Citat:
Ursprungligen postat av
Snorren-Kukegaard
Du måste va en 90-talist som använder begreppet 'förminskande' som härskarteknik mot alla som säger emot dig.
Du får lägga av med sånt barnsligt.
Men kul att du fått lära dig om härskartekniker.
Oavsett vilka som sitter med regeringsmakten, så är det vanliga att oppositionen söker efter fel, och de regerande, eller anklagade, försvarar sig. Om du gräver lite så kommer du hitta exempel i motsatt riktning.
Jag menar att du generaliserar då du försöker få det till något unikt för just Tidö-väljare.
Jag röstar själv vänster, men köper ändå inte ditt resonemang. Det är onyanserat.
Plus att det inte är några jätteskandaler direkt. Ett hönshus på Harpsund, och nån sd:are som gjort något halv-okej med alkoholinköp
Ingen orkar bry sig ...
Med det inte sagt att det är rätt ..
Jag kommer ihåg jätteskandalen av en Toblerone. När det sedan grävdes vidare hittade man mer skit.
Så, visst. Hönshuset betalades när det uppdagades på samma sätt som Mona betalade sina inköp.
Men du förminskar när du specificerar en skitgrej som inget att bry sig om.
Matta för 60 000kr
Ett gym för över 100 000kr.
En herrgård som drivs med gratis arbetskraft där kärringen sedan tar ut lön vid sidan av prästlönen. Ger mig fan på att Landerholm (har vi glömt honom) varit där och jobbat.
Etc
Etc
Men en sak jag gillar med ditt svar är att du som röstar vänster hugger på en annan som röstar vänster enl Fb-logiken.
Personligen är jag inte vänster utan jag röstar på ett parti, inte ett block.
Men, du missar min poäng med tråden.
Det skapas ständiga trådar här på Fb i ämnen som:
Vad är det för fel på er vänster som..
Hur tänker ni som är vänster när…
Går man i i dessa trådar och poängterar det du gör här, dvs att just det som det gnälls om på de som röstar vänster är precis lika med högerfolket så blir det ett jävla liv för att man inte håller sig till ämnet.
Själv tycker jag att dessa trådar är patetiska vilket även denna är och det piskar bara upp en redan hatisk stämning.
Dessa trådar har inget med politik att göra utan handlar om hur människor tänker och agerar. Varenda en, inklusive denna, hör hemma i papperskorgen eller kanske i psykologiforumet där de skulle dö i tysthet.