Citat:
Brave Browser är ett bra tips, och en bra browser enligt mig och mitt väldigt lilla tekniska förstånd, men de är väl främst för datorer som Brave används för få Youtube reklamfritt?
Jag kollar kanske 5% på YouTube på min dator, och resten på mobil och iPad och då använder jag den inbyggda appen, och då funkar VPN inställd på Albanien för reklamfritt YouTube.
Jag frågade ChatGPT som bekräftade att mobil, iPad var vanligast tillsammans med Smart-TV och en sådan har jag aldrig ägt. Hur undviker ni reklam på YouTube från era TV-apparater?
Ja, för de flesta mobilanvändare sker tittandet via den officiella YouTube-appen från YouTube.
Också från ChatGPT:
När det gäller reklamblockering ser det ungefär ut så här:
💻 Datorer: Här är reklamblockering vanligast. Webbläsare som Brave eller tillägg som uBlock Origin kan blockera mycket av YouTubes reklam.
📱 Mobiltelefoner: De flesta använder den vanliga YouTube-appen, där reklamblockerare generellt inte fungerar på samma sätt.
📱 Mobil via webbläsare: Om man tittar på YouTube i Brave på mobilen kan en del reklam blockeras, men många föredrar ändå appen för bekvämlighet, notiser, Chromecast-stöd med mera.
📺 Smart-TV: Reklamblockering är betydligt ovanligare och svårare att få till.
Så om man ser till hela YouTubes publik är det sannolikt en minoritet som använder reklamblockerare, även om andelen är betydligt högre bland datoranvändare än bland mobil- och TV-användare.
Om du funderar på att skapa innehåll är det därför värt att veta att många tittare fortfarande ser annonser, särskilt på mobil och TV där en stor del av tittandet sker.
📱 Mobiltelefoner: De flesta använder den vanliga YouTube-appen, där reklamblockerare generellt inte fungerar på samma sätt.
📱 Mobil via webbläsare: Om man tittar på YouTube i Brave på mobilen kan en del reklam blockeras, men många föredrar ändå appen för bekvämlighet, notiser, Chromecast-stöd med mera.
📺 Smart-TV: Reklamblockering är betydligt ovanligare och svårare att få till.
Så om man ser till hela YouTubes publik är det sannolikt en minoritet som använder reklamblockerare, även om andelen är betydligt högre bland datoranvändare än bland mobil- och TV-användare.
Om du funderar på att skapa innehåll är det därför värt att veta att många tittare fortfarande ser annonser, särskilt på mobil och TV där en stor del av tittandet sker.
Inte ens Albanien kan väl rädda oss från reklam på YouTube via "smart tv" för VPN finns väl inte? Eller Brave för den delen?