2026-06-12, 15:27
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ludexSum
Nej, jag har inte läst den eftersom länken inte fungerade när jag försökte öppna den, men det är skitsamma för det jag bemötte är ett felaktigt generalisterat påstående om revisioners syfte och genomförande.
OK, du har startat en tråd om en rapport som du inte läst och sedan bemöter du ”felaktiga” inlägg från de som läst rapporten. Då vet vi det och du har just förbrukat allt förtroende för all framtid här på Flashback. Tråden borde förpassas till papperskorgen.
Citera
2026-06-12, 15:28
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Hah! Källkritik är ett främmande fenomen för dig va.

Du är inte så skärpt va?
Citera
2026-06-12, 15:29
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
OK, du har startat en tråd om en rapport som du inte läst och sedan bemöter du ”felaktiga” inlägg från de som läst rapporten. Då vet vi det och du har just förbrukat allt förtroende för all framtid här på Flashback. Tråden borde förpassas till papperskorgen.

Läs TS igen. Retorisk fråga: vad refererar jag till?
Citera
2026-06-12, 15:31
Medlem
Ajogens avatar
Citat:

Citat:
Du är inte så skärpt va?
jag hänvisar till Totius svar.

Herregud vilket efterblivet pretto du är som går ut och gör såna tvärsäkra uttalande utan ens den mest ytliga insikten i problemet.
Citera
2026-06-12, 15:38
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Läs TS igen. Retorisk fråga: vad refererar jag till?
Med fet stil inleder du trådstarten med: ”PwC rapport visar att Örebro kommuns socialtjänst, utifrån de ärenden och processer som granskats, har arbetat inom ramen för gällande lagar och regler.”

Sedan radar du upp en massa påståenden om PwC-rapporten som du inte har en aning om eftersom du inte läst rapporten. Tråden borde som sagt förpassas till papperskorgen. Och du förtjänar inte att få några svar – jag skriver detta för andra som kan luras att tro att du är seriös.
Citera
2026-06-12, 18:02
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
jag hänvisar till Totius svar.

Herregud vilket efterblivet pretto du är som går ut och gör såna tvärsäkra uttalande utan ens den mest ytliga insikten i problemet.

Citera mitt tvärsäkra påstående.
Citera
2026-06-12, 18:07
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Med fet stil inleder du trådstarten med: ”PwC rapport visar att Örebro kommuns socialtjänst, utifrån de ärenden och processer som granskats, har arbetat inom ramen för gällande lagar och regler.”

Sedan radar du upp en massa påståenden om PwC-rapporten som du inte har en aning om eftersom du inte läst rapporten. Tråden borde som sagt förpassas till papperskorgen. Och du förtjänar inte att få några svar – jag skriver detta för andra som kan luras att tro att du är seriös.

Låt mig hjälpa dig, eftersom du tycks sakna vissa förmågor.

Ts byger på Svt som referens, därav hänvisning till Svt.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/orebros-socialnamnd-maste-skarpa-rutiner-extern-granskning-fardig

Därutöver finns tre frågeställningar, dvs det som primärt ska diskuteras i tråden:

Utifrån hur media presenterat bland annat fallet Elsa, är du förvånad över utfallet?
Hur kommer detta påverka hur du framledes ser på medias rapportering?
Hur kan detta vara till nackdel eller fördel för LVU-konspiratörerna?

Ingenstans i ts är rapporten i fokus.

Som sidospår har vi en person i tråden som gjorde generaliserade uttalanden om hur man ska förstå en revision, och utifrån den felaktiga föreställningen om vad en revision är - använde sjävla revisionsförfarandet som en del av problemet.
Citera
2026-06-12, 18:19
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Citera mitt tvärsäkra påstående.
Om du trycker på fliken "mina inlägg i ämnet" så har du dem allihopa.

Inget du sagt är verklighetsförankrat till situationen.

Det är endast en charad där de genomgått formalia så de kan stämpla sig själva godkända.

Nej, revisionsbyråer har inte den integriteten du påstår de har. Jag har redan visat dig det.
Citera
2026-06-12, 19:55
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Om du trycker på fliken "mina inlägg i ämnet" så har du dem allihopa.

Inget du sagt är verklighetsförankrat till situationen.

Det är endast en charad där de genomgått formalia så de kan stämpla sig själva godkända.

Nej, revisionsbyråer har inte den integriteten du påstår de har. Jag har redan visat dig det.

Ja kommunal revision är en bluff.. OM det hade fungerat så hade socialtjänstens fuskande varit välkänt och åtgärdat för länge sen.
Citera
2026-06-13, 10:11
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ja kommunal revision är en bluff.. OM det hade fungerat så hade socialtjänstens fuskande varit välkänt och åtgärdat för länge sen.

Igen:
Kommunal revision utförs ofta med stöd av samma revisionsfirmor som granskar privata företag, så - igen - att kalla "kommunal revision" för en bluff är okunnig och ej korrekt.

Du får gärna diskutera de tre frågeställningarna i tråden.
Citera
2026-06-13, 11:40
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Igen:
Kommunal revision utförs ofta med stöd av samma revisionsfirmor som granskar privata företag, så - igen - att kalla "kommunal revision" för en bluff är okunnig och ej korrekt.

Du får gärna diskutera de tre frågeställningarna i tråden.
Att diskutera detta med dig är ju fullständigt meningslöst eftersom du inte läst rapporten. Till övriga i tråden kan sägas att dina tre frågeställningar är meningslösa eftersom rapporten inte adresserar de problem som utgör sakfrågan i ”Elsa mfl”.
Citera
2026-06-13, 12:02
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Att diskutera detta med dig är ju fullständigt meningslöst eftersom du inte läst rapporten. Till övriga i tråden kan sägas att dina tre frågeställningar är meningslösa eftersom rapporten inte adresserar de problem som utgör sakfrågan i ”Elsa mfl”.

Ditt problem, och endast ditt och möjligen kurtsune, är att ni vägrar acceptera den faktiska trådstartens fokus dvs att GRANSKNINGEN AV SOCIALTJÄNSTEN I ÖREBRO VISAR:

1. Inga systematiska brister, men behov av förbättrade rutiner.
2. Verksamheten bedömdes ha ändamålsenliga arbetssätt.

Detta utifrån att det påståtts att socialtjänsten i Örebro inte fungerar grundat på två medialt exponerade fall dvs fallet Elsa och fallet Malin. Även om rapporten skulle visa att det finns allvarligare brister i fallet Elsa och Malin så visar revisionen av verksamheten det fetstilta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in