2026-06-07, 12:13
Medlem
Att det funkar med VPN just nu är ingen garanti, Google jobbar på att blockera VPN-användande på Youtube.
Citera
2026-06-08, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Känns som onödigt krångligt när adblock är betydligt smidigare och bättre.
Adblock är inte alltid lösningen. Jag kör YT på Android TV och där har nordvpn med en albansk server har varit ett enkelt sätt att slippa reklamen
Citera
2026-06-08, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av era5erneT
Adblock är inte alltid lösningen. Jag kör YT på Android TV och där har nordvpn med en albansk server har varit ett enkelt sätt att slippa reklamen
Testa SmartTube istället, ingen reklam och Sponsorblock, mm fungerar.
Citera
2026-06-08, 20:25
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Testa SmartTube istället, ingen reklam och Sponsorblock, mm fungerar.

Vad är fördelen med Smarttube? #era5erneT skrev ju att ha använder NordVPN inställd på Albanien och är fruktansvärt nöjd och belåten med den lösningen eftersom Adblock inte alltid funkar.

Dessutom ser SmartTube betydligt krångligare ut vid första anblicken ( https://smarttubeapp.github.io/ ) men jag är allt annat än tekniskt skall tilläggas, men VPN är ju så pass simpelt att även jag klarar av det utan minsta problem.
Citera
2026-06-08, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Vad är fördelen med Smarttube? #era5erneT skrev ju att ha använder NordVPN inställd på Albanien och är fruktansvärt nöjd och belåten med den lösningen eftersom Adblock inte alltid funkar.

Dessutom ser SmartTube betydligt krångligare ut vid första anblicken ( https://smarttubeapp.github.io/ ) men jag är allt annat än tekniskt skall tilläggas, men VPN är ju så pass simpelt att även jag klarar av det utan minsta problem.
Det är inte svårare att använda SmartTube än Youtube och den är speciellt avpassad för android tv/google tv.
Senast redigerad av Nypan-sr 2026-06-08 kl. 21:10.
Citera
2026-06-09, 18:32
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Alla vet det här. Du har inte kommit på något nytt.

Jag använder VPN för att slippa reklamen i Youtube på det sättet på TV:n. Går också att använda Smarttube (Next) för att slippa reklam utan VPN.

Helt onödigt att göra på datorn då en vanlig webbläsare tar bort reklamen automatiskt.

Finns 4 länder i Europa som inte har reklam på Youtube. Och en hel hög utanför Europa.

Det är inte många som vet om det här eftersom jag är så en ödmjuk person men det var faktiskt tack vare mig som Ad-free YouTube via Albanien-tricket fick sitt genomslag.

Angående andra länder så fungerar de knappt, och inte i närheten av hur Albanien-hacket fungerar som är så gott som felfritt.
Citera
2026-06-10, 18:41
Medlem
Funkar perfekt för mig! Försökt med säkert 3-4 olika adblocks på min mobil, men ingen stoppade reklamskiten när jag körde Youtube! (adblocks har funkat hur enkelt som helst på laptopen, men inte här)

Nu valde jag dock att sätta på min Mullvad-VPN på Albanien...voila! Äntligen av med den! Bra tips
Citera
2026-06-10, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Funkar perfekt för mig! Försökt med säkert 3-4 olika adblocks på min mobil, men ingen stoppade reklamskiten när jag körde Youtube! (adblocks har funkat hur enkelt som helst på laptopen, men inte här)

Nu valde jag dock att sätta på min Mullvad-VPN på Albanien...voila! Äntligen av med den! Bra tips
ublocks funkar bra på mobilen så länge du inte använder Chrome.
Citera
2026-06-11, 09:38
Medlem
och Youtube Morphe funkar lika bra som Youtubeappen fast utan all reklam och utan att behöva använda VPN.
Citera
2026-06-11, 13:46
Medlem
GrapheneOSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder

SmartTube har sponsorblock
Citera
2026-06-11, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Det är inte svårare att använda SmartTube än Youtube och den är speciellt avpassad för android tv/google tv.

Har testat SmartTube och det är helt klart bra, men jag saknar ändå den vanliga YouTube-känslan.
Citera
2026-06-11, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
ublocks funkar bra på mobilen så länge du inte använder Chrome.

uBlocks funkar bra på min laptop Har inte prövat det på mobilen, men där kör jag ofta med Chrome (det är av gammal vana, är kanske inte den mest optimala webbläsaren sett till integritet. Jag vet ) men det är väl bra att veta att det funkar på andra webbläsare på mobilen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in