2026-06-02, 17:51
  #17317
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av htg500
jag trycker på att jag inte vill se dom mer men mer bara ploppar upp varje gång jag är inne på fb.
t.o.m på språk jag inte förstår.
det går liksom inte att stäng av alla dessa förslag på grupper, sidor, personer, reels och fan och hans moster.
man ska följa, följa, följa.
får typ inget ifrån dom grupper jag faktiskt är med i. och om jag får så är det vara den eller dom grupper jag kollade senast eller skrev i senast. ingen som helst blandning är det.
sen har jag förstått att fb vet precis exakt vad man gör särskilt på fb.
dom vet om man stannar upp och läser ett inlägg i flödet, dom ser om man klickar upp kommentarerna och dom ser om man tar en skärmdump.
och de gör då att jag ser mindre och mindre ifrån mina egna grupper.
det blir nästan maniskt över det hela.


Exakt, så var det väl knappast för några år sen. Funderar på att ta bort FB bli bara arg på skiten. Använder Messenger mest ändå.
Citera
2026-06-02, 19:54
  #17318
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av htg500
jag trycker på att jag inte vill se dom mer men mer bara ploppar upp varje gång jag är inne på fb.
t.o.m på språk jag inte förstår.
det går liksom inte att stäng av alla dessa förslag på grupper, sidor, personer, reels och fan och hans moster.
man ska följa, följa, följa.
får typ inget ifrån dom grupper jag faktiskt är med i. och om jag får så är det vara den eller dom grupper jag kollade senast eller skrev i senast. ingen som helst blandning är det.
sen har jag förstått att fb vet precis exakt vad man gör särskilt på fb.
dom vet om man stannar upp och läser ett inlägg i flödet, dom ser om man klickar upp kommentarerna och dom ser om man tar en skärmdump.
och de gör då att jag ser mindre och mindre ifrån mina egna grupper.
det blir nästan maniskt över det hela.
Jag får mindre av det efter installation av tillägget F.B. Purity
Citera
2026-06-09, 00:48
  #17319
Medlem
1754s avatar
Tycker Facebook är segt på både mobilen och via webbläsaren och har varit så en längre tid. Det är som att sitta och surfa på ett 36,6K modem. Har dom sparkat för mycket personal och fått slut pengar så dom inte har råd att köpa servrar och bandbredd eller?
Citera
2026-06-12, 16:17
  #17320
Moderator
pbos avatar
Facebook och Messanger verkar helt nere just nu, men ser inget i Media om det. Man blir ju rädd att de plötsligt blockat ens konto utan förvaring.
Citera
2026-06-12, 16:18
  #17321
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Facebook och Messanger verkar helt nere just nu, men ser inget i Media om det. Man blir ju rädd att de plötsligt blockat ens konto utan förvaring.

AB har skrivit om det.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1471728
Citera
2026-06-12, 16:19
  #17322
Medlem
dialektikers avatar
Är det bara jag som inte kommer in på facebook?
Citera
2026-06-12, 16:20
  #17323
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Är det bara jag som inte kommer in på facebook?
In kommer jag, men går inte att läsa en enda kommentar.
Citera
2026-06-12, 16:22
  #17324
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
AB har skrivit om det.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1471728
Tack! Då verkar Meta ha problem med sina servrar. Kom in på Facebook nu, men Messenger strular fortfarande. Mer tid för Flashback med andra ord.
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Är det bara jag som inte kommer in på facebook?


Citat:
Ursprungligen postat av TramsPostaren
In kommer jag, men går inte att läsa en enda kommentar.
Se ovan. Inte bara ni som har problem.
Citera
2026-06-12, 16:23
  #17325
Medlem
dialektikers avatar
För 36 minuter sen Expressen Problem hos Metas tjänster så som Facebook.
https://www.expressen.se/nyheter/expressen-direkt/?post=1136fa76-9281-4f59-879a-20670c587827
Citera
2026-06-12, 16:39
  #17326
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Tack! Då verkar Meta ha problem med sina servrar. Kom in på Facebook nu, men Messenger strular fortfarande. Mer tid för Flashback med andra ord.




Se ovan. Inte bara ni som har problem.

Bra. Trodde jag vart utslängd för nåt. Man vet aldrig, med de där felmeddelandena de har. De kanske borde variera sig med det där "Ett fel har inträffat"?
De skriver så om någon blockat en i en kommentar, eller om man själv blockat någon i en kommentar. Ibland om moderator tagit bort en kommentar osv. Ni fattar.
Ska de då ha "Ett fel har inträffat" meddelande, även då det är driftstörningar?
Som medlem vet man ju inte om det är driftstörningar eller om man blivit utslängd osv.
Citera
2026-06-12, 16:47
  #17327
Medlem
Facebook/messenger funkar för mig
Citera
2026-06-12, 18:17
  #17328
Moderator
Arne.Ankas avatar
Lattjo, facebook avslöjar identiteter när länkar postas på bla flashback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in