2026-06-12, 16:40
Medlem
Det är många fel.
Citera
2026-06-12, 16:49
Medlem
Arneweisskorrvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Hur ska jag tolka detta?
Jag betvivlar att du menar det du skriver som är att det är ok att rötägg representerar partiet när man kan låta hederliga människor göra samma jobb.

Kan du nämna en enda branch, ett enda större företag, trossamfund eller en enda organisation som inte har någon eller några ohederliga individer?

Jag har aldrig trott på demokratin som koncept, och jag går ju fan inte runt i tron att det är några ärkeänglar vi ser på valaffischerna, vad är det du förväntar dig egentligen?

Man angriper ett helt parti pga enstaka individer, helt okej, men bara på ett ställe.
Det är i en politisk debatt med tillhörande pajkastning i sandlådan - där håller man på med sånt.

Är man på golvet, så bör man se till helheten.
Senast redigerad av Arneweisskorrv 2026-06-12 kl. 16:51.
Citera
2026-06-12, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arneweisskorrv
Kan du nämna en enda branch, ett enda större företag, trossamfund eller en enda organisation som inte har någon eller några ohederliga individer?

Jag har aldrig trott på demokratin som koncept, och jag går ju fan inte runt i tron att det är några ärkeänglar vi ser på valaffischerna, vad är det du förväntar dig egentligen?

Man angriper ett helt parti pga enstaka individer, helt okej, men bara på ett ställe.
Det är i en politisk debatt med tillhörande pajkastning i sandlådan - där håller man på med sånt.

Är man på golvet, så bör man se till helheten.
Nej, det kan jag inte.
Men då menar du allvar med att det är ok att låta korrupta fifflare leda organisationer än att byta ut dem mot hederliga?
Ps. Jag angriper inget parti utan jag angriper väljarna som försvarar korrupta individer.
Citera
2026-06-12, 17:24
Medlem
Arneweisskorrvs avatar
Citat:
Nej, det kan jag inte.
Men då menar du allvar med att det är ok att låta korrupta fifflare leda organisationer än att byta ut dem mot hederliga?
Ps. Jag angriper inget parti utan jag angriper väljarna som försvarar korrupta individer.

Men när korruption och ohederlighet upptäcks, så plockar man ju i regel bort personerna, så jag vet inte hur du tänker med att det skulle vara "okej".
Ett fel upptäcks, ett fel åtgärdas.
Det tycker iallafall jag är helt i sin ordning.
Citera
2026-06-12, 17:26
Medlem
Citat:
Whataboutism.
Här får du det till att det är medias fel eftersom alla är lika korrupta som Jimmie och Uffe.
Kan du presentera fakta på att alla fuskar och skor sig eller kan det vara så enkelt att du har fel? Trots allt blir det förbannat dålig TV att i åtta avsnitt se när ingen fuskar på Sveavägen.
Det som jag stödjer mig emot är att SD själva har mediahus som verkligen försöker sänka motståndarna. Dessa mediahus kan granska din teori.
Jag känner inte till Värmlänningen men får en följdfråga. Var Sossen riksdagspolitiker eller inte?
Jag bryr mig egentligen inte ett skit över skandaler eller den skiten en politiker sysslar med. Vad som intresserar mig är vad som händer när de ertappas.
Tittar vi på Vänsterpatiet så strök de ett flertal delegater som hyllat Hamas. Bakåt i tiden har vi politiker som tvingats avgå för att de inte betalat TV-licensen. Det var en minister.
I Uffes fall så är han personen som bildat regering och att sparka honom innebär att vi försätter ett land i kris. Men jag räknar med att M kommer göra sig av med honom så fort de förlorat valet. Kanske så pass att de gör det även vid en vinst då en annan delegat kan ta över regeringsbildandet.
Det jag inte kan köpa däremot är allt skit som kommit fram på Jimmie. Det är så mycket att han hade tvingats gå om han representerat något av de övriga sju partierna.
Dina pedofiler du skriver om har garanterat tvingats lämna sina positioner.

Orkade inte läsa allt dravel men det är väl bara notera alla framförallt Sossar som åker dit med jämna mellanrum för allt möjliga ekonomiska oklarheter främst är det på kommunal nivå men även riksdagen har fler åkt dit, centern är väl mest pedofiler, vänstern är det en hel del misshandelfall men även där en del skattefifflare, för inte prata om alla otroligt dåliga affärer som kostat miljarder för skattebetalare.
Citera
2026-06-12, 17:26
Medlem
Citat:
Nej, det kan jag inte.
Socialdemokraterna bedriver inte sin politik utan vilken politik som kan ge dem makten... Detta har inneburit samröre med t ex MP som har förstört hela Sverige... Hur kan det komma sig att mer än 30% fortsätter att rösta på de partiet? Är svenskar dumma i huvudet?

