Citat:
Ursprungligen postat av
Alsagio
I lys av alt dette synes jeg Futurum-mennene igjen begynner å bli mer interessante. Politiet sier, i følge DB, at SE ikke har utført drapet selv. Gutta på gangstien kan ha vært SEs "soldater"/goons.
Det er mye uklart rundt disse to personene.
Først, det ser nesten ut som om de viser seg frem foran de nokså nylig installerte overvåkningskameraene på Futurum.
- Tidspunktene. Han jeg kaller Luemannen dukker opp 07:36 og snur ca der TH pleier å parkere bilen.
- Hvis Luemannen hadde gått fra motsatt retning, kunne han ha sjekket parkeringsplassen til TH uten å ha blitt fanget opp av kameraer.
- Luemannen er for tidlig ute hvis han ser etter bilen til TH.
- Og det er i underkant av 4 km med bil fra Futurum til åstedet i Sloraveien 4. Luemannen skal ikke finnes på noen andre overvåkningsbilder i Lørenskog denne dagen.
Det samme gjelder Telefonmannen som går forbi Futurum 08:00. Han går i jakke med hette trukket over hodet, og han løfter muligens en telefon til øret. Han er også for tidlig ute hvis han ser etter bilen til TH. Han skal heller ikke ha blitt fanget opp av andre kameraer på Lørenskog denne dagen.
Jeg synes det er vanskelig å se at disse to personene skal kunne passe inn i et tenkt bortførings-scenario fra Sloraveien 4.