Citat:
Ursprungligen postat av
Katten-55
Fast det framgår väl inte att det funnits kameraövervakning i hemmet. Däremot nämns det blinkande brandvarnare som vissa barn uppfattat som kameror. Det känns som att du redan bestämt dig för vilken slutsats du vill landa i och sedan tolkar allt utifrån den. Jag har också läst FUP:en, och min uppfattning är att den är betydligt mer nyanserad än vad vissa inlägg här i tråden ger sken av.
Åh söte göte. Du ljuger ju så att det nästan blir gulligt. Ett av barnen berättar i förhör att hon sett på flera personers mobiler att de är kopplade till kamerorna i huset och kan se vad som sker i realtid.
Det är
FÖRSVARETS LINJE att kamerorna skulle vara brandvarnare!
Det som barnen S A M S T Ä M M I G T berättat, både barn och de som var barn men nu är vuxna, ÄR ATT DET FUNNITS KAMEROR!!!!!!
Till och med på toaletten.
Så det ”framgår” via barnens förhör. Du lyfter upp försvarstalet om brandvarnare som en sanning.
Herregud.
Betänk att de som nu är vuxna och berättar om sin tid i skräck-hemmet var unga vuxna när de drog därifrån.
De är ju inte utvecklingsstörda, de ser väl skillnad på en kamera och en brandvarnare?!
En intressant detalj som framgick i media var att de åtalade önskade att barnens vittnesmål skulle vara inför lyckta dörrar.
De vill helt enkelt inte att anklagelserna kommer ut. Jag hoppas hela rättegången läggs upp på youtube. Så att alla kan höra och bilda sig en uppfattning!
Rubrikförslag: SKRÄCKHEMMET I EKSJÖ