Tycker man absolut ser förändringar i opinionsmätningar... Enligt min erfarenhet har jag stött på MÅNGA på höger sida som kommer rösta på ett vänster parti i höst...

Så den här premissen om att de på höger sida försvarar Tidö lite no matter what tror jag inte stämmer mer än för den andra sidan.
Citera
2026-06-12, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arneweisskorrv
Men när korruption och ohederlighet upptäcks, så plockar man ju i regel bort personerna, så jag vet inte hur du tänker med att det skulle vara "okej".
Ett fel upptäcks, ett fel åtgärdas.
Det tycker iallafall jag är helt i sin ordning.
Men just nu har vi två fel och ingen här kräver deras avgång.
Citera
2026-06-12, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Softpotatis
Orkade inte läsa allt dravel men det är väl bara notera alla framförallt Sossar som åker dit med jämna mellanrum för allt möjliga ekonomiska oklarheter främst är det på kommunal nivå men även riksdagen har fler åkt dit, centern är väl mest pedofiler, vänstern är det en hel del misshandelfall men även där en del skattefifflare, för inte prata om alla otroligt dåliga affärer som kostat miljarder för skattebetalare.
Orkade inte läsa längre än till Sossar där jag konstaterade att du inte ens kan hålla dig till Sossetrådarna
Citera
2026-06-12, 20:56
Medlem
Citat:
Jag kommer ihåg jätteskandalen av en Toblerone. När det sedan grävdes vidare hittade man mer skit.
Så, visst. Hönshuset betalades när det uppdagades på samma sätt som Mona betalade sina inköp.
Men du förminskar när du specificerar en skitgrej som inget att bry sig om.
Matta för 60 000kr
Ett gym för över 100 000kr.
En herrgård som drivs med gratis arbetskraft där kärringen sedan tar ut lön vid sidan av prästlönen. Ger mig fan på att Landerholm (har vi glömt honom) varit där och jobbat.
Etc
Etc
Men en sak jag gillar med ditt svar är att du som röstar vänster hugger på en annan som röstar vänster enl Fb-logiken.
Personligen är jag inte vänster utan jag röstar på ett parti, inte ett block.
Men, du missar min poäng med tråden.
Det skapas ständiga trådar här på Fb i ämnen som:
Vad är det för fel på er vänster som..
Hur tänker ni som är vänster när…
Går man i i dessa trådar och poängterar det du gör här, dvs att just det som det gnälls om på de som röstar vänster är precis lika med högerfolket så blir det ett jävla liv för att man inte håller sig till ämnet.
Själv tycker jag att dessa trådar är patetiska vilket även denna är och det piskar bara upp en redan hatisk stämning.
Dessa trådar har inget med politik att göra utan handlar om hur människor tänker och agerar. Varenda en, inklusive denna, hör hemma i papperskorgen eller kanske i psykologiforumet där de skulle dö i tysthet.

Ok, min vän.
Tack för ditt engagemang.
Du får kämpa på.
Jag menar bara att det inte riktigt är så enkelt och svartvitt.
Ja, jag är en gråsosse, och har en ganska pessimistisk syn på människan.
Ha en fin kväll!
Citera
2026-06-12, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av social.newbie
Socialdemokraterna bedriver inte sin politik utan vilken politik som kan ge dem makten... Detta har inneburit samröre med t ex MP som har förstört hela Sverige... Hur kan det komma sig att mer än 30% fortsätter att rösta på de partiet? Är svenskar dumma i huvudet?

Tycker man absolut ser förändringar i opinionsmätningar... Enligt min erfarenhet har jag stött på MÅNGA på höger sida som kommer rösta på ett vänster parti i höst...

Så den här premissen om att de på höger sida försvarar Tidö lite no matter what tror jag inte stämmer mer än för den andra sidan.
Och så börjar du prata partier i en tråd som handlar om individer. Hur många partier har du i din umgängeskrets?
Citera
2026-06-12, 20:57
Medlem
Citat:
Orkade inte läsa längre än till Sossar där jag konstaterade att du inte ens kan hålla dig till Sossetrådarna

Kom med något eget din vänster mupp
Citera
2026-06-12, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorren-Kukegaard
Ok, min vän.
Tack för ditt engagemang.
Du får kämpa på.
Jag menar bara att det inte riktigt är så enkelt och svartvitt.
Ja, jag är en gråsosse, och har en ganska pessimistisk syn på människan.
Ha en fin kväll!
Jo, när det finns en röd tråd är det faktiskt enklare än när Marjasin klippte kvitton. Han rök pga att han inte kunde redovisa rätt. I Jimmies fall finns dokumentation som stödjer fusk medan Sigge bara misstänktes
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in