2026-06-23, 23:59
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BakedBakerman
Givetvis använder man Brave browser även på mobilen för reklamfri YT. Där kan man även spara offline-playlist för YT. Mycket smidigt.

Brave Browser är ett bra tips, och en bra browser enligt mig och mitt väldigt lilla tekniska förstånd, men de är väl främst för datorer som Brave används för få Youtube reklamfritt?

Jag kollar kanske 5% på YouTube på min dator, och resten på mobil och iPad och då använder jag den inbyggda appen, och då funkar VPN inställd på Albanien för reklamfritt YouTube.

Jag frågade ChatGPT som bekräftade att mobil, iPad var vanligast tillsammans med Smart-TV och en sådan har jag aldrig ägt. Hur undviker ni reklam på YouTube från era TV-apparater?

Ja, för de flesta mobilanvändare sker tittandet via den officiella YouTube-appen från YouTube.

Också från ChatGPT:
När det gäller reklamblockering ser det ungefär ut så här:

Inte ens Albanien kan väl rädda oss från reklam på YouTube via "smart tv" för VPN finns väl inte? Eller Brave för den delen?
Citera
2026-06-24, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Brave Browser är ett bra tips, och en bra browser enligt mig och mitt väldigt lilla tekniska förstånd, men de är väl främst för datorer som Brave används för få Youtube reklamfritt?

Jag kollar kanske 5% på YouTube på min dator, och resten på mobil och iPad och då använder jag den inbyggda appen, och då funkar VPN inställd på Albanien för reklamfritt YouTube.

Jag frågade ChatGPT som bekräftade att mobil, iPad var vanligast tillsammans med Smart-TV och en sådan har jag aldrig ägt. Hur undviker ni reklam på YouTube från era TV-apparater?

Ja, för de flesta mobilanvändare sker tittandet via den officiella YouTube-appen från YouTube.

Också från ChatGPT:
När det gäller reklamblockering ser det ungefär ut så här:

Inte ens Albanien kan väl rädda oss från reklam på YouTube via "smart tv" för VPN finns väl inte? Eller Brave för den delen?
För den som använder YT-appen är nog vpn via Albanien ett bra tips ända tills annonsörerna för stora globala företag fattar att det finns en marknad där. Själv använder jag dock enbart YT på mobilen för att lyssna på musik och då är Brave utmärkt, spara ned musiken reklamfri i en offline-lista och dess enkla spelare fungerar mycket bra.

Tror det finns vpn för vissa smart-tv operativsystem i alla fall. För den som vill ha vpn till smart-tv som inte stödjer det så lär det gå att komma runt med vpn/dsn inställningar direkt i routern. Behöver inte vara speciellt tekniskt kunnig för att göra sådant idag, AI brukar vara ganska bra på att guida steg för steg hur man ska göra.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in