Citat:
Ursprungligen postat av
Melange5738
Ehm, nej? Citera var i texten du läst det. För övrigt så är kaananiterna inte ett annat folk än judar, kaananiterna i Israel blev judar, genetiskt så är judar och kaananiter samma folk.
Det är sant att israeliterna och kanaaniterna var samma genpool i princip men du utelämnar att israeliterna folkmördade sin "otrogna" genetiska kusiner sas.
Citat:
Ursprungligen postat av
Melange5738
Citera var i texten du läst det.
Jag vet att ni gillar att förklara bort det precis som hur muslimer gillar att förklara bort allt knas i koranen. Men det återges faktiskt i gamla testamentet hur Abrahams barn "separerades" (de såldes men det vill ni inte erkänna) och att Josef senare såldes utav sina egna bröder till ismaeliterna.
Sara var dessutom Abrahams egna halv-syster och i praktiken en konkubin och prostituerad. Hela karavanen var en trafficking ring/sekt i princip.
Äcklet David Berg hämtade nog mycket inspiration för sin störda sekt från Abrahams karavan.
Citat:
Nej. Koranen är arabisk Alexander Den Store-fan fiction. Muhammed kunde inte läsa.
Vad har Alexander den store med koranen att göra? Han dog typ ungefär tusen år innan Islam uppstod.
Citat:
Det ändrar ingenting av det Jesus sa.
Nej det gör det inte. Har jag påstått något annat? Jag har ju själv gjort poängen att kristendom och antisemitism egentligen inte är förenligt. Det enda syftet kristen antisemitism uppfyllt är att agera ännu en kontrollerad opposition åt er och kontraproduktivt föda erat egna offer-komplex och föda eran eld genom att antagonisera er.