2026-06-12, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
uBlocks funkar bra på min laptop Har inte prövat det på mobilen, men där kör jag ofta med Chrome (det är av gammal vana, är kanske inte den mest optimala webbläsaren sett till integritet. Jag vet ) men det är väl bra att veta att det funkar på andra webbläsare på mobilen

Det är nog inte så mycket tid kvar för uBlock Origin i Chrome:
https://www.pcworld.com/article/3160794/the-last-lifeline-for-ublock-origin-in-chrome-is-almost-gone-for-good.html
Citera
2026-06-12, 16:12
Medlem
fitz-humes avatar
Om man kör VPN mot albansk server, går det inte långsammare då? Och om man kollar via Apple TV, hur gör man då lättast?
Citera
2026-06-12, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Alla vet inte om det här, kolla inlägget under ditt och #olasvensson som testar detta i skrivande stund och nu kommer uppleva ett betydligt mer användarvändligt YouTube hädanefter.

Personligen använder jag nog YouTube på min iPad och mobiltelefon cirka 80% av mitt användande där, och resterande 20% kollar jag på min dator där de möjligen finns andra effektiva sätt att slippa den störiga reklamen, men även på dator fungerar VPN → Albanien alldeles utmärkt.
Givetvis använder man Brave browser även på mobilen för reklamfri YT. Där kan man även spara offline-playlist för YT. Mycket smidigt.
Citera
2026-06-12, 16:36
Medlem
Queutards avatar
https://brave.com/did-you-know/brave-blocks-youtube-ads/
Citera
2026-06-12, 17:48
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Funkar perfekt för mig! Försökt med säkert 3-4 olika adblocks på min mobil, men ingen stoppade reklamskiten när jag körde Youtube! (adblocks har funkat hur enkelt som helst på laptopen, men inte här)

Nu valde jag dock att sätta på min Mullvad-VPN på Albanien...voila! Äntligen av med den! Bra tips

Din glädje är min glädje #BigOrangeBunny och vem kunde ana att Albanien, Europas rövhål, faktiskt var bra för något. 🤓 🇦🇱

Själv kan jag inte titta på YouTube utan VPN på Albania längre då reklamen för deras menlösa spel och allt vad nu är gör mig fullständigt skogstokig.

Citera
2026-06-12, 17:54
Medlem
Mitt "hack" för att kringgå prenumeration är att ha såpass mycket kort i mobilfodralet att det ligger emot skärmen och därmed inte låser den trots att man stängt igen fodralet.

Så kan man ha videor spelandes för att lyssna på, utan att hela tiden komma åt skärmen i fickan eller väskan.
Citera
2026-06-12, 18:02
Medlem
Ja det är jobbigt att öppna Youtube i mobilen och få störande reklam. Kasst.
Citera
2026-06-12, 19:54
Medlem
Kleiners avatar
Okeeej...så hur gör man? Vad ska man ladda ner?

Kan du förklara steg för steg.....
Citera
2026-06-12, 23:17
Medlem
Citat:
uBlocks funkar bra på min laptop Har inte prövat det på mobilen, men där kör jag ofta med Chrome (det är av gammal vana, är kanske inte den mest optimala webbläsaren sett till integritet. Jag vet ) men det är väl bra att veta att det funkar på andra webbläsare på mobilen
Chrome har med dom senaste uppdateringarna tagit bort stödet som får ublock att fungera.
Citera
2026-06-12, 23:22
Medlem
semen.12s avatar
Adblock for Youtube™ och AdBlocker Ultimate perfekt

Jag har kört med det i 10 på PC
Tyvärr min mobil visar all äcklig reklam
Senast redigerad av semen.12 2026-06-12 kl. 23:25.
Citera
2026-06-12, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av era5erneT
Det är nog inte så mycket tid kvar för uBlock Origin i Chrome:
https://www.pcworld.com/article/3160794/the-last-lifeline-for-ublock-origin-in-chrome-is-almost-gone-for-good.html

Jag kör inte med Chrome på laptopen (har Edge, Brave, Opera och Tor installerat. Vad gäller mobilen har jag faktiskt inte installerat uBlock

Citat:
Ursprungligen postat av Queutard
https://brave.com/did-you-know/brave-blocks-youtube-ads/

Japp, jag får sluta vara lat och börja surfa mer med Brave (iafallafall Youtube)

Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Din glädje är min glädje #BigOrangeBunny och vem kunde ana att Albanien, Europas rövhål, faktiskt var bra för något. 🤓 🇦🇱

Ja fan hehe, vem trodde det? Tackar

Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Chrome har med dom senaste uppdateringarna tagit bort stödet som får ublock att fungera.

Tur att jag redan har VPN då
Citera
2026-06-23, 23:37
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Okeeej...så hur gör man? Vad ska man ladda ner?

Kan du förklara steg för steg.....

Du får ha överseende med eventiuella fel i min förklaring men du frågade så snällt, min tekniska förmåga är dock så låg att det är ett under att jag får igång en microvågsmaskin.

VPN står för "Virtual Private Network" som förkortas "VPN" och där din privata internetadress ersätts med en anonym, och det finns servers i många länder.

Jag antar att din IP adress visar staden du bor, om du kollar här tex: https://whoer.net/ medan det för mig står Country: Albania (AL) Region: Tirana -- trots att jag befinner mig i Skandinavien. Eller i andra ord: Voila! Reklamen på YouTube är helt borta! Fantastiskt! 😉

Varför är detta med VPN ens en sak som finns då?
Förutom få bort den sinnessjukt störiga reklamen på YouTube? Jag vet faktiskt inte.
Du får mer anonymitet är vad jag vet, och det marknadsförs ofta med att man kan se Amerikanska Netflix genom att ställa in VPN på en server någonstans i USA.

Jag skaffade det faktiskt för väääldigt länge sedan då "jag" var bannad från Flashback från den första lägenheten jag flyttade till en gång i tiden, troligen han som hyrde innan mig som inte skött sig och blivit ip-bannad av modsen och så flyttar folk och världen rullar på liksom.

Jag har bara behållit VPN sedan, jag vet inte ens varför.

Jag använder ExpressVPN och de är ganska dyra och dessutom utvecklade i Israel (så jag ska byta men man kan testa en månad gratis. här är en länk om du vill testa men de lär finnas hundratals bättre alternativ än de jag använder.

Här är en länk till artikel med någon form av tekniknissar som testat billigaste VPN på marknaden för 2026
PC Mag: The Best Cheap VPNs for 2026

Det är galet enkelt att använda, tom. jag klarar av det.

Slippa reklamen på YouTube är guld värt.
Senast redigerad av Arbetarbroder 2026-06-23 kl. 23:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in