2026-06-12, 13:05
Medlem
Dagbladet har fra en rekke kilder fått informasjon om at mannen har befunnet seg i Øst-Europa, delvis hos andre kjente kriminelle.

Ifølge Dagbladets opplysninger oppholdt mannen seg for omkring en måneds tid siden i Kosovo.

Der skal han ha hatt kontakt med en annen mann som tidligere har sonet lenge i fengsel for kriminalitet begått i Norge.

Siden reiste den Hagen-siktede til Istanbul, der han nå har møtt sin advokat.
Citera
2026-06-12, 13:25
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qrp
Dagbladet har fra en rekke kilder fått informasjon om at mannen har befunnet seg i Øst-Europa, delvis hos andre kjente kriminelle.

Ifølge Dagbladets opplysninger oppholdt mannen seg for omkring en måneds tid siden i Kosovo.

Der skal han ha hatt kontakt med en annen mann som tidligere har sonet lenge i fengsel for kriminalitet begått i Norge.

Siden reiste den Hagen-siktede til Istanbul, der han nå har møtt sin advokat.

Sannsynligvis "Rhesus" altså....

Men han har vel ingenting med denne saken å gjøre... eller?
Citera
2026-06-12, 13:41
Medlem
I lys av alt dette synes jeg Futurum-mennene igjen begynner å bli mer interessante. Politiet sier, i følge DB, at SE ikke har utført drapet selv. Gutta på gangstien kan ha vært SEs "soldater"/goons.
Citera
2026-06-12, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Sannsynligvis "Rhesus" altså....

Men han har vel ingenting med denne saken å gjøre... eller?

Nei, han er hedersmann nå på alle måter, i følge en bruker her inne...
Citera
2026-06-12, 13:47
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
I lys av alt dette synes jeg Futurum-mennene igjen begynner å bli mer interessante. Politiet sier, i følge DB, at SE ikke har utført drapet selv. Gutta på gangstien kan ha vært SEs "soldater"/goons.

Tja. For meg virker politiet i overkant nonchalant i forhold til SE.
Som om de ønsker en liten "koseprat", nesten.
Citera
2026-06-12, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Tja. For meg virker politiet i overkant nonchalant i forhold til SE.
Som om de ønsker en liten "koseprat", nesten.

Det kan være av taktiske grunner. Lettere å lokke han ut av sivet da.
Citera
2026-06-12, 14:03
Medlem
Stusselig at SE ikke ønsket å la seg avhøre før nå. Siden han nå etter all den tiden bestemte seg for å la seg avhøre, kunne han jo gjort dette når politiet først spurte han. Hvorfor endrer han mening nå? Er det pga press fra medier som har avslørt han, eller for å sikre sin posisjon i saken så han fortest mulig kan sjekkes ut av saken… Hmm
Citera
2026-06-12, 14:05
Medlem
Citat:
Han nektet først å stille til avhør, men nå har han altså endret mening. Hvis han endrer mening nå hvorfor kunne han ikke bare stilt til avhør når politiet først spurte han? Det er noe som skurrer må jeg si

Det står jo i artikkelen hvorfor han ønsker å forklare seg.
Citera
2026-06-12, 14:50
Medlem
Citat:

Precis vad jag flaggat för! Några finns tidigare nämnda i tråden med klankopplingar både till SE och NO/SWE.

Min fundering är om det är direktlink mellan TH och SE eller om det finns en gemensam ”X” mellan dem?

Gick inte TH på antidepressiva ett tag? Som psykiatriker kan du föreskriva medicin något psykologer inte kan.

Att motivet för SE varit pengar är nog tveklöst då hans legala karriär förmodligen är över sen länge.
Citera
2026-06-12, 16:56
Medlem
Citat:
Han nektet først å stille til avhør, men nå har han altså endret mening. Hvis han endrer mening nå hvorfor kunne han ikke bare stilt til avhør når politiet først spurte han? Det er noe som skurrer må jeg si

Den første og hittil eneste gangen politiet har bedt SE stille i avhør i forbindelse med at mobilen hans slo inn på basestasjon i nærheten av S4 forsvinningsdagen, var altså da politiet ønske å avhøre han mens han fremdeles sonet i fengsel like før påske 2024.

Det har gått lang tid, mer enn to år, siden politiet ba han om avhør sist.

Kanskje det skurrer litt mindre nå.
Citera
2026-06-12, 17:32
Medlem
Citat:

Det er mye uklart rundt disse to personene.

Først, det ser nesten ut som om de viser seg frem foran de nokså nylig installerte overvåkningskameraene på Futurum.

- Tidspunktene. Han jeg kaller Luemannen dukker opp 07:36 og snur ca der TH pleier å parkere bilen.

- Hvis Luemannen hadde gått fra motsatt retning, kunne han ha sjekket parkeringsplassen til TH uten å ha blitt fanget opp av kameraer.

- Luemannen er for tidlig ute hvis han ser etter bilen til TH.

- Og det er i underkant av 4 km med bil fra Futurum til åstedet i Sloraveien 4. Luemannen skal ikke finnes på noen andre overvåkningsbilder i Lørenskog denne dagen.

Det samme gjelder Telefonmannen som går forbi Futurum 08:00. Han går i jakke med hette trukket over hodet, og han løfter muligens en telefon til øret. Han er også for tidlig ute hvis han ser etter bilen til TH. Han skal heller ikke ha blitt fanget opp av andre kameraer på Lørenskog denne dagen.

Jeg synes det er vanskelig å se at disse to personene skal kunne passe inn i et tenkt bortførings-scenario fra Sloraveien 4.
Citera
2026-06-12, 17:32
Medlem
Citat:

«Mannen som nå er siktet er dømt for grov kriminalitet en rekke ganger, men politiet mener ifølge Dagbladets opplysninger at det ikke var han som utførte selve drapet.«

Den siste delen vekker litt lys i tankene, hva tenker dere?

1. De har gjennom lengre tids hemmelig etterforskning av han utelukket at han kan ha noe med selve drapshandlingen å gjøre.

2. De vet hvem som kvalte henne til døde og slepte henne i hennes egen avføring til ytterdør for frakt til dumpestedet valgt for liket.

3. De har i lengre tid visst hvem som står bak selve drapet på henne. Denne personen og dens tilstedeværelse i området hvor drapet ble begått, samt dennes forankring til en person i THs nære krets har skapt interesse for hvorvidt denne nå nylig siktede kan ha hatt en mer perifer rolle i dette.

Det kan finnes mer enn en RU i denne drapssaken. Altså noen som har skrevet seg selv inn i en drapsetterforskning med sine «bidrag» uvitende om hva «innskrivingen» skulle vise seg å være et ledd i. - Et drap på en mor og bestemor i hennes eget hjem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in