SE finns i länken tillsammans med hennes klädföretag som gör/gjorde hundkläder. (.no adress):
http://www.ludmilla.no/

En del bilder från skog och mark, även film, där SE är med. Han har koll på var man dumpar ett lik 110%

Någon som känner igen ställena?

Det är hundkläder till Vinthundar, whippet (!)
Hon verkar sälja valpar med.

Var köpte AE sin valp??

Är det en möjlig connection?
Senast redigerad av viperstyle 2026-06-13 kl. 00:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in